خانهاخبار
افزایش تقاضا برای پردازنده‌های 7 نانومتری از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند

افزایش تقاضا برای پردازنده‌های 7 نانومتری از سوی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند

TSMC میزان تولید تراشه‌های 7 نانومتری خود را به طور قابل توجهی افزایش داده است. این افزایش، خبر از تجهیز محصولات آتی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به این تراشه‌های قدرتمند و کم مصرف می‌دهد.
۱۳۹۷/۳/۲۰
image

TSMC، شرکت تولید کننده چیپست 10 نانومتری A11 Bionic اپل ، تولید تراشه‌های7 نانومتریش را افزایش داد. گفته می‌شود این افزایش تولید در پی افزایش تقاضای مشتریانی مانند کوالکام، مدیاتک و HiSilicon Huawei صورت گرفته است و جالب است که هرچند این سه شرکت به عنوان تولید کننده تراشه شناخته می‌شوند، در واقع خودشان هیچ تراشه‌ای تولید نمی‌کنند! برخی از این مشتریان از تکنولوژی پردازشی 10 نانومتری چشم‌پوشی کرده و مستقیما به سراغ تکنولوژی 7 نانومتری رفته‌اند.

TSMC تولید انبوه تراشه های 7 نانومتری خود را که "N7" می‌نامد در سه ماهه جاری آغاز کرد. انتظار می رود فروش این تراشه‌ها، 20 درصد از فروش سه ماهه چهارم سال جاری این شرکت و 10 درصد از کل فروش سال 2018 را به خود اختصاص دهد. در سال آینده این شرکت قصد دارد تراشهN7+» » خود را معرفی کند که طبق شنیده‌ها قرار است تکنولوژی لیتوگرافی EUV را به خدمت گیرد. این در حالیست که سامسونگ در نیمه دوم سال جاری آماده تولید انبوه تراشه های 7 نانومتری EUV خود می‌شود. لاز م به توضیح است که این تکنیک روند طراحی اچینگ (حکاکی به وسیله مواد شیمیایی) روی ورقه‌های سیلیکونی را ساده‌تر می‌کند.

لورا هو، مدیر مالی TSMC، اعلام کرد که سهم پردازنده‌های 10 نانومتری در درآمد سه ماهه نخست سال جاری این شرکت 19درصد بوده است و پیش بینی می‌شود در سه ماهه چهارم سال این رقم به 10 درصد کاهش پیدا کند؛ البته این کاهش با درآمد حاصل از فروش پردازنده‌های 7 نانومتری جبران خواهد شد. دلیل استقبال از پردازنده‌های کوجکتر این است که با این کاهش اندازه، تراشه‌ها عملکرد بهتری ارائه می‌دهند و در عین حال انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

TSMC در حال حاضر پردازنده‌های 7 نانومتری A12 SoC  اپل را تولید می‌کند، که قرار است در مدل‌های آیفون‌ 2018 بکار گرفته شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)