خانهاخبار
گمانه‌زنی‌ها درباره مشخصات احتمالی پرچمدار Xperia XZ3 سونی

گمانه‌زنی‌ها درباره مشخصات احتمالی پرچمدار Xperia XZ3 سونی

شرکت سونی برای رونمایی از گوشی پرچمدار جدید خود با نام Xperia XZ3 آماده می‌شود و مشخصات سخت‌افزاری این مدل به‌تازگی فاش شده است.
۱۳۹۷/۳/۲۰

سونی در بازار گوشی‌های هوشمند چندان موفق ظاهر نشده است اما این سازنده ژاپنی به عرضه گوشی‌های پرچم‌دار خود با فاصله زمانی شش ماهه ادامه می‌دهد؛ همین موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که پرچمدار Xperia XZ3 سونی به‌زودی به صورت رسمی معرفی خواهد شد. لازم به‌ذکر است که آخرین گوشی پرچمدار معرفی شده توسط سونی، Xperia XZ2 Premium است و این سازنده در اوایل سال 2018 در نمایشگاه MWC 2018 از گوشی پرچمدار Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact رونمایی کرده است.

image

مشخصات به‌دست آمده از یک گوشی سونی در ژاپن، حاکی از آن است که سازنده ژاپنی گوشی با پنل نمایشگر مشابه با Xperia XZ2 توسعه داده است؛ اما مدل مذکور سبک‌تر خواهد بود و ضخامت کم‌تری نیز خواهد داشت. ضمن اینکه پرچمدار آینده سونی با حافظه رم بیشتری به بازار عرضه خواهد شد و حتی در زمینه عکاسی عملکرد بهتری خواهد داشت. در حالی‌که پرچمدار Xperia XZ2 سونی از یک دوربین تکی 19 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 استفاده می‌کند؛ پرچمدار آینده این سازنده به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد سونی، سنسور 19 مگاپیکسلی را در قاب پشتی حفظ کرده است (البته دیافراگم این سنسور F1.8 خواهد بود) و سنسور 12 مگاپیکسلی دیگری را نیز برای دوربین اصلی درنظر گرفته که واید خواهد بود و دهانه لنزی F1.6 دارد. در حال‌حاضر، Xperia XZ2 Premium تنها گوشی سونی محسوب می‌شود که به دوربین دوگانه در قاب پشتی مجهز شده است. برای عکاسی سلفی نیز سونی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد؛ مانند آنچه در گوشی پرچمدار Xperia XZ2 Premium سونی دیده بودیم.

شرکت سونی مدت‌هاست که گوشی‌های پرچمدار خود را با چهار گیگابایت رم به بازار ارائه می‌دهد و Xperia XZ2 از این موضوع مستثنی نیست؛ البته در نسخه Premium پرچمدار 2018 میزان حافظه رم به شش گیگابایت ارتقا پیدا کرده است. حال، گفته می‌شود در جانشین گوشی Xperia XZ2 از شش گیگابایت رم استفاده خواهد شد تا بدین شکل، این مدل رقیب قدرت‌مندتری برای پرچمداران حال‌حاضر بازار باشد. دیگر قابلیت‌هایی که همراه با گوشی جدید سونی ارائه خواهد شد، شامل عرضه این مدل با 64 یا 128 گیگابایت حافظه است و همچنین Xperia XZ3 از 400 گیگابایت فضای اضافی به صورت کارت حافظه Micro SD پشتیبانی می‌کند. 

image

ضخامت گوشی جدید سونی، 10.1 میلی‌متر اعلام شده است؛ ضمن اینکه مدل مذکور از یک باتری 3240 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند. Xperia XZ3 با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام به بازار عرضه خواهد شد؛ تراشه‌ای با پردازنده هشت هسته‌ای و واحد پردازش گرافیکی Adreno 630 که در دیگر پرچمداران امسال نظیر Xperia XZ2 سونی، Galaxy S9 سامسونگ، Xiaomi Mi 8 و LG G7 ThinQ به‌کار گرفته شده است. همچنین در لیست مشخصات این مدل، اعلام شده است که پرچمدار آینده سونی با سیستم‌عامل اندروید 8.1 راهی بازار می‌شود؛ انتظار داریم شخصی‌سازی‌هایی در سیستم‌عامل اندروید گوگل اعمال شده باشد.

در صورتی‌که سونی به دنبال رونمایی از گوشی پرچمدار Xperia XZ3 باشد، احتمالاً این مدل را در نمایشگاه IFA 2018 معرفی خواهد کرد؛ البته هنوز مشخص نیست Xperia XZ2 Pro که در شایعات پیشین به عرضه آن با نمایشگر 4K و طراحی بدون حاشیه اشاره شده بود، چه سرنوشتی پیدا کرده است و آیا شرکت سازنده آن‌را به بازار عرضه خواهد کرد یا از ارائه این مدل خودداری می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حمیدرضا

۱۳۹۷/۳/۲۰
سلام
وقت بخیر
آقای جهانی دوباره مقاله های تخریب کننده خودشون علیه سونی رو از سر گرفتن
سونی در زمینه گوشی کاملا موفق و الان پرچمدارانش از لحاظ سرعت و قابلیت بازدهی پردازشگر از سامسونگ و اپل و سایر پرچمداران سریعتر است
اینا رو از روی کلیپهای مقایسه سرعت که توی یوتیوب هست میگم
درضمن سونی XZ2 هم با رم 4 و هم با رم 6 عرضه میشه