خانهاخبار
اطلاعات کاربران فیسبوک در دست اپل، سامسونگ و چند کمپانی دیگر

اطلاعات کاربران فیسبوک در دست اپل، سامسونگ و چند کمپانی دیگر

به گزارش نیویورک تایمز، فیسبوک تحت توافقی با شرکای تجاریش، اطلاعات شخصی کاربران را در اختیارشان قرار می‌دهد.
۱۳۹۷/۳/۱۷
image

فیسبوک در این توافق دست کم با 60 تولیدکننده گوشی از جمله اپل، سامسونگ، آمازون، بلک‌بری و مایکروسافت طرف حساب است. طبق گزارش اخیر نیویورک‌تایمز، فیسبوک طی این همکاری تقریبا 10 ساله به تولیدکنندگان گوشی کمک می‌کرد متناسب با تمایل روز کاربران، نسخه موبایلی برنامه را بروزرسانی کنند. درحالی که طی حکمی در سال 2011 متعهد شده بود بدون اجازه کاربران، اطلاعاتشان را در اختیار کسی قرار ندهد. حتی گفته می‌شود پیش از ماجرای نقض حریم شخصی 87 میلیون نفر توسط کمبریج آنالیتیکا، فیسبوک به شرکایش اجازه می‌داد از طریق دوستانتان، به اطلاعات شخصی شما دست پیدا کنند. حتی اگر دوستانتان اجازه نشر محتوایشان را از فیسبوک سلب کرده بودند.

ایم آرچیبانگ، نائب رئیس فیسبوک، می‌گوید این اطلاعات تنها در راستای کمک به تولیدکنندگان گوشی برای ارائه بهترین خدمات به کاربران استفاده شده و شرکا تنها به مواردی مانند وضعیت تاهل، دین و گرایش سیاسی دسترسی داشته‌اند.

برای تبیین میزان این دسترسی‌ها، یکی از گزارشگران نیویورک‌تایمز حین استفاده از اپلیکیشن «هاب» وارد فیسبوک شد. او قادر بود به اطلاعات 556 نفر از دوستانش دسترسی پیدا کند. فیسبوک البته هیچ یک از این موارد را اشتباه نمی‌داند. اگرچه در سال 2015 دادن اطلاعات به سایت‌های سوم شخص را متوقف کردند، تبادل فعلی را خارج از آن چارچوب دانسته و ادعا می‌کند داستان همکاری فعلی با شرکایش از سایت‌های سوم شخص جداست.

با همه این اوصاف سرج اگلمن، محقق حوزه امنیت دانشگاه برکلی کالیفرنیا در این باره می‌گوید:

شاید فکر کنید فیسبوک و هم‌پیمانانش قابل اعتمادند. اما در حقیقت هرچه اطلاعات بیشتری در اختیارشان بگذارید و به‌خصوص اگر این اطلاعات قابل دستیابی از طریق برنامه‌های نصب شده روی تلفن همراهتان باشد، به شدت امنیت حریم شخصیتان را به خطر انداخته‌اید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)