خانهاخبار
مینی‌بوس‌های خودران آپولونگ «بایدو» سال آینده آماده سرویس‌دهی می‌شوند

مینی‌بوس‌های خودران آپولونگ «بایدو» سال آینده آماده سرویس‌دهی می‌شوند

بایدو با کمک تراشه هوش مصنوعی Kunlun خودران‌های خود را هوشمندتر می‌کند.
۱۳۹۷/۴/۱۵
image

مینی‌بوس‌های خودران شرکت «بایدو» موسوم به آپولونگ احتمالاً اوایل سال 2019 تردد خود در جاده‌های ژاپن را آغاز می‌کنند. حضور این خودروان‌ها در برخی شهرهای چین ممکن است حتی زودتر از این موعد نیز صورت گیرد. بایدو که از شرکت‌های بزرگ چین در حوزه فناوری و رقیب شرقی گوگل محسوب می‌شود، در همایش سالانه توسعه‌دهندگان خود اعلام کرد مینی‌بوس‌های خود در ژاپن را با مشارکت SB Drive که زیرمجموعه شرکت سافت‌بانک ژاپن در حوزه حمل‌ونقل عمومی به شمار می‌آید به حرکت درخواهدآورد.  

بایدو ساخت این وسیله نقلیه در چین را نیز با همکاری شرکت اتوبوس‌سازی هم‌وطن خود، کینگ‌لانگ، پیگیری می‌کند. در حال حاضر 100 دستگاه از این مینی‌بوس‌ها ساخته شده است. هر مینی‌بوس آپولونگ برای حمل 14 مسافر ظرفیت دارد اما بالطبع، فاقد فرمان و صندلی راننده است. این مینی‌بوس‌ها از قابلیت‌های سطح 4 رانندگی خودکار برخوردار هستند که در نتیجه آن، در حوزه‌های جغرافیایی خاص به راننده نیازی ندارند.

بایدو در همین راستا از تراشه جدیدی موسوم به Kunlun رونمایی کرد که به‌طور خاص برای رایانش سنگین و مصارف هوش مصنوعی طراحی شده است. از این تراشه می‌توان در عرصه‌های مختلف مثل خودران‌ها، مراکز داده و پردازش زبان طبیعی بهره برد.

این شرکت همچنین از به‌روزرسانی پلتفرم رانندگی خودکار خود موسوم به آپولو خبر داد که فناوری تشخیص چهره و متعاقب آن، پارک خودرو در صورت خستگی کاربر را شامل می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)