خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Y5 Prime 2018

بررسی تخصصی Y5 Prime 2018

گوشی‌های ارزان قیمت محبوبیت زیادی در بازار پیدا کرده‌اند و هوآوی یکی از کمپانی‌هایی است که توجه زیادی به این رنج قیمتی دارد. وای 5 پرایم 2018 یکی از این گوشی‌‌ها است که به تازگی معرفی شده است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۴/۳

هوآوی از زبان طراحی به‌روز و مدرن خودش نه‌تنها در گوشی‌های پرچم‌دارش بلکه در گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌قیمتش هم بهره برده است. بعد از اینکه گوشی‌های میان رده این کمپانی با ظاهری به‌روز عرضه شدند اکنون نوبت به گوشی‌های رده پایین‌تر است که عرضه موفقی را در بازار تجربه کنند.

امروز می‌خواهیم در مورد یکی از گوشی‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه این کمپانی به نام وای 5 پرایم 2018 صحبت کنیم که طراحی‌اش فراتر از قیمتی است که برایش در نظر گرفته شده و در این بازار که گوشی‌های هوشمند با قیمت‌هایی بالا عرضه می‌شوند می‌تواند انتخابی خوب باشد.

image

 

 

طراحی

همان‌طور که کمی بالاتر اشاره کردیم Y5 Prime 2018 از زبان طراحی جدید هوآوی بهره می‌برد. جلوی گوشی صفحه‌نمایشی تمام صفحه قرار گرفته و هیچ کلید فیزیکی یا لمسی‌ای در آن جا دیده نمی‌شود. جنس بدنه کاملا از پلاستیک است که از گوشی‌ای در این رنج قیمت انتظاری فراتر از این هم نمی‌توان داشت.

جنس بدنه به گونه‌ای است که اثرانگشت و چربی را به خودش جذب می‌کند و به‌راحتی هم با یکبار دستمال کشیدن پاک می‌شود. به لطف پلاستیکی بودن بدنه گوشی خوب در دست می‌نشیند و از دستان لیز نمی‌خورد. باوجود پلاستیکی بودن شاهد استفاده از همان رنگ آبی هوآوی در گوشی هستیم که اگرچه به چشم‌نوازی رنگ آبی‌ای که در نوا 3 ای می‌بینیم نیست اما برای گوشی‌ای ارزان‌قیمت مطلوب است.

image

 

دوربین در قاب پشتی Y5 Prime 2018 تک لنز اما طراحی فریم و قابش به گونه‌ای است که شما را به یاد طراحی دوربین‌های دو لنزی گوشی‌های هوآوی می‌اندازد. دوربین اصلی به همراه یک فلاش در قابی مشکی‌رنگ قرار گرفته‌اند که با فریمی فلزی از دیگر بخش‌های قاب جدا شده‌اند. لوگوی هوآوی در قاب پشتی دستگاه به گونه‌ای حک شده است که با لمس آن می‌توانید لوگو را حس کنید.

image

 

ضخامت دستگاه خیلی کم نیست اما به لطف انحنایی که در قاب پشتی می‌بینیم و همچنین به لطف اندازه جمع و جورش به خوبی در دست جای می‌گیرد و با یکدست به‌راحتی می‌توانید با آن کار کنید.

 

جزئیات ظاهری دستگاه

جلوی گوشی صفحه‌نمایش 5.45 اینچی حدود 74 درصد از فضا را اشغال کرده است و در مابقی فضا که حاشیه‌ها هستند شاهد حضور لوگوی هوآوی پایین صفحه‌نمایش، خروجی صدای مخاطب، دوربین سلفی و سنسورها بالای صفحه هستیم.

در لبه سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را می‌بینیم. کلیدهای ولوم طراحی‌ای به هم چسبیده دارند و کاملا شبیه به کلید پاور هستند.

image

 

سمت چپ درگاه سیم‌کارت‌ها قرار دارد که بدنه‌ای کاملا فلزی دارد و نگرانی کمتری برای آسیب دیدن هنگام خارج کردن یا جا زدن سیم‌کارت را به کاربر منتقل می‌کند.

image
  
image

 

پایین دستگاه درگاه ارتباطی از نوع میکرو یو اس بی کنار میکروفون اصلی قرار گرفته است و بالای گوشی شاهد حضور جک 3.5 میلی‌متری صدا هستیم.

image

image
  
image

 

در قاب پشتی هم دوربین تکی به همراه فلاش در قابی فلزی قرار دارند درحالی‌که لوگوی هوآوی به‌صورت برجسته در این قاب حک شده است.

