خانهاخبار
iOS 12 احتمالا برخی تفاوت‌های موجود میان آیپد پرو و نسل 5 و 6 آیپد را حذف می‌کند

iOS 12 احتمالا برخی تفاوت‌های موجود میان آیپد پرو و نسل 5 و 6 آیپد را حذف می‌کند

طبق اظهار دارندگان نسل پنجم و ششم آیپد، در نسخه بتا عمومی iOS 12 قابلیت جدیدی وجود دارد که اجرای همزمان سه اپلیکیشن را ممکن می‌سازد.
۱۳۹۷/۴/۷
image

یکی از راه‌هایی که اپل برای ایجاد تفاوت میان آیپدهای معمولی و سری آیپد پرو انتخاب کرد این بود که در دستگاه‌های قدیمی اجرای همزمان اپلیکیشن‌ها را به دو برنامه محدود کرد و iPad Pro را قادر ساخت در حالیکه دو برنامه در حال اجرا هستند، برنامه دیگری را نیز اجرا کند و کاربر بتواند همزمان با هر سه آنها ارتباط برقرار کند. خبر خوش اینکه به لطف iOS 12، اپل این قابلیت را برای نسل پنجم و ششم آیپد نیز به ارمغان آورده است.
دارندگان نسل پنجم و ششم آیپد اظهار کرده‌اند که پس از نصب نسخه بتا عمومی iOS 12، قادرند سه برنامه را به صورت همزمان اجرا کرده و با هر سه آنها بدون هیچ مشکلی تعامل کنند. پیش از این، راه اندازی برنامه سوم به توقف دو برنامه موجود در پس زمینه منجر می‌شد.

در مورد نسل 5 و 6 آیپد هنوز مشخص نیست که چرا اپل در iOS 11 و نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم‌عامل امکان اجرای همزمان را به دو برنامه محدود کرد. هرچند هر دو تبلت چیپ‌ست کندتری نسبت به آیپد پرو دارند، میزان حافظه داخلی آن‌ها، که 2 گیگابایت است، با آیپد پرو 9.7 اینچی برابر است. بنابراین بدون شک دلیل این محدودیت، کمبود منابع سخت‌افزاری نیست.

البته برخلاف تصور، اپل در iOS 12 این محدودیت را بطور کلی حذف نکرده است، بلکه فقط آیپد 2017 و 2018 از این امتیاز بهره‌مند شدند و صاحبان iPad Air و Air 2 در حال حاضر قادر به تعامل همزمان با سه برنامه نیستند.

هنوز هیچ اظهارنظر رسمی از سوی اپل در مورد حذف این محدودیت وجود ندارد. از آنجایی که این شرکت در هنگام معرفی iOS 12 در WWDC 2018 صحبتی از این محدودیت به میان نیاورد، ابن احتمال وجود دارد که در نسخه نهایی این سیستم‌عامل ، که اواخر امسال عرضه خواهد شد، وضعیت این محدودیت به حالت قبل بازگردد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)