خانهاخبار
گلکسی اس 9 روی شبکه‌ LTE به سرعت دانلودی برابر با 5G دست یافت

گلکسی اس 9 روی شبکه‌ LTE به سرعت دانلودی برابر با 5G دست یافت

هنوز ماه‌ها با راه اندازی رسمی شبکه‌های 5G فاصله داریم و در حال حاضر تمامی دستگاه‌های موجود در بازار نیز با سخت افزار مبتنی بر LTE عرضه شده‌اند. اما پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی اس ۹ با دستیابی به سرعت دانلود برابر با سرعت در نظر گرفته شده برای شبکه‌ی 5G، موجب شگفتی شد.
۱۳۹۷/۴/۲۱

با شنیدن نام شبکه‌ی 5G، سرعت بالای دانلود نسبت به حال به ذهن بسیاری از ما خطور می‌کند، اما در واقعیت این شبکه‌ها در مقایسه با شبکه‌های LTE فعلی انقلاب خاصی در سرعت دانلود ایجاد نکرده‌اند؛ حداقل در نسل‌ اولیه 5G چنین است.

در واقع نسل پنجم قرار است در تاخیر و توزیع، به روز رسانی ایجاد کند، به این معنی که بتوان با کمترین مشکل دستگاه‌های بیشتری را به یک دکل متصل کرد. اما درباره‌ی سرعت باید ذکر کنیم که از لحاظ تئوری در شرایط آزمایشگاهی که فرکانس‌های آن به صورت عمومی گسترده نباشد، احتمال رسیدن به سرعت ۲۰ گیگابیت برای 5G بیان می‌شود؛ این در حالی است که در شرایط واقعی کوالکام در این تست که اوایل سال ۲۰۱۸ انجام شد، توانست به سرعت ۴۹۰ مگابیت بر ثانیه دست یابد. بد نیست بدانیم هم‌اکنون گوشی‌های هوشمندی در بازار وجود دارند که روی شبکه LTE تا سرعت یک گیگابیت بر ثانیه را نیز به ثبت رسانده‌اند.

image

اپراتور اسپانیایی تلفونیکا با ایجاد تراکم سه بانده از طیف رادیویی مجاز، شبکه‌ی LTE Advanced Pro را ایجاد کرده است که با نام 4.9G شناخته می‌شود. با بهره گیری از مودم Gigabit LTE موجود در گلکسی اس ۹، این اپراتور توانست به سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه در دنیای واقعی دست یابد. تا پیش از عرضه‌ی عمومی 5G در سال ۲۰۲۰، فناوری LTE Advanced Pro  در گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۹ و گوشی‌های هوشمند آینده که از اسنپ دراگون سری ۸۰۰ استفاده می‌کنند، دستیابی به سرعت دانلود یک گیگابیت بر ثانیه و شاید بیش از آن را برای کاربران فراهم می‌کنند.

به لطف اسنپ دراگون ۸۴۵ و مودم کوالکام X20 Gigabit LTE که در گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس به کار گرفته شده‌اند، می‌توان به حداکثر سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه (در صورت پشتیبانی اپراتور مورد استفاده) رسید. گفته می‌شود پرچم‌دار بعدی سامسونگ، گلکسی اس ۱۰ از 5G پشتیبانی می‌کند و در خبرها به این موضوع اشاره شد که اپل نیز به دنبال تامین مودم‌های 5G مناسب توسط کوالکام یا اینتل است تا آیفون‌های بعدی هم مانند سایر پرچم‌داران از نسل جدید ارتباطات پشتیبانی نمایند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

۱۴۰۱/۵/۲۳
سلام دوستان. ایا سامسونگ نوت 9 هم 5 جی داره ؟

بهروز

۱۳۹۷/۷/۱۰
من گوشی s9+ دارم و بیشتریت سرعت دانلود با خط همراه اول 136 مگابایت بر ثانیه بوده ..به نظرم خوبه !!

علیرضا ناصری

۱۳۹۷/۶/۲۶
از ابهت سامسونگ بهتون بگم که بدون مودم 5G سرعت اینترنت 5G داره?

نوید

۱۳۹۷/۴/۲۳
سلام
داداش باید قطعه اش باشه مودمش باشه با چی ساپورت کنه؟ اس 9 هم نمیکنه 5 جی رو

محمد

۱۳۹۷/۴/۲۲
سلام و خسته نباشید ایا گوشی اس 8 هم از فناوری 5G پشتیبانی میکند در ماه های اینده؟