خانهاخبار
نسخه «لایت» گلکسی اس 9 پلاس با دوربین دوگانه فاش شد

نسخه «لایت» گلکسی اس 9 پلاس با دوربین دوگانه فاش شد

شایعه شده است که سامسونگ نسخه Lite فبلت Galaxy S9 Plus را به بازار عرضه خواهد کرد؛ این مدل با دوربین دوگانه و نمایشگر 6.28 اینچی در TENAA فاش شده است.
۱۳۹۷/۳/۳۱

در حالی‌که بسیاری برای عرضه فبلت Galaxy Note 9 در آینده نزدیک لحظه‌شماری می‌کنیم، ظاهراً سامسونگ از یک گوشی دیگر نیز رونمایی خواهد کرد که حتی ممکن است پیش از جانشین Galaxy Note 8 ارائه شود؛ این مدل با نام تجاری Galaxy S9 Plus Lite به بازار عرضه خواهد شد.

image

تمایل سامسونگ به عرضه فبلت جدیدش، باعث شده است تا نسخه «لایت» گلکسی اس 9 در وب‌سایت TENAA فاش شود. گوشی جدید شرکت کره‌ای با شماره مدل SM-G8855 فاش شده است و از دوربین دوگانه 24 و 16 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد؛ دوربین اصلی فبلت Galaxy S9 Plus Lite برخلاف گلکسی اس 9 در سمت چپ قاب پشتی به صورت عمودی چیده شده است و فلاش LED نیز در زیر آن قرار دارد. به‌نظر می‌رسد سامسونگ در نحوه جای‌گیری دوربین اصلی در قاب پشتی از آیفون 10 اپل ایده گرفته باشد؛ البته در پرچمدار 1000 دلاری آمریکایی‌ها، فلاش LED بین دو سنسور دوربین قرار گرفته است. 

برای علاقه‌مندان به عکاسی سلفی، سامسونگ از سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است و نمایشگر 6.28 اینچی FHD+ با رزولوشن 1080 در 2280 پیکسل، برای فبلت Galaxy S9 Plus Lite درنظر گرفته شده؛ نوع پنل صفحه‌نمایش، AMOLED است و نسبت ابعاد نمایشگر به 18.5:9 می‌رسد. در گوشی Galaxy S9 Plus شاهد استفاده از نمایشگر 6.2 اینچی هستیم؛ همچنین Galaxy S9 از صفحه‌نمایش 5.8 اینچی بهره می‌گیرد. به همین جهت، نسخه Lite گلکسی اس 9 صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نسبت به دیگر اعضای سری Galaxy S9 که در اوایل سال 2018 از آن‌ها رونمایی شده بود، دارد.

سامسونگ برای تأمین انرژی موردنیاز نمایشگر و پردازنده، از یک باتری با ظرفیت 3700 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است؛ فبلت Galaxy S9 Plus مانند نسل قبل از باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌گیرد و Galaxy S9 نیز به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت مچهز شده است. با وجود اینکه در قاب پشتی، شاهد طراحی مشابه با آیفون 10 اپل هستیم؛ سامسونگ از این موضوع که باید جک هدفون را از گوشی جدیدش کنار بگذارد، استقبال نکرده است و خوش‌بختانه، جک 3.5 میلی‌متری صدا در گوشی Galaxy S9 Plus Lite جا خوش کرده.

image

باید اشاره کرد که فبلت 6.28 اینچی سامسونگ فاقد بریدگی در بالای نمایشگر خود است؛ Notch، تِرِند محبوب سازندگان محسوب می‌شود و پرچمدارانی نظیر Huawei P20 Pro، آیفون 10 اپل و LG G7 ThinQ با این سبک طراحی ارائه شده‌اند. همین موضوع باعث شده است تا فبلت Galaxy S9 Plus Lite، حاشیه‌ی نسبتاً باریک در بالا و پایین صفحه‌نمایش خود را حفظ کند.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، فبلت جدید سامسونگ به تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس 2.2 گیگاهرتز یا 1.8 گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی مجهز شده است؛ به‌نظر می‌رسد پردازنده گوشی Galaxy S9 Plus Lite، اگزینوس 9810 باشد که آن‌را در گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus دیده بودیم. همچنین اعلام شده است که عضو جدید سری Galaxy S9 به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است تا بدین شکل، بتواند رضایت نسبی خریداران را فراهم کند؛ لازم به‌ذکر است که Galaxy S9 Plus از شش گیگابایت رم بهره می‌گیرد و نسخه‌ای از آن با 128 گیگابایت حافظه به فروش می‌رسد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۴/۲
تصاویر مربوط به گوشی a9 star هست که چند وقت پیش معرفی شد