خانهاخبار
دستیار صوتی بیکسبی هوشمندتر می‌شود

دستیار صوتی بیکسبی هوشمندتر می‌شود

با توجه به شباهت سخت افزاری گوشی‌ها و گجت‌های هوشمند در چند سال اخیر، تولید کنندگان به سمت تمایز نرم افزاری متمایل شده‌اند. دستیار صوتی یکی از این بخش‌هاست که سامسونگ سخت در تلاش است به سرآمد این حوزه تبدیل شود و اخیرا در دو رقابت مهم این حوزه به بالاترین امتیاز دست یافت.
۱۳۹۷/۴/۲۱

تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند جدید از دستیارهای صوتی دیجیتال بهره می‌گیرند که آن‌ها را هوشمندتر، سریع‌تر و کاربردی‌تر می‌کند. دستیار صوتی هوشمند بیکسبی شرکت سامسونگ سال گذشته و همزمان با گلکسی اس ۸/ اس ۸ پلاس معرفی شده است.

در ابتدا کاربران از ویژگی‌های اولیه این دستیار راضی نبودند، اما کمپانی کره‌ای سخت در تلاش است تا روز به روز بیکسبی را هوشمندتر نماید و در تمامی گوشی‌های رده بالای خود یک کلید سخت افزاری برای این دستیار در نظر گرفته است.

شرکت سامسونگ در اوایل سال ۲۰۱۸ اعلام کرد حال که بیکسبی به تعداد قابل توجهی کاربر دست پیدا کرده است، این شرکت روی رشد و تبدیل این دستیار به یک دستیار استثنائی مجهز به هوش مصنوعی تمرکز می‌کند. ConZNet که نرم افزار جدید مرکز هوش مصنوعی سامسونگ است، به تازگی در دو رقابت مهم جهانی در حوزه‌ی یادگیری ماشینی برترین رتبه را کسب کرده است.

image

MARCO (درک مطلب ماشینی مایکروسافت) و TriviaQA دانشگاه واشنگتن، دو رقابت مهم درک مطلب ماشینی هستند که وظیفه دارند الگوریتم‌های هوش مصنوعی را با نتایج کاربران واقعی که از نمونه‌های مختلف پرسش و پاسخ کسب شده‌اند، پردازش کنند، سپس پاسخ‌ را بیابند. به علاوه، هر دو رقابت از هوش مصنوعی می‌خواهند که اسناد پژوهش محور بنویسند، مانند بلاگ نویسی یا مقاله.

در تست MARCO شرکت مایکروسافت، هوش مصنوعی باید به طور تصادفی به پرسش یکی از کاربران موتور جستجوی بینگ پاسخ دهد. ۱۰ سند از فضای وب در اختیار نرم افزار مورد آزمایش قرار می‌گیرد و سپس پاسخ مناسب با پرسش کاربر درخواست می‌شود. این پاسخ باید به گونه‌ای باشد که گمان شود توسط انسان نوشته شده است.

TriviaQA یک تست درک مطلب متشکل از مجموعه‌ای بالغ بر ۶۵۰ هزار پرسش و پاسخ در گروه‌های مختلف است. در این تست سوالات پیچیده، ترکیبی و پرسش‌های با کیفیت زبانی متفاوت مطرح می‌شود که برای یافتن پاسخ آن نیاز به تقابل و پیوند جملات است. انتظار می‌رود که هوش مصنوعی مورد آزمایش سوال را درک کند، پاسخ کوتاه و مناسب با موضوع ارائه نماید و برای پاسخ خود شواهد ارائه کند. TriviaQA با دو الگوریتم اساسی اجرا می‌شود؛ هوش مصنوعی پایه و شبکه‌ی عصبی مدرن. این دو الگوریتم نرخ عملکردی بین ۲۳ تا ۴۰ درصد را به ثبت رسانده است، در حالی که عملکرد انسان ۸۰ درصد عنوان می‌شود. بنابراین، هوش مصنوعی هنوز راه زیادی برای رسیدن به قدرت برابر با انسان پیش روی خود دارد.

ConZNet سامسونگ در هر دو تست مذکور به مقام اول دست یافت. البته رتبه‌ی اول تست MARCO تنها از ۱۴ ژوئن تا ۴ جولای در اختیار سامسونگ بود و پس از آن توسط الگوریتم VNET Baidu NPL تسخیر شد.

جیهی کیم، رئیس بخش تحقیقات آزمایشگاه درک زبان سامسونگ می‌گوید که بخش تحت مدیریت او تا کنون چند رویداد باز برای بحث درباره‌ی استفاده از هوش مصنوعی با مهندسین بخش‌های لوازم خانگی و گوشی‌های هوشمند برگزار کرده‌اند. با توجه به این که شرکت کره‌ای به موضوع اینترنت اشیا و توسعه‌ی اکوسیستم اختصاصی خود با حضور دستیار صوتی بیکسبی در قلب آن، مشخص است که این کمپانی قصد دارد بیکسبی را هوشمندتر از گذشته توسعه دهد..

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیSAMSUNG A

۱۳۹۷/۴/۲۱
من خیلی از بیکسبی خوشم میاد مخصوصا اگه سامسونگ بیکسبی رو تو سری گلکسی سری A 2017 بیاره