خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی +Samsung Galaxy A6

بررسی تخصصی +Samsung Galaxy A6

در این بررسی با میان رده‌ای از سامسونگ آشنا می‌شوید که در نه تنها از نظر ظاهر بلکه در برخی جوانب سخت‌افزاری چیزی از پرچم‌داران بازار کم ندارد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۴/۱۷

دو گوشی در یک رده و با یک نام که تنها در اندازه و برخی بخش‌های سخت‌افزاری مانند دوربین تفاوت دارند دیگر به یکی از روش‌های معرفی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. سامسونگ یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که این روش را در معرفی گوشی‌های هوشمندش به کار گرفت و هنوز به آن پای بند است. با معرفی خانواده جدید Galaxy A شاهد معرفی دو گوشی در این رده بودیم که جزو رده‌های میانی هم هستند. Galaxy A6 و Galaxy A6+ دو گوشی تازه وارد خانواده A سامسونگ به‌حساب می‌آیند که تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند اما برخی بخش‌های سخت‌افزاری آن‌ها متفاوت است. در این بررسی به نسخه بزرگ‌تر یعنی گلکسی ای 6 پلاس می‌پردازیم.

image

 

طراحی

همانند برادر کوچک‌ترش، البته کمی غیر محسوس‌تر، طراحی شبیه به گوشی‌های نسل قبل سامسونگ مثل J7 Pro است. به لطف اندازه بزرگ‌تر ای 6 پلاس کمی به‌روزتر و مدرن‌تر از نسخه کوچک‌تر به نظر می‌رسد. صفحه‌نمایشی جلوی دستگاه قرار دارد که مانند بسیاری گوشی‌های امروزی حاشیه‌های کمی، به‌خصوص در بالا و پایینش، دارد. کلید فیزیکی مخصوص گوشی‌های سامسونگ از قاب جلوی آن‌ها حذف شده است و این گوشی هم یکی از دستگاه‌هایی است که از این زبان جدید طراحی پیروی کرده است.

image

 

قاب پشتی دستگاه از فلز ساخته شده و این قاب فلزی تا لبه‌های صفحه‌نمایش کشیده شده است که به این خاطر هیچ فریم جدایی در گوشی مشاهده نمی‌شود. خط‌های آنتن همانند جی 7 پرو طراحی نیم‌دایره‌ای دارند و سعی شده تا جای ممکن هم رنگ بدنه دستگاه باشند تا چندان به چشم نیایند.

image

 

نکته مهم در مورد قاب پشتی، که سبب تفاوت آن با نسل‌های قبلی شده است، حضور دو دوربین زیر هم و البته سنسور اثرانگشت زیر این دو دوربین است. تا قبل از این در گوشی‌های میان رده سامسونگ سنسور اثرانگشت در قاب جلو قرار داشت اما در این گوشی شاهد انتقال آن به قاب پشتی هستیم تا جای بیشتری در اختیار صفحه‌نمایش قرار بگیرد.

ما رنگ مشکی گوشی را در اختیار داشتیم که اثرانگشت و کثیفی را به خودش جذب می‌کرد اما روی رنگ مشکی خیلی به چشم نمی‌آمد در ضمن اینکه به لطف فلزی بودن قاب این کثیفی‌ها به‌راحتی از روی گوشی پاک می‌شدند.

گلکسی ای 6 پلاس گوشی ضخیمی نیست اما وزن زیادی دارد و این وزن زیاد دو علت دارد یکی فلزی بودن دستگاه و دیگری ظرفیت بالای باتری. باوجود وزن زیاد بالانس وزنی خیلی خوب در دستگاه انجام گرفته و گوشی خیلی خوب در دست می‌نشیند.

image

 

جزئیات ظاهری دستگاه

در قاب جلو صفحه‌نمایش 6.0 اینچی 75 درصد از فضا را اشغال کرده است. پایین صفحه‌نمایش خبری نیست اما بالای آن دوربین سلفی به همراه یک فلاش و خروجی صدای مخاطب و البته سنسورها قرار دارند.

image
  
image

 

