خانهاخبار
گوشی P9 هوآوی به اندروید 8.0 اوریو ارتقا نمی‌یابد

گوشی P9 هوآوی به اندروید 8.0 اوریو ارتقا نمی‌یابد

در حال که انتظار می‌رفت پی 9 هواوی به زودی به نسخه نهایی اندروید 8.0 اوریو ارتقا یابد، خبر رسید که انتشار تازه‌ترین سیستم عامل اندروید برای این گوشی احتمال منتفی شده است.
۱۳۹۷/۴/۳

کمپانی هوآوی تقریبا دو ماه پیش نسخه آزمایشی بتای اندروید 8.0 اوریو را برای برخی گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر خود ازجمله Huawei P9 و P9 Plus منتشر کرد اما اخیرا یکی از کارمندان بخش پشتیبانی آن ادعا کرده است که نسخه نهایی اندروید اوریو برای مدل P9 منتشر نخواهد شد.

image

این داستان از جایی شروع شد که یکی از مشتریان انگلیسی هوآوی به تیم پشتیبانی این کمپانی در کشور انگلیس ایمیل فرستاد و پرسید که اندروید 8.0 اوریو نهایی قرار است چه زمانی برای گوشی مدل P9 منتشر شود. تیم پشتیبانی هم در پاسخ اعلام کرد که برخی محدودیت‌های سخت افزاری این گوشی باعث ایجاد مشکلاتی شده است که به مصرف بیش از حد باتری دستگاه و همچنین هنگ کردن آن می‌انجامد. هوآوی هم به همین خاطر تصمیم گرفته است اندروید 8.0 اوریو را برای گوشی P9 خود منتشر نکند.

این موضوع بسیار عجیب است چراکه ظاهرا هوآوی روند توسعه اندروید اوریو را برای گوشی P9 آغاز کرده بود و حالا در آخرین مراحل تصمیم گرفته است آن را لغو کند. از طرفی همچنین ممکن است که اطلاعات تیم پشتیبانی چندان کامل نباشد. امیدواریم دومین احتمال صحیح باشد چراکه گوشی P9 دو سال پیش عرضه شد و عمر زیادی ندارد. این گوشی در طول دو سال اخیر تنها یک بار موفق به دریافت به روزرسانی نرم افزاری اصلی شد که آن هم اندروید 7.0 نوقا بود در حالی که سایر رقیبانش از زمان عرضه تا به حال حداقل دو به روزرسانی عمده را دریافت کرده‌اند.

image

در حال حاضر خبری درباره احتمال انتشار اندروید 8.0 اوریو برای P9 Plus و P9 Lite نیست اما از آنجا که به نظر می‌رسد محدودیت‌های سخت افزاری مشکل عمده آن‌ها باشد، هر دو نسخه مذکور ممکن است به سرنوشت P9 اصلی دچار شوند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

محمد حسین رسولیان

۱۳۹۷/۸/۲۲
پشتیبانی نرم افزاری مورد بسیار مهمی توی خرید هر گوشی محسوب میشه
متاسفانه منی که الان P9 دارم وقتی میبینم یه گوشی با 1/2 قدرت گوشی من با اندروید 8 میاد حالم گرفته میشه.
همین چیزا دلیلی میشه برای استفاده از محصولات Apple

محمد

۱۳۹۷/۴/۶
در ضمن علی جان شما هم اطلاعاتت رو ببر بالا همین p9 فعلا یک آپدیت بزرگ گرفته ولی اس6 با آندروید 5 معرفی شد و الان آندرویدش 7 شده پس اونم 2 تا آپدیت بزرگ گرفته هرچند هنوز آپدیت امنیتی هم داره دریافت میکنه #اطلاعاتت رو ببر بالا

amir

۱۳۹۷/۴/۵
محمد اپدیت نمیاد سرچ بزن میفهمی

Ali

۱۳۹۷/۴/۵
آقا امیر پی 9 قدیمی شده درست.ولی ضعیف نیست
آقا رضا درست میگه اینا همش سیاسته.شما میگی دلیلی نیست برای پی9 آپدیت بیاد؟ اتفاقا دلیل هست خوبشم هست.همه ی گوشی های اندرویدی پرچمدار،توی تماااام برند ها حددددداقل 2 تا اندروید میگیرن.تنها گوشی که 1 اندروید بیشتر نگرفت و پشتیبانیش قطع شد سامسونگ S6 بود ،امیدوارم پی 9 اینجوری نشه

محمد

۱۳۹۷/۴/۴
گوشیت مشکل داره چون بقیه آپدیت کردن مشکلی ندارن در ضمن آپدیت امنیتی حالا حالا ها واسه اس7 میاد