همان‌طور که متوجه شده‌اید صحبتی از اسپیکر نکردیم زیرا در هیچ بخشی خروجی‌ای برای اسپیکر نمی‌بینیم اسپیکر دستگاه داخل خروجی صدای مخاطب قرار دارد که نمی‌توانید سوراخی مجزا برای آن پیدا کنید و صدایش از همان جایی خارج می‌شود که هنگام مکالمه صدا را از آن جا می‌شنوید. بالای صفحه‌نمایش گزینه‌ای دیگر وجود دارد که هنگام دریافت نوتیفیکیشن‌ها یا هنگام اتصال به شارژ فعال می‌شود و چراغ LED هشدار دهنده نام دارد. این چراغ در کناری‌ترین بخش بالای سمت راست صفحه‌نمایش قرار دارد و اولین بار است که می‌بینیم در یک گوشی هوشمند LED هشدار دهنده تا این حد متمایل به گوشه دستگاه شده.

image

 

 

صفحه‌نمایش

اندازه 5.45 اینچی برای این صفحه در نظر گرفته شده است. کیفیت صفحه HD است اما به سبب نسبت ابعاد 16:9 شاهد عدد 1440×720 پیکسلی هستیم. این کیفیت تراکم پیکسلی 295 پیکسل در اینچ را برای صفحه‌نمایش به همراه داشته که باوجوداینکه تراکم پیکسلی خیلی بالایی نیست خیلی راحت نمی‌توان پیکسل‌ها را در آن تشخیص داد.

رنگ‌ها در این صفحه‌نمایش خوب نمایش داده می‌شوند و با توجه به اینکه با گوشی‌ای در رده پایین بازار روبرو هستیم رنگ‌هایی تقریبا نزدیک به واقعیت را می‌بینیم. نور زیاد صفحه یکی از نکات مثبت آن به حساب می آید که به خصوص کمک می‌کند زیر نور خورشید مشکلی بابت مشاهده محتوا در آن نداشته باشید.

image

 

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب صفحه‌نمایش زاویه دید زیاد آن است که هیچ افت کیفیت و افت نوری با نگاه به صفحه از بیشترین زاویه اتفاق نمی‌افتد. علاوه بر این در نمایش رنگ سفید شاهد توانایی خوبی برای صفحه‌نمایش هستیم که رنگ سفید بدون هیچ زردی‌ای نشان می‌دهد.

در بخش تنظیمات صفحه‌نمایش جزئیات خیلی زیادی را نمی‌بینیم اما همین تنظیمات مختصر برای گوشی‌ای مقرون‌به‌صرفه کافی به نظر می‌رسند. به تمام تنظیمات در این بخش نمی‌پردازیم و فقط آن‌هایی را بیان می‌کنیم که شاخص‌تر هستند.

Eye Comfort: راستش را بخواهید قبل از اینکه به صفحه تنظیمات صفحه‌نمایش مراجعه کنیم اصلا انتظار دیدن این تنظیم را نداشتیم. عملکرد این بخش با آن چیزی که تا کنون در گوشی‌های هوشمند دیگر دیده‌ایم کمی تفاوت دارد. با فعال کردن این تنظیم پیکسل‌های آبی کم رنگ می‌شوند و شدت سفید گرفته می‌شود و هیچ تنظیم اضافه دیگری وجود ندارد.

image

 

