خانهاخبار
پرچمداران مهمی که تا پایان سال 2018 معرفی می‌شوند

پرچمداران مهمی که تا پایان سال 2018 معرفی می‌شوند

هنوز چند ماه دیگر تا پایان سال 2018 باقی مانده است و انتظار می‌رود که گوشی‌های پرچمدار دیگری هم در این مدت رونمایی شوند. در این مطلب مهم‌ترین گوشی‌هایی را که تا پایان امسال منتظرشان هستیم، معرفی می‌کنیم.
۱۳۹۷/۴/۲۰

به نظر شما چه گوشی‌های هوشمندی قرار است در نیمه دوم سال 2018 معرفی شوند؟ اصلا کدامیک از این گوشی‌ها قرار است بهترین‌های امسال باشند و ارزش خرید کدام آن‌ها بیشتر است؟

باتوجه به برنامه معرفی سالانه کمپانی‌ها و همچنین خبرها و گزارش‌های مختلف دیگر تقریبا مطمئن هستیم که کدام گوشی‌ها قرار است تا پایان سال روانه بازار شوند. البته برخی از این گوشی‌ها بیش از سایرین در مرکز شایعه‌ها قرار گرفته‌اند و اطلاعات بیشتری درباره‌شان داریم. از طرفی از آنجا که هنوز مدت زیادی تا تاریخ نهایی رونمایی از آن‌ها باقی مانده، برخی ویژگی‌های‌شان ممکن است که دستخوش تغییر شوند. در مطلب پیش رو می‌خواهیم به طور کلی درباره این گوشی‌ها صحبت کنیم تا شما هم بتوانید با ایده کلی طراحی و مشخصات آن‌ها آشنا شوید.

تمرکز اصلی پرچمداران اندرویدی سال 2018 در به کارگیری پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 و بهبود عملکرد آن است. اغلب پرچمداران سال 2017 هم به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 مجهز شده بودند و حالا باید تا آخر سال منتظر بمانیم و ببینیم که اسنپ‌دراگون 845 هم می‌تواند موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کند یا خیر. از طرفی از کمپانی اپل هم انتظار می‌رود آیفون‌های 2018 خود را با قابلیت‌های نوین AR و Face ID معرفی کند و همچنین منتظریم ببینیم نسل تازه و جانشین آیفون 10 قرار است از چه نظر نسبت به آن بهبود یابد. حالا دیگر گوشی‌های هوشمند باریک‌تر از گذشته طراحی می‌شوند و به نظر می‌رسد که این روند قرار است همچنان ادامه پیدا کند. همچنین حاشیه‌های صفحه نمایش نسبت به گذشته بسیار باریک‌تر طراحی می‌شوند و نسبت پنل نمایش به بدنه هم افزایش یافته است.

ابتدا بهتر است به فهرستی که از این گوشی‌ها تهیه کرده‌ایم توجه کنید:

 

گوشیقابلیت‌های احتمالیقیمت تقریبیزمان تقریبی معرفی

Sony Xperia XZ3 

رابط کاربری تازه، دوربین دوگانه، طراحی نوین800 دلارپاییز

Nokia 9

دوربین نوین زایس با لنزهای چندگانه700 دلارپاییز     

Huawei Mate 20

عمر باتری طولانی، بهبود در عملکرد کلی سیستم و دوربین800 دلاراکتبر

Moto Z3 Force

صفحه نمایش نشکن، بهبود در عملکرد کلی سیستم و دوربین700 دلاراوت

LG V40

تمرکز بر قابلیت‌های حرفه‌ای مانند کیفیت صوتی و ضبط ویدیو 800 دلاراکتبر

OnePlus 6T

فعلا مشخص نیست     500 دلارنوامبر

Google Pixel 3

طراحی نوین لبه تا لبه، نسخه تازه از سیستم عامل اندروید، قابلیت‌های تازه هوش مصنوعی650 دلاراکتبر

Google Pixel 3 XL

صفحه نمایش با کیفیت بهبود یافته، نسخه تازه از سیستم عامل اندروید، قابلیت‌های تازه هوش مصنوعی850 دلار اکتبر

Samsung Galaxy Note 9

حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، قلم استایلوس بهبود یافته950 دلاراوت

Apple iPhone 9

صفحه نمایش LCD لبه تا لبه 6.1 اینچی، حذف 3D Touch، قابلیت‌های تازه واقعیت افزوده 700 دلارسپتامبر

