خانهاخبار
پتنت جدیدترین ساعت هوشمند هوآوی منتشر شد؛ ساعتی با هدفون مخفی

پتنت جدیدترین ساعت هوشمند هوآوی منتشر شد؛ ساعتی با هدفون مخفی

هفته پیش هوآوی پتنت جدیدی را ثبت کرد که حاکی از تلاش این شرکت برای اضافه کردن یک جفت هدفون بلوتوث به ساعت‌های هوشمندش است.
۱۳۹۷/۴/۱۸

تا کنون در مورد Huawei Watch 3 و سایر پوشیدنی‌های هوشمند ورزشی که قرار است این شرکت در سال جاری منتشر کند زمزمه‌هایی شنیده‌ایم، حال طبق شایعاتی که هفته گذشته منتشر شد خبر از تجهیز این پوشیدنی‌های هوشمند به امکانات صوتی به گوش می‌رسد.

image

با نگاه به پتنتی که این شرکت اخیرا به ثبت رساند، بنظر می‌رسد چیزی شبیه یک کپسول کوچک بین بند و بدنه ساعت در هر دو طرف دستگاه تعبیه شده است که محل قرارگیری هدفون است. البته پتنت دیگری نیز ثبت شده است که محفظه نگهدارنده هدفون را در قسمت پایینی بند ساعت نمایش می‌دهد. در هر صورت گذشته از اینکه هوآوی نهایتا کدام طرح را ترجیح می‌دهد، احتمالا بزرگترین چالشی که با آن مواجه می‌شود این است که چطور بدون افزایش سایز ساعت این لوازم جانبی را درونش تعبیه کند.

image

یک هفته پس از انتشار این پتنت‌ها اوان بلاس، که اغلب صحت توییتهایش تایید شده است، تصویری از ساعت هوشمند جدید هوآوی با نام  TalkBand B5 را در توییترش منتشر کرد که براساس تاریخ ثبت شده روی صفحه نمایشش، احتمال می‌رود دوشنبه 9 ژوئیه رونمایی شود.

این ساعت چهارمین محصول از سری TalkBand است و در نتیجه انتظار داشتیم با نام B4 به بازارعرضه شود اما گویا فراموش کرده بودیم که 4 عدد خوش‌یمنی در کشور چین نیست! و به این ترتیب با صرف‌نظر از B4 نام محصول بعدی B5 خواهد بود.

در نگاه اول بنظر می‌رسد این محصول طراحی مشابهی با سایر ساعت‌های هوشمند این شرکت دارد؛ به خصوص هنگامی که به مچ بسته می‌شود همانند Band 2 Pro جلوه می‌کند.
اگر بدنه اصلی این ساعت را کمی فشار دهید، از بند ساعت جدا شده و تبدیل به یک هدست بلوتوث می‌شود. با انجام این کار، به کمک بلوتوث به تلفن همراهتان متصل می شود و قادر خواهید بود از آن برای برقراری تماس تلفنی استفاده کنید.

از نظر عملکرد نیز گویا این ساعت دنباله‌رو نسل‌های گذشته‌اش است؛ تصویری که در ابتدای این مطلب ارائه شد شباهت بالای آن به B3 را تایید می‌کند. مطمئنا در سیر تولید محصولات این سری بهبودهای خاصی صورت گرفته است، اما تمایل هوآوی به ترکیب هدست‌های بلوتوث با پوشیدنی‌های هوشمند دگرگونی بزرگی در محصولات این سری به ارمغان خواهد آورد.

هر چند محصولی مشابه TalkBand در بازار موجود نیست که امکان مقایسه را فراهم کند اما از آنجا که هوآوی در حال ارائه چهارمین نسل از این پوشیدنی هوشمند است می‌توان چنین برداشت کرد که محصول موفقی برای این شرکت محسوب می‌شود.

آیا این پتنت به محصول نهایی تبدیل می‌شود؟

شاید طراحی یک ساعت هوشمند که هدست بلوتوث یکپارچه دارد، فقط یک ایده نو و غیرمعمول باشد که هیچ‌گاه در قالب یک محصول نهایی جای نگیرد. در حقیقت اکثر پتنت‌هایی که ایده‌های عجیب و غریب و نوآورانه شرکت‌های بزرگ را به تصویر می‌کشند هرگز به محصول نهایی تبدیل نمی‌شوند و در حد ایده باقی می‌مانند. اینطور به نظر می‌آید که مهم‌ترین مسئله ثبت این موضوع است که چنین ایده‌ای برای اولین بار به ذهن چه کسی رسیده است.

به عنوان مثال، چندی پیش پتنتی از یک ساعت هوشمند اپل منتشر شد که مجهز به مانیتوری برای نمایش فشارخون و همچنین بندی مشابه بازوبند دستگاه‌های فشارسنج معمول بود که روی مچ دست بسته می‌شد و جالبتر اینکه تمام این امکانات برای پیاده‌سازی روی بندی با اندازه استاندارد ساعت‌‌های اپل طراحی شده بود. این ایده خیلی جذاب است، اما احتمالا در حد ایده باقی می‌ماند وهرگز به بازار عرضه نمی‌شود.

هرچند اشتیاق هوآوی برای به خدمت گرفتن امکانات صوتی در دستبندها و ساعت‌های هوشمندش مشهود است، از آنجا که سایر تولیدکنندگان علاقه‌ای به رقابت در این زمینه نشان نداده‌اند در نتیجه فضای امنی برای فعالیت بنظر نمی‌رسد. شاید شبیه‌ترین محصول به این پتنت Sony Xperia Ear Duo باشد، که آن هم صرفا یک هدفون است و شامل هیچ ویژگی خاص ورزشی نیست.

باز هم منتظر شنیدن خبرهای بیشتر در مورد TalkBand B5 در طول هفته های آتی هستیم و با این حال انتظار نداریم حداقل به این زودی قادر به استفاده از هدست‌هایی باشیم که داخل ساعت هوشمندمان تعبیه شده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mo3en

۱۳۹۷/۴/۱۹
من با شرکت هوآوی در دبی جلسه داشتم و قضیه از این قراره که Band B5 عرضه میشه تا یک ماه آینده
دیزاین ساعت دقیقا شبیه TalkBand B3 خواهد بود نه مثل این پنتیت که در سایت قرار گرفته با این تفاوت که صفحه نمایش رنگی از ۲۵۶۰۰۰ رنگ تولید شده و اینکه قابلیت ضربان قلب رو هم بهش اضافه کردن
ساعت یه خورده جمع و جور تر و شیک تر شده
سیستم ساعت هم مثل قبل خواهد بود فقط با یه کاربری جدید