در لبه کناری سمت چپ دستگاه دو درگاه می‌بینیم. درگاهی که پایین قرار گرفته و اندازه بزرگ‌تری دارد برای سیم‌کارت دوم و کارت حافظه خارجی است و درگاهی که اندازه کوچک‌تری دارد برای سیم‌کارت اول در نظر گرفته شده است. بالاتر از این درگاه‌ها دو کلید دیده می‌شوند که جدا از هم هستند و ولوم دستگاه را کنترل می‌کنند.

image

 

در لبه سمت راست کلید پاور را می‌بینیم که کمی بالاتر از آن اسپیکر گوشی قرار گرفته است.

image

 

در لبه بالایی هیچ گزینه‌ای دیده نمی‌شود اما در لبه پایینی شاهد حضور جک 3.5 میلی‌متری هدفون، میکرفون اصلی و درگاه ارتباطی گوشی از نوع میکرو یو اس بی هستیم.

image

 

قاب پشتی میزبان دوربین اصلی گوشی با لنز دوتایی، سنسور اثرانگشت و فلاش LED است. دوربین دوتایی گوشی به همراه سنسور اثرانگشت در قابی جدا از قاب پشتی قرار گرفته‌اند و البته طراحی زیر هم دارند. بیرون‌زدگی بسیار بسیار کمی در لنزهای دوربین دیده می‌شود که آن هم مربوط به فریم اطراف قاب آن‌ها است.

image

 

صفحه‌نمایش

اندازه 6 اینچی برای صفحه‌ این گوشی در نظر گرفته شده که کیفیتش هم قابل قبول است. با رزولوشن 2220×1080 تراکم پیکسلی این صفحه‌نمایش برابر 411 پیکسل در هر اینچ است که سبب می‌شود پیکسل‌ها با چشم غیر مسلح دیده نشوند. طبق انتظاری که از صفحه‌نمایش‌های سوپر آمولد داریم این صفحه رنگ‌ها را بسیار شارپ و پویا نشان می‌دهد و برای مشاهده عکس یا فیلم یک انتخاب بسیار خوب است. نور صفحه هم زیاد است و کمک می‌کند برای مشاهده محتوا در محیط خیلی روشن مانند مکانی که نور خورشید مستقیم می‌تابد مشکلی برای کار کردن با آن نداشته باشید.

مثل همه صفحه‌های سوپر آمولد صفحه‌این گوشی هم در نمایش رنگ سفید ناتوان‌تر از صفحه‌های IPS است اما در عوض در نمایش رنگ مشکی تبحر مثال زدنی‌ای دارد.

همه‌چیز در این صفحه شفاف و چشم‌نواز به نمایش در می‌آید و چیزی از صفحه‌نمایش گوشی‌های پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ کم ندارد.

image

 

در بخش تنظیمات هم جزئیات متنوعی برای صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

Blue light filter: به‌طور حتم دیگر با این تنظیم آشنا شده‌اید. تنظیمی کاربردی برای زمانی که می‌خواهید قبل از خواب یا در محیط تاریک با گوشی کار کنید و به صفحه‌اش نگاه کنید. با فعال شدن این تنظیم پیکسل‌های آبی کم نور یا خاموش می‌شوند و در عوض نور زرد روی صفحه غالب می‌شود. در این تنظیم علاوه بر اینکه می‌توانید زمان‌بندی برای خاموش و روشن شدن قرار دهید امکان این را دارید که شدت نور زرد را کم و زیاد کنید.

image

 

Screen Mode: گزینه‌ای کاربردی برای کسانی است که دوست دارند خودشان بر اساس نوع چشمان خودشان نور و رنگ صفحه را تنظیم کنند. در این تنظیم 4 روش برای تنظیم رنگ، اشباعیت و شارپی تصاویر نمایش داده شده روی صفحه‌نمایش وجود دارد. به جز این 4 تنظیم امکان گرم‌تر یا سردتر کردن رنگ‌ها هم وجود دارد علاوه بر اینکه می‌توانید شدت رنگ قرمز، سبز و آبی را به‌صورت دستی کم یا زیاد کنید.

image

 

Home Screen: در این تنظیم می‌توان تعداد نمایش آیکون‌ها، نوع نمایش صفحه اصلی، نوع دسترسی به صفحه اپ دراور، تنظیم باز کردن پنل نوتیفیکیش با کشیدن انگشت روی صفحه اصلی به سمت پایین و برنامه‌های مخفی را مشاهده کرد.

