خانهاخبار
ال‌‌جی در حال توسعه یک گوشی تا شونده جدید است

ال‌‌جی در حال توسعه یک گوشی تا شونده جدید است

از مدتی قبل اکثر شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری به دنبال توسعه‌ی محصولاتی با نمایشگر و بدنه‌ی تاشو با هم رقابت می‌کنند. پروژه‌ی گلکسی X سامسونگ، اندرومدای مایکروسافت و حال محصول مشابهی از سوی ال‌جی بخشی از این پروژه‌های جاه طلبانه است.
۱۳۹۷/۴/۱۴

سال ۲۰۱۹ احتمالا سال ظهور گوشی‌های منعطف و تا شونده است که از مدتی قبل توسط شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ، هوآوی و موتورولا در حال توسعه بوده‌اند. بر اساس پتنت جدیدی که به ثبت رسیده است، شرکت ال‌جی نیز به جمع رقبای خود پیوسته و قصد دارد محصولی تا شونده را در میان پرچم‌داران گوشی‌های هوشمند خود جای دهد.

در اکثر خبرها اعلام شد که گوشی تاشونده سامسونگ به‌جای این که به صورت افقی تا شود، عمودی تا می‌شود. پتنت ال‌جی نیز چنین حالتی را به تصویر می‌کشد و گوشی مورد نظر از وسط تا می‌شود. برای تحقق این ایده، کمپانی کره‌ای از مکانیزم لولاهای جدیدی استفاده می‌کند که به نمایش‌گر امکان خم شدن در زاویه‌های مشخصی را می‌دهد که البته از آسیب دیدگی به نمایش‌گر نیز جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از باز شدن ناگهانی و خودکار دستگاه نیز دو آهن‌ربا در حاشیه‌های اطراف نمایش‌گر تعبیه شده‌اند تا پس از تا شدن، دو ظرف را به یکدیگر متصل نگه دارند.

image

طرح ال‌جی یک دستگاه را به تصویر می‌کشد که شباهت زیادی به گوشی‌های تاشوی قدیمی دارد. با تا شدن گوشی، صفحه نمایش آن به‌طور خودکار خاموش می‌شود و هنگامی که باز شود روشن خواهد شد. این گوشی به دو آنتن، دو اسپیکر و دو میکروفون مجهز است که زیر نمایش‌گر و در بالا و پایین دستگاه قرار می‌گیرند. احتمالا ال‌جی دوربین دستگاه را با نمایش‌گر یکپارچه می‌کند تا به معنای واقعی یک دستگاه با صفحه نمایش بی‌حاشیه را عرضه نماید.

image

در حال حاضر مشخص نیست که گوشی تا شونده کره‌ای‌ها چه زمانی معرفی می‌شود و اگر ال‌جی به روال سابق خود ادامه دهد، احتمالا به آینده‌ی نزدیک فکر نمی‌کند و فعلا عجله‌ای برای معرفی این دستگاه نخواهد داشت. این شرکت پییش از این اعلام کرده بود که گوشی‌های هوشمند خود را تنها زمانی معرفی می‌کند که ضرورت حضور آن‌ها حس شود، نه برای رقابت با دستگاه‌های جدیدی که رقبا معرفی می‌کنند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۴/۱۷
تقلید از سامسونگ این هنگ جی درست بشو نیست

راحیل

۱۳۹۷/۴/۱۴
این بنده خدا توی همین گوشیای معمولیش مونده چه برسه به تاشکنده و منعطف?
اینم پیش خودش گفته من که نمیتونم بسازم بذار پتنتش رو ثبت کنم لااقل بتونم یه چیزی برای سرکیسه کردن داشته باشم.
پتنت ترول