خانهاخبار
نسخه جدید تلگرام منتشر شد

نسخه جدید تلگرام منتشر شد

جایگزین کردن رسانه‌ها در ویرایش پیام‌های حاوی محتوای رسانه‌ای، دو برابر کردن سرعت پخش پیام‌های صوتی، اعلام وضعیت خوانده شده یا خوانده نشده چت‌ها از جمله ویژگی‌های جدیدی است که تلگرام در آخرین نسخه خود ارائه کرده است.
۱۳۹۷/۴/۱۰

تلگرام امروز به روزرسانی بزرگی برای هر دو نسخه اندروید و ios خود منتشر کرده است. بسیاری از قابلیت‌های جدید و پیشرفت‌های این به روزرسانی بر روی هر دو نوع پلت‌فرم ارائه خواهد شد ولی بعضی از این ویژگی‌ها تنها بر روی اندروید در دسترس است.

در ابتدا به معرفی قابلیت‌هایی که برای هر دو نسخه اندروید و ios ارائه می‌شود، می‌پردازیم.

با آپدیت تلگرام، می‌توانید هنگام ویرایش پیام‌هایی که شامل محتوای رسانه‌ای هستند، رسانه‌ها را نیز جایگزین و ویرایش کنید.

به روزرسانی بعدی در رابطه با پیغام‌های صوتی است. شاید برای شما پیش آمده باشد که پیام صوتی طولانی را دریافت کرده‌اید که می‌خواستید فقط قسمتی از آن را گوش دهید، اما مجبور بوده‌اید هر بار آن پیام را با سرعت معمول گوش دهید تا به قسمت موردنظرتان برسید. حالا می‌توانید با قابلیت جدید که double-time playback نام دارد، پیام صوتی را با سرعت بیشتری بشنوید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که پیام را به سرعت دو برابر پخش کنید و به این ترتیب می‌توانید پیام‌های صوتی و ویدئویی را سریع‌تر بشنوید.

هم‌چنین خوشحال خواهید شد که بدانید از این به بعد می‌توانید پیام‌ها را به عنوان «خوانده شده» یا «خوانده نشده» علامت بزنید. برای این کار کافی است انگشت‌تان را روی چت‌ها نگه دارید و وضعیت آن‌ها را مشخص کنید.

 قابلیت دیگر آخرین نسخه تلگرام این است که می‌توانید هنگام اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به یک مخاطب انتخاب کنید که کدام اطلاعات از جمله شماره تماس، کارت ویزیت مجازی (vCard) و یا شماره‌ تلفن‌های دیگر ارسال شود.

image

 

اما همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، قابلیت‌هایی در آخرین نسخه اندرویدی تلگرام وجود دارد که در نسخه ios آن موجود نیست. یکی از این ویژگی‌ها قابلیتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیش نمایشی از چت‌ها را مشاهده کند. برای این کار کافی است تا در لیست چت‌ها، روی تصویر پروفایل افراد ضربه بزند و آن را نگه دارد.
قابلیت دوم اضافه شدن گزینه «ایجاد لینک» در منوی فرمت است تا متن‌هایی که شامل URL است به لینک متنی تبدیل شود.

شاید این مشکل برای شما هم پیش آمده است که پیامی را در تلگرام تایپ و ارسال می‌کنید ولی به ناگاه متوجه می‌شوید که اینترنت قطع شده است. هر زمانی که به اینترنت وصل شوید، آن پیغام فوری برای مخاطب شما ارسال می‌شود. اما گاهی ممکن است از فرستادن پیام منصرف شده باشید یا اینکه مدت زمان زیادی گذشته باشد و دیگر نیازی به ارسال آن پیام نداشته باشید. حال تلگرام این قابلیت را ایجاد کرده است که می‌توانید ارسال پیام‌های‌تان را پیش از اینکه ارسال شود، لغو کنید.
آخرین نسخه تلگرام را می‌توانید از پلی استور یا اپ استور دانلود کنید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ایمان

۱۳۹۷/۴/۱۰
از وقتی تلگرام رو بستن تفریح نداریم دیگه فقط باید بیایم نو خیابون

01

۱۳۹۷/۴/۱۰
شما استفاده نکن

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۴/۱۰
خدا بیامرزتش

...

۱۳۹۷/۴/۱۰
ممنون که تبلیغ پیام رسان های داخلی رو می کنید. :|