image

 

Easy Mode: گزینه‌ای دوست‌داشتنی برای کسانی است که به دنبال استفاده راحت‌تر از گوشی هوشمند خودشان هستند. افرادی مانند پدربزرگ‌ها یا مادربزرگ‌ها به‌طور حتم از این تنظیم استقبال می‌کنند. با فعال کردن حالت ایزی مود همه‌چیز شامل آیکون‌ها و نوشته‌ها بزرگ‌تر نمایش داده می‌شود و در صفحه اصلی گوشی یک صفحه برای مخاطبانی که بیشترین تماس با آن‌ها وجود دارد نمایان می‌شود.

image

 

Navigation bar: در این بخش می‌توانید رنگ پس‌زمینه کلیدهای ناوبری پایین صفحه‌نمایش را به‌دلخواه از میان 7 رنگی که در نظر گرفته شده انتخاب کنید. علاوه بر این امکان جابه‌جایی این کلیدها در دو حالت مختلف هم وجود دارد. گزینه جالب در این تنظیم امکان فعال کردن حالت مخفی کلیدهای ناوبری است. اگر این تنظیم را فعال کنید کلیدی به کنار کلیدهای ناوبری اضافه می‌شود که با دو بار ضربه زدن روی آن می‌توانید در هر جایی کلیدهای ناوبری را مخفی کنید یا آن‌ها را از حالت مخفی دربیاورید.

Block accidental touch: این تنظیم کمک می‌کند زمانی که گوشی در محیطی تاریک مانند کیف یا جیب شما است قابلیت لمسی صفحه‌نمایش غیرفعال شود و از لمس ناخواسته آن جلوگیری به عمل آید.

image

 

کار جالبی که سامسونگ در رابط کاربری خودش انجام داده پیشنهاد تعدادی از تنظیمات مرتبط در انتهای تنظیمات مربوط به هر بخش است که در آن بخش قرار ندارند و در بخش‌های دیگر هستند. در این بخش هم پیشنهاد تنظیم ویژگی‌ای به نام Always On به کار داده می‌شود. اگر در مورد Always On (آلویز آن) اطلاعاتی ندارید باید بگوییم که با فعال شدن این تنظیم زمانی که صفحه گوشی را قفل می‌کنید روی این صفحه تاریک به رنگ سفید اطلاعاتی از جمله ساعت، تاریخ، درصد باتری و نوتیفیکیشن ها از برنامه‌های مختلف به نمایش در می‌آیند. برای این بخش 5 حالت نمایش پیش‌فرض در نظر گرفته شده است که می‌توانید با کمک بازار تم‌های سامسونگ تعداد بی‌شماری از حالت‌های مختلف را برای آن دانلود کنید.

 

نرم‌افزار

سامسونگ از اندروید نسخه 8 برای این گوشی بهره برده که روی آن رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس نسخه 9 نصب شده است. این رابط کاربری ظاهر و البته عملکردی متفاوت را برای گوشی با آن چیزی که در گوشی‌های اندروید خام می‌بینیم فراهم آورده است.

قبل از اینکه در مورد صفحه قفل صحبت کنیم باید بگوییم که دو روش برای روشن کردن صفحه‌نمایش وجود دارد یکی فشار دادن کلید پاور و دیگری دوبار ضربه زدن روی کلید مجازی Home که پایین گوشی و در بخش Always On نمایش داده می‌شود.

بعد از روشن شدن صفحه‌نمایش می‌توانید صفحه را مشاهده کنید که طراحی پیچیده‌ای ندارد. در این صفحه یک ساعت بزرگ بالای صفحه وجود دارد که با ضربه زدن روی آن کل صفحه را اشغال می‌کند و می‌توانید ثانیه‌شمار را هم مشاهده کنید. علاوه بر این یک میانبر به دوربین و یک میانبر به تلفن در این بخش دیده می‌شود که برای دسترسی سریع‌تر به دو برنامه پرکاربر تلفن همراه است.

image
  
image

 

بعد از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم که برنامه‌های پرکاربرد و ویجت ها در آن قرار می‌گیرند؛ البته می‌توانید بنابردلخواه خودتان تنظیمات را به گونه‌ای اعمال کنید که تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در همین صفحه اصلی قرار بگیرند و صفحه‌ای جدا به نام اپ دراور وجود نداشته باشد.

image

 

نوتیفیکیشن بار طراحی کاربردی‌ای دارد و می‌توانید از 20 سوییچ روی آن بهره ببرید که در دو صفحه‌ جدا نمایش داده می‌شوند و امکان تغییر مکان آن‌ها هم وجود دارد. امکان دوباره چیدن این سوییچ‌ها در ماتریکس 3×3، 3×4 و 3×5 وجود دارد تا در صفحه اول بتوانید به سوییچ‌های بیشتر یا کمتری دسترسی داشته باشید.

