خانهاخبار
سامسونگ بزرگ‌ترین کارخانه تولید گوشی هوشمند دنیا را در هند افتتاح کرد

سامسونگ بزرگ‌ترین کارخانه تولید گوشی هوشمند دنیا را در هند افتتاح کرد

سامسونگ که پیش از این به لطف خانواده‌ی گلکسی عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرده بود، این بار عنوان مالک بزرگ‌ةرین کارخانه‌ی تولید اسمارت فون‌ها را نیز به خود اختصاص داد.
۱۳۹۷/۴/۱۹

سامسونگ امروز مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید گوشی هوشمند در دنیا را در کشور هند و با حضور ناندرا مودی، نخست وزیر هندوستان و مون جائه‌ این، رئیس جمهور کره‌ی جنوبی برگزار کرد.

این کارخانه در نُیدا از توابع دهلی، پایتخت هند، قرار گرفته است و گفته می‌شود که ظرفیت تولید ۱۲۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال را دارد. طبق آن‌چه بلومبرگ در گزارش خود منتشر کرده است، سامسونگ عنوان کرد که این کارخانه برای تولید گوشی‌های رده پایین که با قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار عرضه می‌شوند، تا تولید پرچم‌دارانی مانند گلکسی اس ۹ استفاده خواهد شد.

image

هند یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گوشی‌های هوشمند در دنیا را دارد؛ بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت ۱.۳ میلیاردی این کشور از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند که هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. با توجه به اطلاعاتی که IDC ثبت کرده است، در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۲۴ میلیون گوشی هوشمند در این بازار عرضه شد. سامسونگ نیز سهم بسیار خوبی از این بازار دارد که البته مورد تهدید رقبای هندی و چینی قرار گرفته است؛ در نتیجه ایجاد چنین کارخانه‌ای می‌تواند به تنهایی نیاز این بازار بزرگ را تامین کند و سهم سامسونگ از این بازار پر سود را نیز حفظ کند.

برای مدت‌ها سامسونگ بیشترین سهم از بازار گوشی‌های هوشمند هند را در اختیار داشت، اما بالاخره مغلوب سیاست‌های قیمت گذاری شیائومی با هدف فروش ارزان‌تر و سود بیشتر شد و جایگاه اول را به شرکت چینی واگذار کرد. در نتیجه، ایجاد خط تولید و گسترش توسعه‌ی محصولات در خاک هند برای برگرداندن سامسونگ به جایگاه اول و کسب سود بیشتر ضروری بود.

تمرکز مودی، نخست وزیر هند، بر تولید داخلی باعث افزایش تعرفه بر کالاهای وارداتی شده است که محصولات حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند گوشی‌های هوشمند تولید شده در خارج از هند را نیز شامل می‌شود و وارد کنندگان آن‌ها متحمل پرداخت عوارض گمرکی۲۰ درصدی می‌شوند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی که اقدام به راه اندازی خط تولید در هندوستان کرده‌اند، نسبت به سایر شرکت‌ها کمتر از این عوارض گمرکی متضرر خواهند شد. حتی اپل نیز که همیشه به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار گوشی‌های پرچم‌دار و رده بالا شناخته می‌شود، به تولید گوشی هوشمند در هند روی آورده است و آیفون SE را در کارخانه‌ی هند خود سر هم کرد و از مدتی قبل نیز در این کارخانه تولید آیفون 6S برای بازار هند را آغاز کرده است.

علی‌رقم فرصت و سود بالایی که بازار هندوستان در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهد‌، احتیاط زیادی را هم در قیمت گذاری می‌طلبد. اما سامسونگ با در اختیار داشتن عناوینی مانند بزرگ‌ترین تولید کننده و صاحب بزرگ‌ترین خط تولید در دنیا و البته نوشتن عبارت «تولید شده در هند» بار دیگر می‌تواند توجه کاربران این کشور را به خود جلب کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۴/۱۹
سال گذشته هم "تیم‌کوک" راهی هند شد و قرارداد امضا کرد.
انتظار داشتیم این کارخانجات بواسطهء برجام در کشورِ ما افتتاح بشن.
ما این فرصت را حاضریم بدیم به اونها که: "در قبالِ واگذاریه نیمی از سهام GLX، خط‌تولید آیفون را درعوض اینجا راه‌اندازی کنن"