Night Light: این گزینه دقیقا همان چیزی است که در گوشی‌های هوشمند دیگر می‌بینیم. با فعال کردن این تنظیم پیکسل‌های آبی خاموش می‌شوند و نوری زرد روی صفحه‌نمایش غالب می‌شود که با کمک شاسی‌ای که پایین این تنظیم قرار دارد می‌توانید شدت نور زرد را کم یا زیاد کنید. امکان زمان‌بندی برای فعال و غیرفعال شدن این تنظیم وجود دارد و می‌توانید به گوشی فرمان دهید که در ساعاتی مخصوص از روز که خودتان تعیین می‌کنید یا با طلوع و غروب خورشید این بخش را فعال یا غیرفعال کند.

image

 

Full Screen Display: در این بخش می‌توانید برنامه‌هایی را مشاهده کنید که با اندازه صفحه‌نمایش با این نسبت ابعاد سازگاری ندارند. در این بخش می‌توانید برنامه‌هایی که این سازگاری را ندارند مجبور کنید تا به‌صورت تمام صفحه اجرا شوند.

image

 

 

نرم‌افزار

اندورید نسخه 8.1 روی این Y5 Prime 2018  پیش‌فرض نصب شده است و با رابط کاربری اموشن یو آی نسخه 8 تزئین شده. برای گوشی‌ای در این رنج قیمت استفاده از این نرم‌افزار به‌روز جذاب است. تفاوت‌هایی در این رابط کاربری با رابط کاربری‌ای که در گوشی‌های دیگر هوآوی با نسخه 8 اموشن یو آی دیده می‌شود.

image

 

صفحه قفل اولین جایی است که با روشن شدن گوشی با آن روبرو می‌شوید. در این صفحه یک میانبر به دوربین حضور دارد و هیچ جزئیات دیگری دیده نمی‌شود. با عبور از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم که دو نوع حالت نمایش برایش در نظر گرفته شده و می‌توانید در بخش تنظیمات نوع نمایش را به دلخواه خودتان در بخشی به نام Home Screen Style تعیین کنید. در حالت اول تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند و خبری از صفحه App Drawer نیست درحالی‌که در حالت دوم برنامه‌های نصب شده روی گوشی در صفحه‌ای جداگانه به نمایش در می‌آیند و صفحات اصلی برای نمایش برنامه‌های پرکاربرد و ویجت ها استفاده می‌شود.

اگر نوع نمایش صفحه اصلی را در حالت نمایش اپ دراور انتخاب کنید در این صورت به گزینه جستجو در بالای این صفحه هم دسترسی پیدا می‌کنید که علاوه بر جستجو برنامه‌های نصب شده روی گوشی می‌توانید برنامه مورد نظر خودتان را برای نصب در گوگل پلی هم در این بخش جستجو کنید.

در بخش تنظیمات گزینه‌های خاص و جالب توجهی دیده نمی‌شود.

Magnification گزینه‌ای است که با فعال کردن آن می‌توانید روی صفحه گوشی زوم کنید. برای اینکه بتوانید زوم انجام دهید دو راه پیش روی شما قرار دارد. اولین روش استفاده از سه بار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش است و روش دوم که ساده‌تر است زوم کردن با کلیدی مجازی است که پایین صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد. با فعال کردن این روش لوگوی یک آدمک پایین صفحه و کنار کلیدهای ناوبری نمایش داده می‌شود که با لمس آن کادری نارنجی اطراف صفحه را فرا می‌گیرد و می‌توانید با انتخاب هر بخشی از صفحه‌نمایش که دوست دارید روی آن بخش زوم کنید.

گفته شده که این گوشی بعد از به‌روزرسانی به ویژگی باز کردن قفل گوشی با کمک تشخیص چهره مجهز می‌شود اما برای محصولی که دست ما بود هنوز به‌روزرسانی که این ویژگی را فعال کند عرضه نشده بود.

 

سخت‌افزار

درگاه سیم‌کارت همان‌طور که گفتیم سمت چپ قرار دارد. نکته مهم در مورد این درگاه این است که با خارج کردن آن از جایش به آن علاقه پیدا می‌کنید زیرا پشتیبانی از دو سیم‌کارت همزمان و کارت حافظه خارجی با هم فراهم شده است و می‌توانید این سه گزینه را همزمان روی وای 5 پرایم 2018 کنار هم داشته باشید.