در صفحه اپ دراور تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی را مشاهده می‌کنید که با استفاده از گزینه جستجو در بالای صفحه می‌توانید خیلی راحت برنامه‌های مورد نظرتان را پیدا کنید یا اینکه در تمام محتوای داخل گوشی جستجو را انجام دهید.

اپلیکیشن رادیو یکی از بخش‌های دوست‌داشتنی این گوشی هوشمند محسوب می‌شود که نیاز شما به اتصال اینترنت را برای گوش کردن به رادیو مرتفع می‌کند اما باید هندزفری را به‌عنوان آنتن به گوشی متصل کنید.

One-Handed Mode: این تنظیم کمک می‌کند اگر عادت دارید با یکدست با گوشی کار کنید به‌راحتی بتوانید به محتوایی که در بالای صفحه است دسترسی پیدا کنید. این حالت به دو روش فعال می‌شود؛ در روش اول انگشت خود را از لبه‌های پایینی گوشی به داخل هدایت کنید و در روش دوم با 3 باز ضربه زدن روی کلید مجازی Home این گزینه فعال می‌شود.

image

 

Finger Sensor Gesture: با فعال کردن این ویژگی می‌توانید از سنسور اثرانگشت برای باز کردن و بستن پنل نوتیفیکیشن بار استفاده کنید.

image

 

Direct Call: این امکان را به کاربر می‌دهد تا با نزدیک کردن گوشی به گوشش زمانی که در یک پیامک است یا زمانی که اطلاعات یکی از مخاطبان در حال نمایش است بدون لمس کلید با آن تماس بگیرد.

image

 

Smart Alert: با کمک این تنظیم زمانی که نوتیفیکیشن از دو برنامه پیامک و تماس‌ها دارید و از آن بی‌اطلاع هستید با برداشتن گوشی ویبره‌ای زده می‌شود تا به شما اطلاع بدهد نوتیفیکیشن های خودتان را از دست ندهید.

image

 

Easy Mute: به شما امکان می‌دهد زمانی که تماسی دارید یا آلارم گوشی به صدا درآمده با برگرداندن گوشی یا گذاشتن کف دست روی صفحه آن صدا را قطع کنید.

image

 

Device Maintenance: در این بخش گوشی هوشمند در 4 زمینه باتری، حافظه داخلی، حافظه رم و امنیت بررسی می‌شود و میزان کارایی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اگر از میزان کارایی گوشی خودتان راضی نیستید می‌توانید با لمس کلید بهینه کردن وضعیت سلامتی گوشی را بهبود دهد.

image

 

 

سخت‌افزار

برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند گلکسی پردازنده دستگاه ساخت سامسونگ نیست و از پردازنده اسنپدراگون 450 استفاده شده است. این پردازنده اواخر 2017 معرفی شده و 8 هسته دارد که تمام هسته‌ها فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند. معماری این پردازنده 14 نانومتری است و از شبکه Cat 7 پشتیبانی می‌کند. در اجرای بازی‌ها گوشی مشکلی ندارد و می‌تواند بازی‌های پر جزئیاتی مانند آسفالت 8 را به‌راحتی اجرا کند.

