خانهاخبار
اپل به اپ‌های استحراج ارزهای دیجیتال اجازه نصب روی آیفون را نمی‌دهد

اپل به اپ‌های استحراج ارزهای دیجیتال اجازه نصب روی آیفون را نمی‌دهد

در حالیکه از ارزهای رمزنگاری شده به عنوان موج آینده تغییرات اساسی یاد می‌شود،‌ اپل به عنوان یکی از غول‌های فناوری روی خوشی به آن نشان نمی‌دهد و در دستورالعمل‌های جدیدش استخراج آنها را ممنوع کرده است.
۱۳۹۷/۳/۲۴
image

علاقمندان به ارزهای رمزنگاری شده نباید انتظار داشته باشند که بتوانند اپ‌های استخراج این ارزها را روی آیفون نصب کنند. دستورالعمل جدید iOS اپل،‌ مشخصا در بند ۳.۱۵ با عنوان «ارزهای رمزنگاری شده»،‌ اپ‌های استخراج بیت‌کوین و سایر ارزها را ممنوع می‌کند مگر آنکه فرآیند استخراج در جایی غیر از گوشی (یعنی از طریق کلاود) صورت پذیرد. همچنین اپل قادر به پرداخت جوایز برخی فعالیت‌ها نظیر دانلود برخی اپ‌ها یا پست پیغام در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از ارزهای دیجیتال نخواهد بود. عرضه سهام اولیه شامل سرمایه‌گذاری‌های آتی یا معاملات اوراق بهادار با استفاده از ارزهای دیجیتال حتما باید با واسطه یک بانک رسمی، شرکت‌های کارگزار اوراق بهادار یا صرافی بوده و طبیعتا همه اینها باید با رعایت موازین قانونی عرضه شوند.

استخراج ارز رمزنگاری شده نیازمند سخت‌افزار خاص قدرتمندی است که می‌تواند فرمول‌های پیچیده ریاضی را حل کرده و از این طریق یک تراکنش ارز دیجیتال را در بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی تایید کند. در حالیکه رقابت شدیدی برای حل این فرمولها در جریان است،‌ بند ۲.۴ دستورالمعل iOS توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را ملزم می‌کند که «توان باتری را به شکل بهینه استفاده کنند» و «موجب تخلیه سریع باتری، تولید گرمای بیش از حد یا اعمال فشار غیر ضروری به منابع دستگاه نشوند». همچنین این دستورالعمل توسعه‌دهندگان را از اجرای «فرآیندهای پس‌زمینه غیرضروری، نظیر استخراج ارزهای رمزنگاری شده» منع می‌کند.

خاطرنشان می‌شود اپل امکان نصب اپ‌های کیف پول مجازی را می‌دهد،‌ البته به شرطی که توسعه‌دهندگان این اپ‌ها به عنوان سازمان ثبت‌نام کرده باشند. فراموش نکنید که حتی گوشی‌های هوشمند آتی نظیر Exodus کمپانی HTC یا Sirin ساخت Finney نیز امکان استخراج ارز رمزنگاری شده را ندارند. این گوشی‌ها از یک کیف‌پول انبارش سرد برخوردارند که ارزها را به صورت آف‌لاین ذخیره می‌کند تا احتمال هک شدن کیف پول را به حداقل برساند. این ویژگی در هر دو گوشی یاد شده وجود دارد و در مورد Exodus گفته می‌شود که تبادل ارز مجازی بین صاحبان این گوشی را ممکن می‌کند.

بلاک‌چین، که برای استفاده بیت‌کوین ساخته شد، یک فرآیند ذخیره غیر متمرکز است که در آن هر تراکنش جدید یک بلوک است که به منظور تایید به همه اعضای شبکه ارسال می‌شود. پس از این عمل، بلوک به زنجیره اضافه شده و تراکنش تمام می‌شود. گفته می‌شود که این روشی امن‌تر برای ذخیره مستندات مالی است و نفوذ به آن برای هکرها دشوارتر است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

alidragon

۱۳۹۷/۳/۲۴
سلام حال من خوبه

alidragon

۱۳۹۷/۳/۲۴
سلام