خانهاخبار
مشخصات و تصاویر گوشی Nokia 5.1 Plus

مشخصات و تصاویر گوشی Nokia 5.1 Plus

گوشی جدید شرکت HMD که احتمالاً با نام تجاری Nokia 5.1 Plus عرضه خواهد شد، به‌تازگی در TENAA فاش شده است. این مدل به‌زودی با دوربین دوگانه وارد بازار خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۳۱

شرکت HMD Global با رونمایی از گوشی Nokia X6 که به صورت انحصاری در بازار چین عرضه می‌شود، به سازندگانی پیوسته است که محصولاتی دارای بریدگی در بالای نمایشگر ارائه می‌دهند. با این‌حال، مشخص شد که فنلاندی‌ها تنها به گوشی Nokia X6 اکتفا نکرده‌اند و محصولات بیشتری را با بریدگی در بالای صفحه‌نمایش ارائه خواهند داد که یکی از آن‌ها Nokia 5.1 Plus است. این مدل، به‌تازگی در TENAA با شماره مدل TA-1099 فاش شده است.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، گوشی Nokia X6 عملکرد بهتری نسبت به فبلت Nokia 5.1 Plus ارائه می‌دهد؛ البته با توجه به روندی که برای نام‌گذاری این دو گوشی درنظر گرفته شده است، قابل انتظار بود که نسخه Plus گوشی Nokia 5.1 قدرت سخت‌افزاری بیشتری نسبت به Nokia X6 داشته باشد.

image

حال بهتر است به مشخصات سخت‌افزاری گوشی Nokia X5 یا Nokia 5.1 Plus بپردازیم؛ این فبلت به صفحه‌نمایش 5.85 اینچی با رزولوشن 1520 در 720 پیکسل مجهز شده است و نسبت ابعاد نمایشگر به 19:9 می‌رسد. شرکت HMD Global برای تأمین انرژی موردنیاز فبلت Nokia 5.1 Plus از پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز استفاده کرده است؛ نمی‌دانیم که تراشه مورد استفاده در این گوشی، ساخت مدیاتک است یا کوالکام تولید آن‌را برعهده گرفته اما حدس می‌زنیم که از چیپ‌ست Helio P22 در گوشی جدید شرکت فنلاندی استفاده شده باشد.

شرکت HMD Global، فبلت جدیدش را با سه گیگابایت، چهار گیگابایت و شش گیگابایت رم عرضه خواهد کرد؛ می‌توانید Nokia 5.1 Plus را با 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی خریداری نمایید. مانند تصاویر رندر CAD، مشخص شده است که فبلت جدید فنلاندی‌ها از دوربن دوگانه بهره خواهد برد؛ در وب‌سایت TENAA تنها اشاره می‌شود که یکی از سنسورها 13 مگاپیکسلی خواهد بود و جزئیات سنسور دیگر مشخص نشده است. با این‌حال در پنل جلوی گوشی از سنسور 8 مگاپیکسلی برای عکس‌برداری سلفی استفاده شده است تا بدین شکل، رضایت خاطر کاربران فراهم شود.

image

اگر 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی گوشی Nokia 5.1 Plus را نامناسب می‌دانید، امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه Micro SD فراهم شده است. فبلت جدید شرکت HMD Global از حسگر اثرانگشت برخوردار است و همچنین باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت، انرژی موردنیاز برای پردازنده و صفحه‌نمایش گوشی را تأمین می‌کند. سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 روی گوشی Nokia 5.1 Plus نصب شده است و علاقه‌‍مندان می‌توانند این گوشی را به رنگ آبی، مشکی و سفید خریداری نمایند.

افشای گوشی Nokia 5.1 Plus در TENAA، همچنین باعث انتشار تصاویری از نمونه واقعی این گوشی شده است؛ به جزء اینکه تصاویر به‌دست آمده مشکی است، فبلت جدید فنلاندی‌ها همان طراحی را دارد که پیش‌تر در تصاویر رندری دیده بودیم. دوربین دوگانه و فلاش LED با چینش عمودی در قاب پشتی جای گرفته‌اند و البته دوربین اصلی از بدنه بیرون زده است. در رابطه با بریدگی موجود در بالای صفحه‌نمایش، تشخیص Notch به دلیل خاموش بودن نمایشگر ساده نیست اما بعید می‌دانیم که در این زمینه، فبلت جدید HMD Global متفاوت از انتظارات ظاهر شود. به همراه Nokia 5.1 Plus یا Nokia X5، شایعه شده است که شرکت سازنده فبلت دیگری را از سری X با نام Nokia X7 ارائه خواهد داد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)