 

جدول بنچمارک‌ها

نام گوشی

Antutu

GFX Bench Manhatan 3.1

Geekbench 4 Single

Geekbench 4 Multi

Galaxy S9+

248993

2646

3693

9042

Huawei P20 Pro

206875

1541

1919

6759

Honor 9

148817

-

1894

6243

Nokia 7 Plus

135468

861.8

1630

5280

Huawei Nova 3e

88194

298.0

929

3744

Honor 9 lite

87330

320.6

930

3571

Galaxy A6+

70024

343.8

741

3543

Asus Zenfone 4

65838

585.4

850

4111

Galaxy A6

62970

357

710

3352

Galaxy J7 Pro

62198

201.4

727

3701

Huawei Y7 Prime 2018

58475

611.9

513

1457

 

کنار پردازنده حافظه رم 3 گیگابایتی مشاهده می‌شود و حافظه داخلی دستگاه هم 32 گیگابایت در نظر گرفته شده است. زمانی که تمام برنامه‌ها بسته باشند 945 مگابایت از فضای رم آزاد است که با باز شدن 15 برنامه میزان حافظه رم در دسترس به 650 مگابایت کاهش می‌یابد. از 32 گیگابایت حافظه داخلی هم همان ابتدای کار 23.71 گیگابایت در اختیار کاربر است و مابقی را فایل‌های سیستمی اشغال کرده‌اند.

 

جدول حافظه داخلی و حافظه رم ای 6 پلاس

نام گوشی

حافظه داخلی

(گیگابایت)

حافظه داخلی در دسترس

(گیگابایت)

حافظه رم

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

(گیگابایت)

Huawei P20 Pro

128

111.4

6

2.8

1.8

Honor 9

128

109.56

6

2.54

1.69

Galaxy S9+

64

52.55

6

2.94

1.73

Asus Zenfone 4

64

52

4

1.5

1

Huawei Nova 3e

64

50.58

4

1.98

1

Nokia 7 Plus

64

48.34

4

1.9

930 مگابایت

Galaxy A6

64

52.01

4

2.43

1.67

Galaxy J7 Pro

32

25.24

3

1.34

700 مگابایت

Huawei Y7 Prime 2018

32

24.81

3

1.54

1.3

Honor 9 lite

32

23.49

3

1.2

990 مگابایت

+Galaxy A63223.7131940 مگابایت

در بخش امنیت تمهیدات خوبی برای گوشی اندیشیده شده است. به دو روش می‌توانید قفل دستگاه را باز کنید. سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره روش‌هایی هستند که می‌توانید توسط آن‌ها قفل گوشی را باز کنید. سنسور اثرانگشت جای خوبی نسبت به گوشی‌ای مانند نوت 8 و اس 8 دارد و دسترسی به آن راحت‌تر است. این سنسور در قاب پشتی قرار گرفته و برای فعال کردنش به فشار هیچ کلیدی نیاز نیست. دقت و سرعت این سنسور خوب است و شما را راضی نگه می‌دارد.

در طرف دیگر تشخیص چهره قرار دارد که یک روش امنیتی جدید برای گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. تشخیص چهره هم در این گوشی به‌خوبی انجام می‌شود اما کمی ایراد دارد و در زاویه توانایی زیادی در تشخیص چهره ندارد؛ در مقابل سرعت این روش بالا است و می‌تواند زود چهره کاربر را تشخیص دهد و قفل صفحه را باز کند منتهی برای اینکه ویژگی تشخیص چهره فعال شود باید ابتدا صفحه‌نمایش را روشن کنید.

نکته مثبت اینجاست که می‌توانید از هر دو روش کنار هم استفاده کنید و اگر در تاریکی تشخیص چهره نتوانست شما را شناسایی کند از سنسور اثرانگشت استفاده کنید که حتما کار خودش را در هر شرایطی به‌خوبی انجام می‌دهد.

image

 

اسپیکر در لبه سمت راست گوشی و بالای کلید پاور قرار دارد. قرار گرفتن اسپیکر در این مکان هم خوب است و هم بد. خوب از این بابت که زمانی می‌خواهید با گوشی بازی کنید یا فیلم ببینید دستان شما روی آن را نمی‌پوشانند اما بد از این نظر که با قرار گرفتن گوشی در جیب کاملا روی آن پوشیده می‌شود و شاید در شنیدن زنگ گوشی کمی دچار مشکل شوید. به‌هرحال این اسپیکر تک کاناله است و صدای بلندی دارد اما کیفیت آن در حدی نیست که حساب زیادی روی آن باز کنید.