اسپیکر داخل خروجی صدای مخاطب است و هیچ خروجی جداگانه‌ای برایش در نظر گرفته نشده است. باوجوداین صدای اسپیکر بلند است و نیاز شما را برای شنیدن صدای زنگ برآورده می‌کند. هرچند برای مشاهده فیلم یا گوش کردن به موزیک خیلی نمی‌توان به آن تکیه کرد اما برای شنیدن صدای زنگ در محیط‌های شلوغ مشکلی برایتان به وجود نمی‌آورد.

هوآوی ادعا کرده که از گیرنده قدرتمندی در این Y5 Prime 2018 بهره برده که سبب می‌شود در محیط‌های خیلی شلوغ بدون هیچ مشکلی صدای کسی که در طرف دیگر خط است را بشنوید. این ادعا کاملا درست است و زمانی که با این گوشی صحبت می کردیم به هیچ عنوان نیاز نبود تا صدای خروجی صدای مخاطب را در نهایت خودش قرار دهیم و همیشه صدا را در حالت متوسط قرار می‌دادیم و اگر صدا را تا نهایتش زیاد می‌کردیم آنقدر زیاد بود که کمی گوش را آزار می‌داد و فقط در محیط‌های شلوغ کاربرد دارد. علاوه بر اینکه صدای این دریافت کننده خیلی زیاد است کیفیتش هم بسیار خوب است و صدای شخص طرف دیگر خط بسیار شفاف است. 

پردازنده دستگاه برای کمتر شدن هزینه از مدیاتک انتخاب شده است. این پردازنده MT6739 نام دارد و 4 هسته با فرکانس 1.5 گیگاهرتزی برایش در نظر گرفته شده است. معماری پردازنده 28 نانومتری است و از شبکه Cat. 4 پشتیبانی می‌کند.

به طور حتم از پردازنده Y5 Prime 2018 نباید انتظار زیادی در بخش بازی داشته باشید. بازی پر جزئیاتی مانند آسفالت 8 در نهایت کیفیت امکان اجرا روی این گوشی را ندارد و اگر دوست دارید حتما این بازی را داشته باشید باید در بخش تنظیمات از جزئیات را کمتر کنید.

image

 

 

جدول بنچمارک‌ها

نام گوشی

Antutu

GFX Bench Manhatan 3.1

Geekbench 4 Single

Geekbench 4 Multi

Galaxy S9+

248993

2646

3693

9042

Huawei P20 Pro

206875

1541

1919

6759

Honor 9

148817

-

1894

6243

Nokia 7 Plus

135468

861.8

1630

5280

Huawei Nova 3e

88194

298.0

929

3744

Honor 9 lite

87330

320.6

930

3571

Galaxy A6+

70024

343.8

741

3543

Asus Zenfone 4

65838

585.4

850

4111

Galaxy A6

62970

357

710

3352

Galaxy J7 Pro

62198

201.4

727

3701

Huawei Y7 Prime 2018

58475

611.9

513

1457

Huawei Y5 Prime 2018

42010

210.3

634

1342

روی چیپ و کنار پردازنده حافظه رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی برای این گوشی ارزان در نظر گرفته شده که با بسته بودن تمام برنامه‌ها از 2 گیگابایت حافظه رم 924 مگابایت آزاد است و با باز شدن 15 برنامه این میزان حافظه رم به 700 مگابایت می‌رسد. از 16 گیگابایت حافظه داخلی هم همان ابتدا 10.86 گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد.

 

جدول حافظه داخلی و حافظه رم

نام گوشی

حافظه داخلی

(گیگابایت)

حافظه داخلی در دسترس

(گیگابایت)

حافظه رم

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

(گیگابایت)

Huawei P20 Pro

128

111.4

6

2.8

1.8

Honor 9

128

109.56

6

2.54

1.69

Galaxy S9+

64

52.55

6

2.94

1.73

Asus Zenfone 4

64

52

4

1.5

1

Huawei Nova 3e

64

50.58

4

1.98

1

Nokia 7 Plus

64

48.34

4

1.9

930 مگابایت

Galaxy A6

64

52.01

4

2.43

1.67

Galaxy J7 Pro

32

25.24

3

1.34

700 مگابایت

Huawei Y7 Prime 2018

32

24.81

3

1.54

1.3

Honor 9 lite

32

23.49

3

1.2

990 مگابایت

Galaxy A6+

32

23.71

3

1

850 مگابایت

Huawei Y5 Prime 2018

16

10.86

2

924 مگابایت

700 مگابایت

 

