خانهاخبار
پتنت جدید سامسونگ از یک گوشی بی‌حاشیه با سه نمایشگر!

پتنت جدید سامسونگ از یک گوشی بی‌حاشیه با سه نمایشگر!

پس از کاهش حاشیه‌ی نمایش‌گر گوشی‌های هوشمند، به نظر می‌رسد تحول بعدی این حوزه، گوشی‌هایی با صفحه نمایش منعطف و تا شو و یا گوشی‌هایی با دو نمایش‌گر باشند. اما پتنت سامسونگ خبر از عزم این شرکت برای تولید یک گوشی با سه نمایش‌گر می‌دهد!
۱۳۹۷/۴/۱۶

سامسونگ پا را از استانداردها و رویاهای رقبای خود در حوزه‌‌ی گوشی‌های هوشمند فراتر نهاده و در جدیدترین پتنت خود به دستگاهی اشاره می‌کند که تقریبا می‌توان گفت تمام سطح آن نمایش‌گر است.

این پتنت به ۴ طراحی مختلف اشاره می‌کند که شباهت‌های اساسی زیادی با هم دارند و اختلاف آن‌ها در جزئیات است. مدل‌های ۱، ۳ و ۴ همگی از دو صفحه نمایش استفاده می‌کنند که هر یک از آن‌ها در میزان ضخامت و حاشیه‌ی اطراف نمایش‌گر با دیگری اختلاف دارد. شماره‌ی یک که شاید آینده نگرانه‌ترین در میان سه مدل مذکور باشد، از یک نمایش‌گر بزرگ در تمامی پنل جلو و پشتی دستگاه بهره می‌گیرد. صفحه نمایش عریض سامسونگ یا همان Infinity Display همچنان در این طرح حفظ شده و خبری از بریدگی در بالا یا قسمت‌های دیگر نمایش‌گر نیست. علاوه بر این، ظاهرا اسپیکر و دوربین جلویی نیز با نمایش‌گر یکپارچه شده‌اند.

مدل سوم یک گوشی با زبان طراحی قدیمی سامسونگ را نشان می‌دهد که با نمایش‌گری با ابعاد تصویر ۱۶:۹ و کلید هوم فیزیکی همراه است. در قسمت پشتی دستگاه نیز یک نمایش‌گر مشابه با نمایش‌گر جلویی دیده می‌شود. نکته‌ی عجیب و شاید جالب در مدل سوم این است که هیچ اثری از دوربین جلویی نیست و به جای آن سامسونگ تنها یک دوربین را که در پشت گوشی قرار می‌گیرد برای دستگاه متصور شده است. تفاوت مدل چهارم با مدل سوم در این است که در قسمت بالایی پنل جلوی مدل ۴، دوربین سلفی مشاهده می‌شود و قاب پشتی آن تماما از نمایش‌گر پوشانده شده است.

image

اما مدلی دوم با سایر مدل‌های این پتنت تفاوت اساسی دارد. دراین مدل از سه صفحه نمایش استفاده شده که دو نمایش‌گر جلو و پشت از نوع بی‌حاشیه و نمایش‌گر سوم در اطراف فریم دستگاه قرار گرفته است. کاربرد نمایش‌گر سوم مشخص نیست و این سوال را به ذهن می‌آورد که آیا در دست گرفتن گوشی را دچار مشکل نمی‌کند؟

در حال حاضر این مدل‌ها تنها در حد یک طرح و ایده باقی مانده‌اند و مشخص نیست که آیا غول کره‌ای در آینده اقدام به تولید چنین محصولاتی خواهد کرد یا خیر.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)