خانهاخبار
آمازون صدرنشین بازار اسپیکرهای هوشمند؛ گوگل در مقام دوم، هوم پاد اپل تنها ۴ درصد سهم!

آمازون صدرنشین بازار اسپیکرهای هوشمند؛ گوگل در مقام دوم، هوم پاد اپل تنها ۴ درصد سهم!

اوایل سال جاری میلادی اعلام شد که اپل قصد دارد بین ۲ تا ۴ میلیون دستگاه هوم پاد را در طی امسال در بازار به فروش برساند. شاید در نگاه اول این میزان زیاد به نظر برسد، اما هنگامی که با تعداد اسپیکرهای فروخته شده توسط رقبا مقایسه شود، ناامید کننده است.
۱۳۹۷/۴/۱۹

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط شرکت Canalys، بازار اسپیکرهای هوشمند همچنان در حال رشد است و انتظار می‌رود عرضه‌ی جهانی این محصولات تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد که این میزان افزایش ۱۵۰ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.

پیش بینی‌ها بیان می‌کنند در پایان سال جاری میلادی، سهم آمازون از این بازار برابر با ۵۰ درصد است  و گوگل نیز با ۳۰ درصد سهم در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و در کمال تاسف، اپل تنها ۴ درصد از این بازار پر سود سهم خواهد داشت.

image

آمازون فروش ۵۰ میلیونی خود را مدیون محصولات برند اکو و موفقیت دستیار صوتی الکسا است و گوگل نیز می‌تواند ۳۰ میلیون اسپیکر هوشمند بفروشد که برای گوگل هوم تازه کار مناسب است، اما تنها ۴ میلیون اسپیکر هوشمند از این بازار ۱۰۰ میلیونی به هوم‌پادها تعلق دارد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که هوم پاد در ماه فوریه و در بازارهای محدودی فروش خود را آغاز کرد؛ بنابراین اپل هنوز در آغاز راه است و می‌تواند در آینده پیشرفت‌هایی در این بازار داشته باشد.

اما نظر Canalys خلاف این است؛ این موسسه تحقیقاتی معتقد است که هوم پاد در سال‌های آینده هم فروش چشمگیری را تجربه نخواهد کرد. طبق داده‌های منتشر شده توسط این موسسه، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۲ میزان فروش اسپیکرهای هوشمند به ۳۱۰ میلیون دستگاه برسد. تا این تاریخ، سهم اپل و هوم پادهایش از کل این بازار به ۱۰ درصد می‌رسد و همچنان در رقابت با آمازون و گوگل بازنده است؛ این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که به زودی دو رقیب بزرگ دیگر یعنی مایکروسافت و سامسونگ نیز با دستیارهای صوتی قدرتمند خود پا به دنیای اسپیکرهای هوشمند می‌گذارند والبته مدت‌هاست که مقدمات این امر را فراهم کرده‌اند. همچنین، پیش بینی شده در این مدت سهم آمازون به ۳۴ درصد نزول کند و جایگاه نخست را به گوگل واگذار نماید.

به هر روی، سهم اپل از آینده‌ی بازار اسپیکرهای هوشمند ناچیز به نظر می‌رسد. ورود دیر هنگام به این حوزه قطعا شرایط را برای پیشرفت کوپرتینویی‌ها و کسب سهم بیشتر، سخت‌تر خواهد کرد و سود مناسبی را برایشان به ارمغان نمی‌آورد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)