پشتیبانی از OTG برای این وای 5 پرایم 2018 در نظر گرفته شده و می‌توانید با خیال راحت حافظه‌های فلش را به گوشی متصل کنید و از فضای ذخیره‌سازی زیادی که در اختیارتان قرار می‌گیرد لذت ببرید. وای 5 پرایم 2018 از هر سه فرمت معمول exFAT، NTFS و Fat32 پشتیبانی می‌کند و سرعت انتقال فایل از فلش روی آن و از گوشی روی فلش هم خیلی زیاد نیست و Y5 Prime 2018 از این بابت یکی از گوشی‌های سریع محسوب می‌شود.

 

جدول OTG (حجم فایل برای تست سرعت انتقال، 2 گیگابایت است)

نام گوشی

پشتیبانی از فرمت Fat 32

پشتیبانی از فرمت NTFS

پشتیبانی از فرمت exFAT

مدت زمان انتقال از حافظه فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال از گوشی روی حافظه فلش

Galaxy S9+

دارد

ندارد

دارد

17 ثانیه

2 دقیقه و 43 ثانیه

P20 Pro

دارد

دارد

دارد

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Honor 9 lite

دارد

دارد

دارد

56 ثانیه

4 دقیقه و 8 ثانیه

Galaxy J7 Pro

دارد

ندارد

دارد

59 ثانیه

4 دقیقه و 30 ثانیه

Nova 3e

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Nokia 7 Plus

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 5 ثانیه

3 دقیقه و 17 ثانیه

Honor 9

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 6 ثانیه

2 دقیقه و 14 ثانیه

Y7 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 15 ثانیه

5 دقیقه و 24 ثانیه

Galaxy A6

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 32 ثانیه

2 دقیقه و 34 ثانیه

Huawei Y5 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 33 ثانیه

3 دقیقه و 2 ثانیه

Galaxy A6+

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 46 ثانیه

2 دقیقه و 49 ثانیه

 

دوربین

در قاب پشتی دستگاه دوربین تک لنز قرار دارد که با توجه به قیمت گوشی انتظار دیگری جز این نداشتیم. این دوربین لنزی با سنسور 8 مگاپیکسلی دارد که اندازه دهانه دیافراگمش برابر f/2.0 است. دوربین سلفی Y5 Prime 2018 هم سنسور 5 مگاپیکسلی دارد و به فلاش مجهز شده تا بتوانید در نور کم عکس‌های شفاف‌تر و روشن‌تری از خودتان بگیرید.

image

 

رابط کاربری دوربین یکی از ساده‌ترین رابط کاربری‌هایی است که تاکنون دیده‌ایم. البته این سادگی با قیمت ارزان دستگاه به خوبی همخوانی دارد. بالای رابط کاربری دوربین سه گزینه وجود دارد. یکی برای جا به جا شدن بین دوربین‌ها، یکی برای فعال کردن فیلترها و دیگری برای خاموش و روشن کردن فلاش.

image

 

پایین منوی دوربین هم کلیدهای شاتر، رفتن به منوی دوربین و در نهایت مشاهده عکس‌های اخیر قرار دارند. برای اینکه بتوانید به تنظیمات بیشتر دسترسی داشته باشید هوآوی از جسجرها کمک خوبی در این رابط کاربری گرفته است. با کشیدن انگشت روی صفحه ویوفایندر به راست مودها نمایش داده می‌شوند که گزینه‌های جالبی برای عکاسی بهتر مانند HDR در آن قرار دارند. با کشیدن انگشت روی ویوفایندر به چپ می‌توانید به گزینه تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

image

 

رنگ‌ها توسط دوربین این گوشی بسیار نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند و جزئیات در آن‌ها بسیار خوب است. با اینکه با گوشی ارزان قیمتی سر و کار دارید اما عکس‌ها بسیار شارپ هستند و می‌توانید با زوم کردن به راحتی جزئیاتی که دورتر از شما قرار دارند را مشاهده کنید. عکس‌هایی هم که توسط دوربین سلفی ثبت می‌شوند جزئیات قابل قبولی دارند و رنگ‌ها در آن‌ها بسیار خوب هستند.

