خانهاخبار
نسخه‌های OLED آیفون 2018 پیش از عرضه مدل ارزان‌قیمت به فروش خواهد رسید

نسخه‌های OLED آیفون 2018 پیش از عرضه مدل ارزان‌قیمت به فروش خواهد رسید

خبرگزاری Nikkei مدعی شده است که نسخه LCD آیفون 10 احتمالاً با یک ماه تأخیر نسبت به مدل‌های دیگر به بازار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۲۱

شرکت اپل برای معرفی جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود آماده می‌شد و خبرگزاری Nikkei در گزارش جدید خود، به موضوعی اشاره کرده است که شاید به مذاق طرفداران این برند آمریکایی چندان خوش نیاید! آن‌طور که پیداست، سفارش قطعه برای 80 میلیون واحد آیفون 2018 اپل آغاز شده است اما تمامی مدل‌ها به صورت هم‌زمان تولید نخواهند شد. در این گزارش آمده است که در ابتدا، قطعات برای مدل‌های OLED از آیفون 10 جدید به مرحله تولید و اسمبل وارد خواهند شد؛ سپس، نوبت به مدل ارزان‌قیمت‌تر می‌رسد تا برای عرضه در بازار آماده شود.

image

در رابطه با زمان عرضه آیفون‌های جدید اپل، می‌توانید بخشی از گزارش Nikkei را در ادامه بخوانید:

زمان درنظر گرفته شده برای اینکه قطعات آیفون‌های اولد به دست تولیدکنندگان نظیر فاکس‌کان و پگاترون برای تولید انبوه برسد، ماه جولای است؛ در حالی‌که در ماه اوت (August) قطعات آیفون LCD به تولیدکنندگان تحویل داده خواهد شد. با برنامه‌ریزی فعلی، دو مدل آیفون OLED احتمالاً یک ماه زودتر از نسخه LCD آماده خواهند شد.

همچنین به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها درنظر دارند تا آیفون کم‌تری را نسبت به سال گذشته تولید نمایند زیرا سفارش آن‌ها برای 80 میلیون واحد آیفون بوده است؛ در حالی‌که در سال گذشته، مجموعاً برای 100 میلیون واحد آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10سفارش ارائه شده بود. البته ممکن است هدف کوپرتینویی‌ها از کاهش حجم تولید آیفون‌های جدید خود، تنها برای احتیاط باشد؛ به خصوص اینکه در طی دو فصل گذشته، سفارش برای تولید آیفون 10 از سوی اپل کاهش یافته بود.

با اینکه مینگ‌چی کو مدتی پیش اعلام کرده بود که تمامی آیفون‌های 2018 اپل به صورت هم‌زمان معرفی و عرضه خواهند شد، این اولین‌بار نیست که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تأخیر در عرضه مدل LCD منتظر می‌شود. اپل در تمامی مدل‌های امسال، بریدگی را در بالای نمایشگر به منظور جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب ایجاد کرده است؛ به‌نظر می‌رسد نشتی نور در فضای اطراف بریدگی بالای نمایشگر مدل LCD آیفون 2018 اپل وجود دارد و این موضوع باعث شده است تا کوپرتینویی‌ها تا زمان حل مشکل نسبت به تولید این گوشی اقدام نکنند. همین موضوع باعث شده بود تا گمان کنیم که مدل 6.1 اینچی با صفحه‌نمایش از نوع LCD در ماه نوامبر به بازار عرضه خواهد شد. در گزارشی دیگر نیز اعلام شده است که عملکرد «تاچ» مدل LCD آیفون 2018 اپل به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست؛ البته کوپرتینویی‌ها به دنبال راهی هستند تا این مشکل را برطرف نمایند. 

جدا از زمان عرضه مدل‌های OLED (که شامل دو آیفون 5.8 اینچی و 6.5 اینچی است) و مدل LCD (که نسخه 6.1 اینچی را شامل می‌شود)، اپل برخی از قابلیت‌های آیفون 10 را در آیفون ارزان‌قیمت‌ترش ارائه خواهد داد؛ از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ارائه سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی اشاره نمود. همچنین انتظار می‌رود که آیفون 6.1 اینچی اپل به دلیل برخورداری از پنل پشتی از جنس شیشه، قادر به شارژ بی‌سیم باشد. با این‌حال، شاید مدل LCD آیفون 10 (نسل دوم) فاقد دوربین دوگانه باشد و با یک دوربین در قاب پشتی به بازار عرضه شود؛ تغییراتی از این دست در کاهش قیمت نهایی آیفون LCD اپل مؤثر واقع خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۲۱
آیفونِ LCD مثل گوشت‌گاو می‌مانه، سرده.
آدم باید پولشو بده گوشت‌گوسفندی? یعنی همان?نسخهء LED