دو درگاه در لبه سمت چپ دستگاه قرار دارند. این دو درگاه مربوط به سیم‌کارت‌ها هستند اما درگاهی که درپوش بزرگ‌تری دارد علاوه بر پشتیبانی از سیم‌کارت دوم از کارت حافظه خارجی هم پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توانید از دو سیم‌کارت همزمان در کنار کارت حافظه خارجی روی گوشی استفاده کنید.

پشتیبانی از OTG برای گوشی در نظر گرفته شده که می‌توانید به کمک آن حافظه‌های فلش را به دستگاه متصل کنید. A6+ از هر دو فرمت Fat 32 و exFAT پشتیبانی می‌کند.

 

جدول OTG (حجم فایل برای تست سرعت انتقال، 2 گیگابایت است)

نام گوشی

پشتیبانی از فرمت Fat 32

پشتیبانی از فرمت NTFS

پشتیبانی از فرمت exFAT

مدت زمان انتقال از حافظه فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال از گوشی روی حافظه فلش

Galaxy S9+

دارد

ندارد

دارد

17 ثانیه

2 دقیقه و 43 ثانیه

P20 Pro

دارد

دارد

دارد

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Honor 9 lite

دارد

دارد

دارد

56 ثانیه

4 دقیقه و 8 ثانیه

Galaxy J7 Pro

دارد

ندارد

دارد

59 ثانیه

4 دقیقه و 30 ثانیه

Nova 3e

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Nokia 7 Plus

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 5 ثانیه

3 دقیقه و 17 ثانیه

Honor 9

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 6 ثانیه

2 دقیقه و 14 ثانیه

Y7 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 15 ثانیه

5 دقیقه و 24 ثانیه

Galaxy A6

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 32 ثانیه

2 دقیقه و 34 ثانیه

Galaxy A6+

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 46 ثانیه

2 دقیقه و 49 ثانیه

دوربین

برخلاف برادر کوچک‌تر شاهد استفاده از دو دوربین در قاب پشتی دستگاه هستیم که یکی از آن‌ها سنسور 16 و دیگری سنسور 5 مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی هم سنسور 24 مگاپیکسلی دارد.

image

 

حضور دوربین دوم در قاب پشتی دستگاه کمک کرده تا بتوانید با گوشی عکس‌هایی بگیرید که پس‌زمینه مات دارند که به اصطلاح آن‌ها را بوکه یا پرتره می‌نامند و سامسونگ نام لایو فوکوس را روی آن‌ها گذاشته است.

دوربین سلفی باوجود اینکه تک لنزی است می‌تواند عکس‌های با پس‌زمینه مات برای شما بگیرد که سامسونگ آن را سلفی فوکوس نامیده است.

image

 

منوی دوربین بسیار شبیه به پرچم‌دارانی مانند اس 9 پلاس یا نوت 8 است. در منوی اصلی بالای صفحه‌نمایش 4 گزینه تنظیمات، فلاش، تغییر نسبت ابعاد و سوییچ به دوربین دوم را مشاهده می‌کنید درحالی‌که پایین گوشی هم کلیدی مخصوص بیکسیی، فعال کردن حالت لایو فوکوس و استیکرها قرار  دارند.

برخلاف منوی دوربین گوشی‌های دیگر کمپانی منوی دوربین این گوشی از ویژگی‌های لمسی (جسجرها) متنوعی استفاده کرده است. با کشیدن انگشت روی منوی دوربین به سمت چپ استیکرها نمایان می‌شوند، انگشت را که به سمت راست بکشید مودها می‌آیند، برای سوییچ کردن بین دو دوربین کافیست انگشت خودتان را روی منو به بالا یا پایین بکشید و در نهایت برای زوم کردن می‌توانید کلید شاتر را نگه دارید و سپس آن را به چپ یا راست جا به جا کنید.

image

 

رنگ‌ها در عکس‌های دوربین‌های اصلی خیلی طبیعی و نزدیک به واقعیت نمایش داده می‌شوند. شفافیت عکس‌ها خوب است و جزئیات به‌خوبی در آن‌ها ثبت می‌شود. شارپی عکس‌ها خیلی بالا نیست اما برای یک گوشی میان رده کافی به نظر می‌رسد. رنج دینامیکی هم خوب است و نسبت به میان رده بودن در سطح بالاتری است.

