خانهاخبار
نسخه وب پیام‌رسان Messages گوگل راه‌اندازی شد

نسخه وب پیام‌رسان Messages گوگل راه‌اندازی شد

گوگل پس از شکست در به قدرت رساندن پیام‌رسان الو، عزم خود را جزم کرده تا این بار با مسیجز به رقابت با پیام‌رسان‌‌‌های محبوب بپردازد و در راستای تحقق این هدف اخیرا نسخه وب این پیام‌رسان را راه‌اندازی کرد.
۱۳۹۷/۳/۳۱
image

گوگل در حال راه‌اندازی نسخه وب برای پیام‌رسان مسیجزاست، این قابلیت کاربران را قادر می‌سازد از رایانه شخصی خود پیام ارسال و دریافت کنند وهمچنین به پیام‌هایی که قبلا روی گوشی‌های اندرویدی خود دریافت کرده‌اند نیز دسترسی داشته باشند. گوگل اعلام کرد هرچند از روز گذشته امکان استفاده از این قابلیت را فراهم کرده است، از آنجا که انتشار آن به صورت تدریجی صورت می‌گیرد شاید تا پایان هفته زمان نیاز باشد که همه کاربران به نسخه تحت وب این پیام‌رسان دسترسی پیدا کنند. در ضمن این نسخه از متن، عکس و استیکر پشتیبانی می‌کند.

برای بهره‌مندی از این قابلیت کافیست به وب‌سایت این پیام‌رسان(messages.android.com) مراجعه کنید، اپلیکیشن Messages را روی گوشی خود باز کنید، در منوی برنامه گزینه سه نقطه را لمس کنید، گزینه Messages for Web را انتخاب کنید و در نهایت کد QR موجود در وب‌سایت را اسکن کنید؛ به همین راحتی ارتباط بین نسخه وب و اندروید برقرار می‌شود.

یکی از اقدام‌های گوگل برای بهبود پلتفرم پیام‌رسانش، پیاده‌سازی سرویس ) RCS (Rich Communication Services در مسیجز است؛ این سرویس امکانات زیادی را به پیام‌رسان‌ها اضافه می‌کند از جمله: تایید مشاهده پیام توسط دریافت‌کننده (که اصولا با  درج دوعلامت تیک کنار پیام نمایش داده می‌شود)، نمایش وضعیت در حال تایپ (Typing...) و پشتیابنی ازعکس‌ و ویدئو باکیفیت بالا و متون گروهی بهبود یافته. با این حال اگر گوگل قصد دارد پیامرسانش را به رقیبی قابل قبول برای iMessage، واتساپ، فیسبوک مسنجر و دیگر پلتفرم‌های پیامرسان تبدیل کند، وجود نسخه دسکتاپ نیز بسیار کلیدی است. البته در گذشته به قدرت رساندن پیام‌رسان Allo هدف این شرکت بود اما، اکنون گوگل تمام تلاش‌ها و سرمایه گذاری‌هایش روی این برنامه شکست خورده را متوقف کرده و این بار روی پیام‌رسان اندرویدش، که به طور پیش فرض در بسیاری از گوشی‌های هوشمند نصب است، متمرکز شده و معتقد است این پیامرسان شانس زیادی برای موفقیت دارد. حال که صحبت از RCS شد باید گفت هر چند پلتفرم‌های ذکر شده از این سرویس بهره می‌برند، همچنان بزرگترین نقطه ضعف موجود رمزگذاری نکردن پیام‌هاست.

گوگل علاوه بر معرفی نسخه تحت وب، از قابلیت‌های جدید این پیام‌رسان نیز خبر داد مثل: جستجو GIF در پیام‌ها، امکان ارائه پاسخ هوشمند، پیش نمایش لینک‌های ارسالی و کپی سریع کلمه عبور هنگام ورود به سرویس‌هایی که به تایید اعتبار نیاز دارند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

قرنفیل

۱۳۹۷/۴/۱۱
من نصب کردم اما گزینه Messages for Web موجود نیست

mostafa

۱۳۹۷/۳/۳۱
چه فایده
در جهت خدمت رسانی به مردم
فیلترش می کنن