خانهاخبار
افشای نمونه ساختگی آیفون 10 پلاس و آیفون 9 اپل در یک ویدیوی جدید

افشای نمونه ساختگی آیفون 10 پلاس و آیفون 9 اپل در یک ویدیوی جدید

وب‌سایت 9to5mac با انتشار ویدیویی از نمونه ساختگی آیفون 10 پلاس و آیفون 9، این دو گوشی را با آیفون‌های قبلی مقایسه کرده است.
۱۳۹۷/۴/۱۷

هنوز چندین ماه با رونمایی از پرچمداران جدید اپل فاصله داریم اما این موضوع باعث نشده تا شایعه‌پردازان مشخصات احتمالی آیفون‌های 2018 را فاش نکنند! همان‌طور که احتمالا در خبرهای قبل خوانده‌اید، اپل امسال سه آیفون جدید در ماه سپتامبر معرفی خواهد کرد که شامل جانشین آیفون 10 به همراه مدل پلاس آن است؛ ضمن اینکه گوشی دیگری با نمایشگر LCD توسط اپل معرفی خواهد شد که جانشین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس خواهد بود.

image

گفته می‌شود آیفون 5.8 اینچی (نسل دوم آیفون 10) به همراه مدل 6.5 اینچی آن که آیفون 10 پلاس نامیده خواهد شد؛ از نمایشگر OLED بهره خواهند برد و مدل 6.1 اینچی نیز که نمایشگر LCD دارد، به عنوان یک گوشی ارزان‌قیمت‌تر معرفی خواهد شد. در سال جاری میلادی، بعید است آیفون‌های اپل به دوربین سه‌گانه مجهز شوند؛ احتمالاً مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی با دوربین دوگانه عرضه خواهند شد و مدل 6.1 اینچی که ارزان‌قیمت‌تر است، با یک دوربین در قاب پشتی ارائه خواهد شد. با این‌حال، انتظار می‌رود تمامی آیفون‌های امسال به سیستم تشخیص چهره Face ID مجهز شوند؛ هرچند، برخی مدعی هستند که مدل‌های OLED از نسخه جدید اسکنر تشخیص چهره Face ID بهره خواهند برد و مدل 6.1 اینچی نیز با سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی مانند آیفون 10 اپل عرضه خواهد شد. تغییراتی که اپل در Face ID مدل 5.8 اینچی و 6.5 اینچی اعمال کرده، باعث شده است تا بریدگی بالای نمایشگر کوچک‌تر از نسل قبل باشد.

image

با توجه به تجهیز آیفون‌های 2018 اپل به سیستم تشخیص چهره، خبری از حسگر اثرانگشت یا Touch ID نیست. ضمن اینکه گفته می‌شود در تمامی مدل‌ها، حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک است و البته بریدگی در بالای صفحه‌نمایش اعمال خواهد شد تا سیستم تشخیص چهره Face ID و دوربین سلفی در جلوی گوشی جای بگیرد. با این‌حال، تفاوت‌هایی میان مدل 6.1 اینچی و نسخه‌های OLED وجود خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف 3D Touch از آیفون LCD امسال اپل اشاره کرد. کوپرتینویی‌ها با حذف برخی از ویژگی‌ها، به دنبال آن هستند تا قیمت آیفون 6.1 اینچی خود را به 700 دلار کاهش دهند؛ این در حالی است که نسل دوم آیفون 10 با قیمت پایه 900 دلار عرضه خواهد شد و احتمالا برای مدل 6.5 اینچی باید نزدیک به 1000 دلار هزینه کنید!

image

افشای شایعات مختلف و حتی طرح‌های CAD پرچمداران جدید اپل، باعث شده تا وب‌سایت 9to5mac ویدیویی را از نمونه‌های ساختگی آیفون 10 پلاس و آیفون 9 منتشر کند و این دو گوشی را با آیفون 7 پلاس و آیفون 10 مقایسه نماید. همان‌طور که مشخص است، آیفون 10 پلاس ابعادی مشابه با آیفون 7 پلاس خواهد داشت؛ این در حالی است که در نسخه «پلاس» آیفون 10 از نمایشگر 6.5 اینچی استفاده شده اما آیفون 7 پلاس از نمایشگر 5.5 اینچی استفاده می‌کند. کوپرتینویی‌ها با حذف حاشیه‌های اضافی اطراف صفحه‌نمایش، موفق شده‌اند تا ابعاد مدل 6.5 اینچی پرچمداران جدید خود را مناسب نگه دارند و این موضوع کار با آیفون 10 پلاس را ساده‌تر خواهد نمود. 

براساس شایعات، تمامی آیفون‌های امسال اپل به صورت هم‌زمان در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد و می‌توانید آن‌ها را تا پایان ماه میلادی مذکور خریداری نمایید. پیش‌تر، اعلام شده بود که مدل 6.1 اینچی با تأخیر چندین ماهه عرضه می‌شود اما بعید است این موضوع صحت داشته باشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)