عکس‌های دوربین سلفی جزئیات خوبی دارند و رنگ‌ها در آن‌ها بسیار خوب و نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند. عکس‌های گرفته شده توسط ویژگی سلفی فوکوس با دوربین سلفی خیلی جالب‌توجه نیستند و در لبه‌های عکس به‌هم‌ریختگی به‌راحتی قابل‌مشاهده است.

عکس‌های پرتره گرفته شده با دوربین دوم هم از نظر تمایز سوژه با پس زمینه بسیار خوب هستند و در حد و اندازه یک گوشی میان‌رده قرار دارند. 

 

نمونه عکس‌های گرفته شده در نور روز

image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در نور روز (حالت عادی - حالت سلفی فوکوس)

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در شب

image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس‌های دوربین دوم در شب (بدون فلاش - با فلاش)

image
  
image



 

باتری

برای باتری ظرفیت 3500 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است که برای گوشی‌ای میان رده با صفحه‌ای 6 اینچی خوب و قابل قبول به‌حساب می‌آید. متاسفانه ما شارژر اصلی دستگاه را برای تست مدت‌زمان شارژ در اختیار نداشتیم.

با استفاده معمولی از این گوشی (شامل چک کردن شبکه‌های اجتماعی 3 ساعت در روز، 1 ساعت بازی، گرفتن 15 تا 20 عکس و گوش کردن به موزیک حدود 4 تا 5 ساعت) می‌توان یک روز و نیم از باتری کار کشید بدون اینکه نیاز به شارژ داشته باشد.

 

جدول باتری

نام گوشی

ظرفیت باتری

mAh

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی

 

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 50 درصد

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 100 درصد

Zenfone 4 Max

5000

7 درصد

7 درصد

7 ساعت

-

180 دقیقه

P20 Pro

4000

36 درصد

8.5 درصد

12 ساعت

29 دقیقه

100 دقیقه

Mate 10 Porsche Design

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10 Pro

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10

4000

30 درصد

12 درصد

14 ساعت

24 دقیقه

80 دقیقه

Y7 Prime 2017

4000

-

5 درصد

10 ساعت

-

120 دقیقه

Nokia 7 Plus

3800

42 درصد

10 درصد

7 ساعت

34 دقیقه

120 دقیقه

P10 Plus

3750

45 درصد

12 درصد

-

-

120 دقیقه

Galaxy J7 Pro

3600

12 درصد

12 درصد

9 ساعت

 

 

Galaxy S9+

3500

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

90 دقیقه

Galaxy A8+

3500

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

-

Galaxy Note 8

3500

24 درصد

10 درصد

13 ساعت

-

90 دقیقه

+Galaxy A6350024 درصد-16 ساعت--

Xperia XA1 Plus

3430

24 درصد

7 درصد

12 ساعت

-

210 دقیقه

Honor 7x

3340

40 درصد

12 درصد

7 ساعت

-

-

Mate 10 lite

3340

36 درصد

18 درصد

6 ساعت

50 دقیقه

160 دقیقه

Nova 2 Plus

3340

36 درصد

9 درصد

9 ساعت

-

160 دقیقه

V30 Plus

3300

37 درصد

7 درصد

15 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

7 درصد

-

25 دقیقه

75 دقیقه

Zenfone 4

3300

-

-

-

36 دقیقه

120دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

6 درصد

16 ساعت

-

80 دقیقه

G6

3300

35 درصد

7 درصد

11 درصد

-

120 دقیقه

Galaxy J7 2016

3300

20 درصد

10 درصد

-

-

180 دقیقه

Xperia XZ Premium

3230

36 درصد

18 درصد

22 ساعت

-

120 دقیقه

Honor 9

3200

-

15 درصد

6 ساعت

-

120 دقیقه

P10

3200

40 درصد

8 درصد

13 ساعت

-

75 دقیقه

Honor 9 lite

3000

24 درصد

10 درصد

10 ساعت

50 دقیقه

155 دقیقه

Y7 Prime 2018

3000

24 درصد

18 درصد

6 ساعت

 

 

