خانهاخبار
تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر ملزم به شفاف سازی شبکه توزیع و قیمت‌ها شدند

تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر ملزم به شفاف سازی شبکه توزیع و قیمت‌ها شدند

کاهش عرضه تایرهای بایاس ۱۲/۲۴تولید داخل و افزایش قیمت بی سابقه این محصول از یک سو و کاهش عرضه تایرهای رادیال باری اتوبوسی از سوی دیگر،‌واکنش وزارت صنعت معدن تجارت را به همراه داشت.
۱۳۹۷/۳/۲۴
image

کاهش عرضه تایرهای بایاس ۱۲/۲۴ تولید داخل و افزایش قیمت بی سابقه این محصول از یک سو و کاهش عرضه تایرهای رادیال باری اتوبوسی از سوی دیگر،‌واکنش وزارت صنعت معدن تجارت را به همراه داشت. اتفاقی که ازآن می توان به عنوان یکی از دلایل اعتراض کامیون داران نام برد. حال اما بر اساس یک سند،‌ محمد رضا کلامی مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت معدن تجارت در نامه ای خطاب به روسای انجمن های تولید کنندگان و واردکنندگان تایر بر لزوم شفاف سازی شبکه توزیع و قیمت ها تاکید کرده است.
دراین نامه با تاکید بر تامین نیاز لاستیک به ویژه برای ناوگان حمل و نقل کشور و مدیریت عرضه تایر سازان و واردکنندگان تایر از مسئولان مرتبط با تولید و واردات تایر خواسته شده است تا تمامی تولید کنندگان و وارد کنندگان،‌محصولات خود را تنها در شبکه توزیع خرد و مویرگی و صرفا به نمایندگی ها و عاملین رسمی عرضه کنند. در این نامه هر دو گروه تولید کننده و وارد کننده مکلف شده اند فهرست شبکه توزیع خود را به صورت مکتوب اعلام کنند و با ذکر مشخصات کامل عوامل توزیع در سایت شرکت، شبکه توزیع خود را به صورت شفاف معرفی نمایند.
در این نامه تولید کننده ها و وارد کننده ها مکلف شده اند قیمت تایرهای خود را در قالب قیمت درب کارخانه، عمده فروشی و مصرف کننده اعلام نمایند و به صورت شفاف در سایت خود اطلاع رسانی کنند. همچنین وزارت صنعت معدن تجارت از انجمن های تولید و واردات تایر خواسته است تا به تمامی عوامل توزیع خود اعلام کنند که فروش لاستیک به حلقه بعدی فروش به ویژه مصرف کننده نهایی باید با ثبت نام خریدار،‌شماره تماس،‌شماره خودرو و کد VIDمنحصر به فرد پیمایش سوخت باشد و اطلاعات مذکور دراختیار بازرسین قرار گیرد.

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)