Apple iPhone X 2018

 
بهبود عملکرد و دوربین، قابلیت‌های تازه واقعیت مجازی1000 دلارسپتامبر

Apple iPhone 9 Plus

 
صفحه نمایش 6.5 اینچی لبه تا لبه OLED، قیمت بالاتر، تمرکز بر بهبود دوربین و عملکرد، قابلیت‌های تازه واقعیت افزودهبیش از 1000 دلارسپتامبر

 

Sony Xperia XZ 3

تاریخ تقریبی معرفی: پاییز، در خلال برگزاری نمایشگاه IFA 2018

قیمت موردانتظار: 800 دلار

image

 

کمپانی سونی سرانجام طراحی رایج گوشی‌های خود را تغییر داد و اولین نمونه از رویکرد تازه‌اش در طراحی گوشی‌های سری Xperia XZ2 هستند که ابتدای سال جاری میلادی رونمایی شدند. حالا انتظار می‌رود که این سازنده همچنان به روند تغییر و تحول طراحی محصولات خود ادامه دهد و نیمه دوم سال 2018 را با سری Xperia XZ3 و طراحی تکامل یافته‌تری به پایان برساند. شایعه شده است که Xperia XZ3 هم به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه مجهز می‌شود اما بزرگ‌ترین تغییری که در آن خواهیم دید احتمالا رابط کاربری تازه‌اش خواهد بود. این رابط کاربری با اندروید 9.0 گوگل هماهنگ است  و همچنین از ژست‌های تازه پشتیبانی می‌کند. اخبار مربوط به رابط کاربری تازه در گوشی‌های بعدی سونی توسط مقامات رسمی این سازنده بازگو شده‌اند و به همین خاطر در مرکز توجه قرار گرفته‌اند. همچنین کمپانی سونی مدتیست که برخی ویژگی‌های رابط کاربری خود را به دست فراموشی سپرده است.

Nokia 9

تاریخ تقریبی معرفی: پاییز 2018

قیمت مورد انتظار: 700 دلار

image

 

کمپانی HMD Global در سال 2017 برند محبوب نوکیا را با گوشی‌های اندرویدی مدرن احیا کرد اما نتوانست سری در میان سرها درآورد. اگر برند نوکیا واقعا وایل باشد دوباره به جایگاه بالا صعود کند، باید پرچمدار بعدی خود را بسیار پیشرفته‌تر از گوشی‌های سطح بالای موجودش توسعه دهد. گوشی‌های نوکیا همواره از نظر دوربین در بهترین رتبه‌بندی‌ها قرار داشته‌اند و انتظار می‌رود که پرچمدار Nokia 9 این سازنده هم در سال 2018 با دوربین فوق العاده‌ای روانه بازار شود. گفته می‌شود که این گوشی پرچمدار با رویکردی نوین طراحی می‌شود و از دوربین اصلی چندگانه با لنزهای زایس بهره می‌برد.

Huawei Mate 20 Pro

تاریخ تقریبی معرفی: پاییز 2018

قیمت مورد انتظار: 800 دلار

image

 

هوآوی یکی از مهم‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند است که به خوبی توانسته است بازار آسیا و مخصوصا چین را به چنگ آورد. هوآوی حالا سومین سازنده گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی شناخته می‌شود. این کمپانی هم مانند سامسونگ دو سری مختلف از گوشی‌های پرچمدار را هر ساله معرفی می‌کند. این گوشی‌ها معمولا از سری P که بهار هرسال معرفی می‌شود و سری Mate که پاییز به بازار راه می‌یابد هستند. در ابتدای سال جاری شاهد رونمایی از سری گوشی‌های P20 با دوربین جالب توجه سه گانه از این سازنده نامی بودیم و حالا انتظار می‌رود که تازه‌ترین پرچمدار هوآوی به نام Mate 20 با بهبود در عملکرد دوربین و همچنین صفحه نمایش و باتری بزرگ‌تر تا اواخر سال جاری میلادی عرضه شود. گفته می‌شود که کمپانی هوآوی همچنین در این دستگاه تازه از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی بهره می‌برد و آن را به تازه‌ترین پردازنده Kirin خود مجهز می‌کند.