Nova 3e

3000

24 درصد

15 درصد

7 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

Galaxy S9

3000

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

100 دقیقه

Q6

3000

36 درصد

13 درصد

9 ساعت

-

120 دقیقه

U11

3000

45 درصد

10 درصد

6 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy J5 2017

3000

20 درصد

8 درصد

12 ساعت

-

140 دقیقه

P10 lite

3000

45 درصد

15 درصد

9 ساعت

30 دقیقه

160 دقیقه

Galaxy A6

3000

12 درصد

10 درصد

15 ساعت

-

-

Pixel

2770

30 درصد

10 درصد

-

-

90 دقیقه

iPhone X

2716

36 درصد

9 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XA Ultra

2700

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XZ1

2700

48 درصد

6 درصد

9 ساعت

-

140 دقیقه

Nokia 3

2630

18 درصد

8 درصد

6 ساعت

-

210 دقیقه

Xperia XA1

2300

36 درصد

16 درصد

5 ساعت

-

160 دقیقه

iPhone 8

1821

49 درصد

15 درصد

10 ساعت

-

135 دقیقه

3310

900

-

-

-

-

140 دقیقه

 

بخریم؟

گلکسی ای 6 پلاس بهترین گوشی سری A است که تا امروز دیده‌اید. این گوشی طرفداران خاص خودش را دارد و به‌طور حتم افراد جوان به سمت آن جذب می‌شوند زیرا هم طراحی مدرنی دارد و هم در بخش دوربین توجه زیادی به آن شده است. کسانی دیگر که باید به خرید این گوشی فکر کنند افرادی هستند که دوست دارند یک گوشی سامسونگی داشته باشند که از زبان طراحی به روز سامسونگ بهره ببرد اما نمی‌خواهند مبلغی در حد و اندازه یک پرچم‌دار برای خرید گوشی هوشمند هزینه کنند.

Galaxy A6+ رقیبی بزرگ و پر آوازه برای گوشی‌هایی مانند Nokia 7 Plus یا Nova 3e است و این سه گوشی کار سختی را پیش روی هم دارند و به‌خصوص کار برای A6+ کمی سخت‌تر است زیرا به احتمال زیاد قیمت بالاتری از دو رقیبش در بازار پیدا می‌کند.

image

 

عکس: مرتضی احمدیه

با سپاس از گروه هماهنگ که این محصول را برای بررسی در اختیار تیم جی اس ام قرار داد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (200 نظر)

یاسر

۱۳۹۹/۷/۱۷
سلام ببخشینa6 معمولی دارم دیر شارز میشه دلیلش چیه

فلانی

۱۳۹۸/۱۲/۱۳
سلام این گوشی باطری قابل تعویض دارد ؟ با شارژر فست زود شارژ میشود ؟ قیمتش چقدر است ؟

Mehdi

۱۳۹۸/۱۱/۱
دوستان a6plus میکروفون دوم داره؟ بالا گوشی و پیش دوربین میکروفون نیست

مهتی

۱۳۹۸/۹/۲۵
من پی اسمارت داشتم و سره یه ندونم کاری فروختمش و اینو خریدم
خیلیا میگفتن A6plus بهتره ولی بنظر من Psmart بهتر از این گوشیه .
اولین مشکلی که من با این گوشی دارم دیر شارژ شدن و زود خالی شدنشه که من این مشکل رو با باتری ۳۰۰۰ میلی امپر پی اسمارت نداشتم البته میدونم که پردازنده قوی تری نسبت به پی اسمارت داره .
یکی از بدی های این گوشی اینه که چراغ اعلان نداره البته این مورد با always on display یر به یر میشه .
یکی از مزایای این گوشی داشتن Dolby atmos با هدفون هستش که تو ابدیت اندروید ۹ که برای پی اسمارت اومد و اضافه شدن هواوی هیستن یه ویژگی ای نظیر همین دالبی اتموس بوجود آورده بود.
یکی از مورد هایی که من تو آ۶ دیدم و خوشم اومد فلشلایتش هستش که نورش در ۵ لول سطح بندی میشه.
دوربین های گوشی Psmart به مراتب خیلی بهتر از این گوشیه و اصلا با هم قابل قیاس نیستن.
یکی از ویژگی های خوبی که توی پی اسمارت بود اسکرول اسکرین شات بود.
که فک کنم این ویژگی در گوشی های سامسونگ فقط توی نوت باشه .
و اینکه ...

مهتی

۱۳۹۸/۹/۲۵
چه پاوربانکی مناسبشه?