خانهاخبار
گوشی جدید نوکیا با پردازنده اسنپ‌دراگون 710 معرفی می‌شود

گوشی جدید نوکیا با پردازنده اسنپ‌دراگون 710 معرفی می‌شود

کمپانی HMD قصد دارد یک میان رده سطح بالای نوکیا را با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 تا اواخر سال جاری میلادی روانه بازار کند. این گوشی ظاهرا رقیب گوشی Bonito از کمپانی گوگل است که سال آینده با پردازنده مشابه عرضه می‌شود.
۱۳۹۷/۳/۱۷

به نظر می‌رسد کمپانی HMD Global یک گوشی تازه نوکیا را که از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 قدرت می‌گیرد، در دست توسعه دارد. این خبر ابتدا توسط رولاند کوانت، افشاگر مشهور، در توییتر بازگو شد و همچنین پیش بینی می‌شود که تا اواخر پاییز یا اوایل زمستان 2018 شاهد رونمایی از آن باشیم. درواقع تأکید اصلی بر معرفی رسمی در سه ماهه چهارم سال 2018 است اما زمان دقیق آن را هنوز نمی‌دانیم. این افشاگر مشهور در توییت اخیر خود ادعا کرد اسم رمز گوشی مذکور Phoenix است و از طرف دیگر انتظار می‌رود کمپانی گوگل هم یک گوشی تازه از سری Pixel را با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 و اسم رمز Bonito در سه ماهه آخر سال جاری و احتمالا در ماه اکتبر معرفی کند. رویداد سالانه سخت افزاری کمپانی گوگل در ماه اکتبر برگزار می‌شود و به همین خاطر انتظار می‌رود که گوشی میان رده مذکور در خلال برگزاری آن رونمایی شود.

image

پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 ماه گذشته رسما به عنوان یک چیپست بسیار قدرتمند اما مناسب گوشی‌های میان رده معرفی شد. این پردازنده تازه قابلیت‌های متعددی دارد که باعث می‌شود سطح کیفی گوشی‌های میان رده بسیار بالاتر رود اما همچنان قیمت‌شان کمتر از پرچمداران موجود در بازار باشد. کمپانی کوالکام ماه گذشته همچنین اعلام کرد که اولین دستگاه‌های مجهز به این پردازنده احتمالا تا اواخر سه ماهه جاری (ماه جاری) روانه بازار خواهند شد. البته انتظار نمی‌رود گوشی تازه نوکیا در این فهرست قرار گیرد و تا پایان ژوئن معرفی شود اما به نظر می‌رسد که نام تجاری نهایی آن Nokia 7.1 یا Nokia 7.1 Plus باشد.

پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 یک ماژول 10 نانومتری با 8 هسته پردازشی (6 هسته با قدرت پردازش حداکثر 1.7 گیگاهرتز و 2 هسته با قدرت جالب توجه 2.2 گیگاهرتز) و قدرت پردازش هوش مصنوعی بسیار بالا حدودا دو برابر قدرت نسل قبلی یعنی اسنپ‌دراگون 660 گزارش شده است و انتظار می‌رود که قدرتمندترین پردازنده میان رده ساخت کوالکام تا سال آینده باقی بماند.

image

کمپانی HMD Global در حال حاضر گوشی‌های هوشمند متعددی با مشخصات و البته قیمت‌های متفاوت روانه بازار کرده اما شیوه عرضه جهانی آن همچنان تاحدودی محدود باقی مانده است. برند نوکیا سال گذشته احیا شد و در خلال این مدت توانست در بازارهای متعددی از جمله آسیایی و اروپایی به فروش مناسب دست یابد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)