خانهاخبار
کالبد شکافی Oppo Find X ساختار دوربین بیرون جهنده آن را نشان می‌دهد

کالبد شکافی Oppo Find X ساختار دوربین بیرون جهنده آن را نشان می‌دهد

کمپانی اوپو به دنبال تحقق رویای یک گوشی با نمایش‌گر بدون حاشیه‌ و بدون هیچ بریدگی، از مدل فایند ایکس رونمایی کرد که در صورت نیاز، دوربین‌ها و سیستم تشخیص چهره آن با استفاده از یک ساختار مکانیکی از قسمت بالایی بیرون می‌آیند. اما ساختار این بخش چگونه است؟
۱۳۹۷/۴/۱۴

اگر پرچم‌داران و گوشی‌های بی‌حاشیه‌های یک سال اخیر را در نظر بگیریم، شاید بتوان دو گوشی Vivo Nex و Oppo Find X را بهترین گوشی‌های موجود دانست. این برتری نه به جهت توان سخت افزاری یا امکانات انقلابی و خاص است؛ بلکه از آن جهت این دو محصول را تحسین می‌کنیم که معنای صفحه نمایش بدون حاشیه را به طور صحیح به نمایش گذاشتند.

همان طور که ذکر شد، نمایش‌گر اوپو فایند ایکس هیچ‌گونه بریدگی ندارد و حاشیه‌های آن به حداقل ممکن رسیده است. این گوشی فاقد اسکنر اثر انگشت است و به جای آن، از سیستم تشخیص چهره بهره می‌گیرد. دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره و همچنین دوربین دوگانه‌ی اصلی که با فلش LED همراه است، در یک قسمت جداگانه قرار گرفته‌اند که در صورت نیاز به بازگشایی قفل و یا باز کردن اپ دوربین، از جای خود بیرون می‌آید و پس از پایان کار به جای خود باز می‌گردد. عملکرد این سیستم برای اولین نسل آن بسیار مناسب است و نقصی در آن نیست؛ طبق اعلام اوپو فعال‌سازی و بیرون آمدن کامل دوربین‌ها تنها ۰.۵ ثانیه زمان می‌برد.

image

به تازگی این گوشی کالبد شکافی شده و تصویری از ساختار دوربین‌های بیرون جهنده‌ی آن منتشر شده است که دیدن آن جالب است. بیشترین تاثیر در بیرون آمدن دوربین‌ها از جایگاه‌شان متعلق به محرکی است که در وسط گوشی قرار گرفته و قاب شامل دوربین‌ها را حرکت می‌دهد. در کناره‌ها نیز کابل‌های محرکی قرار گرفته‌اند که بخش محرک دوربین‌ها را به برد اصلی گوشی متصل می‌کنند. باقی بخش‌های کناری را هم ریل‌ها و موادی تشکیل داده‌اند که بستری برای سخت افزار مورد نیاز جهت حرکت سریع قاب دوربین‌هاست.

image

آن گونه که اعلام شده، اوپو فایند ایکس در ماه اوت به‌طور گسترده عرضه خواهد شد، اما بازارهای عرضه‌ی این محصول کاملا مشخص نشده‌اند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Ab_mz

۱۳۹۷/۴/۱۴
اون سیم آمو نه کابل???????

نعیم

۱۳۹۷/۴/۱۴
بنظر من که الکیه :/