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی نور روز

image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

عکس‌های دوربین سلفی نور روز

image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در نور شب

image

image
  
image

image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در شب با فلاش

image

 

نمونه عکس دوربین سلفی نور شب (بدون فلاش - با فلاش)

image
  
image


 

باتری

هرچند گوشی قیمت زیادی ندارد هوآوی در استفاده از باتری با ظرفیت بالا دست و دلبازی به خرج داده است. از باتری با ظرفیت 3020 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی استفاده شده است که در یک استفاده معمولی تا 2 روز و نیم به‌راحتی می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. ما تا 2 روز و نیم بدون مشکل روی 3 ساعت شبکه‌های اجتماعی خودمان را چک کردیم؛ روی 15 دقیقه مکالمه داشتیم؛ روزی 1 ساعت بازی کردیم و در نهایت روزی 20 تا 25 عکس با آن انداختیم در کنار اینکه نصب برنامه و کارهای از جمله چک کردن پیامک‌ها را هم انجام دادیم.

image

 

باوجوداینکه پشتیبانی از شارژ سریع وجود ندارد برای شارژ کردن این باتری پرظرفیت هم به زمان خیلی زیادی نیاز نیست. در مدت 1 ساعت و 15 دقیقه می‌توانید به شارژ 50 درصد و در مدت 2 ساعت و 30 دقیقه به شارژ 100 درصد برسید.

 

جدول باتری

نام گوشی

ظرفیت باتری

mAh

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی

 

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 50 درصد

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 100 درصد

Zenfone 4 Max

5000

7 درصد

7 درصد

7 ساعت

-

180 دقیقه

P20 Pro

4000

36 درصد

8.5 درصد

12 ساعت

29 دقیقه

100 دقیقه

Mate 10 Porsche Design

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10 Pro

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10

4000

30 درصد

12 درصد

14 ساعت

24 دقیقه

80 دقیقه

Y7 Prime 2017

4000

-

5 درصد

10 ساعت

-

120 دقیقه

Nokia 7 Plus

3800

42 درصد

10 درصد

7 ساعت

34 دقیقه

120 دقیقه

P10 Plus

3750

45 درصد

12 درصد

-

-

120 دقیقه

Galaxy J7 Pro

3600

12 درصد

12 درصد

9 ساعت

 

 