Moto Z3 Force

تاریخ تقریبی معرفی: تابستان 2018

قیمت مورد انتظار: 700 دلار

image

 

برند موتورولا که حالا لنوو آن را در اختیار دارد، گوشی‌های مختلفی را برای همه بودجه‌ها توسعه می‌دهد و روانه بازار می‌کند. گوشی‌های G سری پایین رده موتورولا هستند در حالی که مدل‌های سری‌های X تا Z همگی میان رده تا سطح بالا و پرچمدار به شمار می‌روند. تازه‌ترین گوشی سطح بالای این برند Moto Z3 Force نام دارد و احتمالا از این دو نقطه قوت اصلی در مشخصاتش بهره می‌برد: صفحه نمایش بی همتای نشکن به نام ShatterShield و قابلیت جالب توجه ماژولار. این گوشی ممکن است در تابستان سال 2018 معرفی شود.

LG V40

تاریخ تقریبی معرفی: پاییز 2018

قیمت مورد انتظار: 800 دلار

image

 

کمپانی ال جی هم مانند بسیاری از سازندگان دو پرچمدار اصلی در طول سال معرفی می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، اولین پرچمدار 2018 این کمپانی G7 ThinQ بود که ابتدای سال جاری معرفی شد. حالا نوبت رونمایی از V40 رسیده است و انتظار می‌رود کمپانی ال جی به زودی از این پرچمدار تازه پرده بردارد بردارد. گفته می‌شود عملکرد کلی سیستم، دوربین و همچنین عمر باتری در این پرچمدار تازه نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری خواهد داشت.

OnePlus 6T

تاریخ تقریبی معرفی: پاییز 2018

قیمت مورد انتظار: 550 دلار

image

 

وان پلاس یک کمپانی چینی است که سابقه‌اش در زمینه تولید گوشی همراه هوشمند به 4 سال می‌رسد. این سازنده در اواسط سال از OnePlus 6 پرده برداشت و انتظار می‌رود که یک گوشی دیگر هم به نام OnePlus 6T را تا اواخر سال 2018 روانه بازار کند. در حال حاضر نمی‌دانیم این گوشی چگونه طراحی می‌شود اما تازه‌ترین گوشی‌های هوشمند برندهای مشابهش را مانند Vivo NEX و Oppo Find X دیده‌ایم. این گوشی‌ها توسط سازندگانی معرفی شده‌اند که به همراه وان پلاس توسط یک هولدینگ واحد اداره می‌شوند. هر دو گوشی مذکور از طراحی فوق العاده بدون حاشیه بدون بریدگی حاشیه بهره می‌برند و می‌توانند اصلی‌ترین الگوهای طراحی ظاهری برای OnePlus 6T باشند. با این وجود همچنان انتظار نمی‌رود که قابلیت بسیار بی همتایی به همراه OnePlus 6T معرفی شود.

Google Pixel 3 / 3 XL

تاریخ تقریبی معرفی: پاییز 2018

قیمت مورد انتظار: 650 دلار / 850 دلار

image

 

گوشی‌های سری پیکسل از برند گوگل به سرعت توانستند توجه کاربران اندرویدی را به خود جلب کنند. پیکسل‌ها درواقع نسل بعدی خاندان نکسوس به شمار می‌روند اما سطح بالاتر هستند و البته با داشتن یکی از آن‌ها همچنان قادر هستید تازه‌ترین به روزرسانی‌های نرم افزاری گوگل را به محض انتشار عمومی دریافت و نصب کنید. گوشی‌های سری پیکسل گوگل از دوربین باکیفیت بهره می‌برند و عملکرد نرم افزاری‌شان از هر گوشی اندرویدی دیگری روان‌تر و بهتر ارزیابی شده است. گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL که احتمالا پاییز امسال معرفی می‌شوند، پیشینه محبوب و قدرتمندی دارند اما باید برخی مشکلات نسل قبلی در آن‌ها رفع شود. بزرگ‌ترین مشکل در Pixel 2 و برادر بزرگ‌ترش احتمالا صفحه نمایش آن بوده است و انتظار می‌رود که این موضوع در نسل تازه با تعبیه صفحه نمایش باکیفیت‌تر از بین برود. علاوه بر این انتظار می‌رود که گوگل نتیجه تلاش‌ خود را در زمینه توسعه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در Pixel 3 به نمایش بگذارد و همچنین عملکرد کلی سیستم، عمر باتری و کیفیت دوربینش را هم بهبود ببخشد. البته بزرگ‌ترین پرسش ممکن درباره دوگانه تازه گوگل از سری پیکسل همچنان عرضه و بازارهای هدف آن‌ها خواهد بود. آیا این نسل تازه سرانجام به صورت گسترده‌تر عرضه خواهند شد یا خیر.

Samsung Galaxy Note 9

تاریخ تقریبی معرفی: پاییز 2018

قیمت مورد انتظار: 950 دلار

image

 

سامسونگ از بزرگ‌ترین فرزندان اندرویدی گوگل به شمار می‌رود. گوشی‌های این سازنده در اغلب بازارها بسیار محبوب هستند اما نمی‌توان آن‌ها را بی نقص خواند. انتظار می‌رود که این غول تکنولوژی فبلت پرچمدار Galaxy Note 9 خود را در نیمه دوم سال 2018 با صفحه نمایش بهتر و قابلیت‌های مفید بیشتری برای کاربران علاقه مند به قلم استایلوس معرفی کند. همچنین انتظار می‌رود که حسگر اثرانگشت این گوشی تازه به جای کنار لنزهای دوربین دوگانه حالا به زیر این ماژول در پنل پشتی منتقل شود و علاوه بر بهره گرفتن از پردازنده سطح بالای کوالکام اسنپ‌دراگون 845 به قابلیت‌های نوین دیگری هم مجهز شود.

Apple iPhone Xs، 8s و 8s Plus

تاریخ تقریبی معرفی: پاییز 2018

قیمت مورد انتظار: 1000، 800 و بیش از 1000 دلار

image

 

کمپانی اپل گوشی آیفون 10 خود را سال گذشته با قیمت بیش از 1000 دلار و طراحی تقریبا بودن حاشیه با تعبیه ناچ معرفی کرد. در سال جاری انتظار می‌رود که نسل تازه آیفون 10 به نام iPhone Xs با همان اندازه و سبک طراحی قبلی اما به همراه بهبودهایی در دوربین و عملکرد سیستم روانه بازار شود. فعلا برای پیش بینی قابلیت‌های تازه گوشی iPhone Xs کمی زود است اما می‌دانیم که اپل ممکن است آن را در اواسط ماه سپتامبر معرفی کند.

همچنین ممکن است که اپل دو گوشی دیگری را که سال گذشته معرفی کرده بود، به روزرسانی و روانه بازار کند. گفته می‌شود که این دو مدل تازه iPhone 8s و iPhone 8s Plus یا iPhone 9 و iPhone 9 Plus نام گذاری می‌شوند.

در اکثر شایعه‌های اخیر گفته شده است که اپل قصد دارد یک آیفون تازه را با صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع LCD و طراحی لبه تا لبه معرفی کند. همچنین پیش بینی می‌شود که این آیفون ارزان‌ترین مدل در میان این سه گانه 2018 باشد و از قابلیت 3D Touch هم برخوردار نباشد.

نکته جالب توجه اینجاست که آیفون پلاس امسال صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED دارد و گران‌ترین آیفون 2018 خواهد بود. البته همه این موارد تنها شایعه هستند و نمی‌توان به طور قطعی به آن‌ها اعتماد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

? Rose

۱۳۹۷/۴/۲۵
از قابلیت‌های احتمالی آیفون ۹پلاس ، قیمت بالاتر شه ???

Va

۱۳۹۷/۴/۲۱
خوش به حال مردم کشور های دیگه که مثل ما مشکل تورم،بی کاری،بی پولی و هزارتا مشکل دیگه ندارن و منتظر خرید به روزترین محصولات ساخته شده توسط شرکتهای مختلف هستند.بیشتر مردم ایرانم باید بشینن حسرت بخورن و سماق بمکن.

Mohammad Martin

۱۳۹۷/۴/۲۱
مشخصات ایکس زد 3 خیلی خوبه
صفحه نمایش 5.9 اینچی
با رزولوشن 2k به احتمال زیاد از نو OLED
رم 6
128 گیگ حافظه داخلی
دوربین اصلی دوگانه
دوربین سلفی دوگانه
باطری 3530
نسبت صفحه 18:9
اسنپدراگون 845 یا 855
تا الان همچین مشخصاتش لو رفته که خیلی عالیه مشخصاتش

mazileo

۱۳۹۷/۴/۲۱
همه با قیمت نجومی خواهند آمد

علی گرگان

۱۳۹۷/۴/۲۱
سلام
جالبه که تو این مقاله هیچ حرفی از سرفیس فون مایکروسافت نزدید.
من مطمئنم که بیاد تو بازار حرفهای زیادی برای گفتن داره