Galaxy S9+

3500

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

90 دقیقه

Galaxy A8+

3500

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

-

Galaxy Note 8

3500

24 درصد

10 درصد

13 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy A6+

3500

24 درصد

-

16 ساعت

-

-

Xperia XA1 Plus

3430

24 درصد

7 درصد

12 ساعت

-

210 دقیقه

Honor 7x

3340

40 درصد

12 درصد

7 ساعت

-

-

Mate 10 lite

3340

36 درصد

18 درصد

6 ساعت

50 دقیقه

160 دقیقه

Nova 2 Plus

3340

36 درصد

9 درصد

9 ساعت

-

160 دقیقه

V30 Plus

3300

37 درصد

7 درصد

15 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

7 درصد

-

25 دقیقه

75 دقیقه

Zenfone 4

3300

-

-

-

36 دقیقه

120دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

6 درصد

16 ساعت

-

80 دقیقه

G6

3300

35 درصد

7 درصد

11 درصد

-

120 دقیقه

Galaxy J7 2016

3300

20 درصد

10 درصد

-

-

180 دقیقه

Xperia XZ Premium

3230

36 درصد

18 درصد

22 ساعت

-

120 دقیقه

Honor 9

3200

-

15 درصد

6 ساعت

-

120 دقیقه

P10

3200

40 درصد

8 درصد

13 ساعت

-

75 دقیقه

Huawei Y5 Prime 2018

3020

34 درصد

18 درصد

6 ساعت

75 دقیقه

150 دقیقه

Honor 9 lite

3000

24 درصد

10 درصد

10 ساعت

50 دقیقه

155 دقیقه

Y7 Prime 2018

3000

24 درصد

18 درصد

6 ساعت

-

-

Nova 3e

3000

24 درصد

15 درصد

7 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

Galaxy S9

3000

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

100 دقیقه

Q6

3000

36 درصد

13 درصد

9 ساعت

-

120 دقیقه

U11

3000

45 درصد

10 درصد

6 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy J5 2017

3000

20 درصد

8 درصد

12 ساعت

-

140 دقیقه

P10 lite

3000

45 درصد

15 درصد

9 ساعت

30 دقیقه

160 دقیقه

Galaxy A6

3000

12 درصد

10 درصد

15 ساعت

 

 

Pixel

2770

30 درصد

10 درصد

-

-

90 دقیقه

iPhone X

2716

36 درصد

9 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XA Ultra

2700

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XZ1

2700

48 درصد

6 درصد

9 ساعت

-

140 دقیقه

Nokia 3

2630

18 درصد

8 درصد

6 ساعت

-

210 دقیقه

Xperia XA1

2300

36 درصد

16 درصد

5 ساعت

-

160 دقیقه

iPhone 8

1821

49 درصد

15 درصد

10 ساعت

-

135 دقیقه

3310

900

-

-

-

-

140 دقیقه

 

بخریم؟

با بالا رفتن قیمت گوشی‌های هوشمند و کاهش قدرت خرید کاربران به خصوص در رنج قیمتی بالا این گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه هستند که در بازار محبوب‌تر از گذشته شده‌اند. اگر چرخی در بازار بزنید گوشی‌های متنوعی با قیمت‌هایی که در توان خرید بسیاری از کاربران باشد پیدا می‌کنید اما شاید هنوز هم برای خیلی از کاربران گران باشند و شاید هم تعداد زیادی از خریداران تمایلی به پرداخت هزینه زیاد برای یک گوشی هوشمند نداشته باشند. اینجاست که گوشی‌های ارزان‌قیمت یا مقرون‌به‌صرفه ای مانند Y5 Prime 2018 محبوب می‌شوند.

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که توان خرید گوشی‌های گران را ندارید یا نمی‌خواهید برای خرید یک گوشی هوشمند مبلغ زیادی هزینه کنید یا اینکه به دنبال گوشی دومی هستید که نیازهای معمولی شما را برطرف کند وای 5 پرایم 2018 به‌صرفه‌ترین گوشی‌ای است که در حال حاضر پیش روی شما قرار دارد. این گوشی هم طراحی به‌روزی دارد و هم صفحه‌نمایش قابل قبولی ارائه می‌کند در عین حال که نیاز شما برای عکاسی را هم تا حدود زیادی مرتفع می‌کند و از همه مهم‌تر باتری پرقدرتی دارد و امکان استفاده از دو سیم‌کارت همزمان در کنار کارت حافظه خارجی برایش گنجانده شده است.

 

عکس: مرتضی احمدیه

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (59 نظر)

ملیکا

۱۳۹۹/۵/۵
گوشی خوبیه از همه لحاظ فقط و فقط باتریش خیلی بد هس

ملیکا

۱۳۹۹/۵/۵
گوشیه خوبیه از هر لحاظ فقط باتریش خیلی بد هس

Rashed

۱۳۹۹/۵/۱
گوشی من y5 صفحه بلاییش عجایب داغ می‌کنه کی بلد نظر بده جایزه برای دارم ممنون

Ali

۱۳۹۸/۱۲/۲۰
چرا فیلترشکن روش کار نمیکنه بعد از یک دیقه خود به خود قطع میشه.لطفاجواب بدید ببینم راه حلی چیزی داره یانه،اگرنداشته باشه بندازمش بیرون،خواهشا سوالمو بی جواب نزارید?????

ali

۱۳۹۸/۱۲/۲۰
منم همین مشکلو دارم اصلا فک کنم فیلترشکن روش سازگار نیستاااا?