خانهاخبار
عرضه دو تبلت اندرویدی Xperia Z5 و Xperia Z5C سونی منتفی شد

عرضه دو تبلت اندرویدی Xperia Z5 و Xperia Z5C سونی منتفی شد

براساس یک گزارش جدید، سونی هیچ‌گاه تبلت جدیدی به بازار عرضه نخواهد کرد و حتی از توسعه نمونه‌های آزمایشی Xperia Z5 صرف‌نظر کرده است!
۱۳۹۷/۳/۱۶

براساس یک گزارش جدید که البته تأیید نیز نشده است، سونی از عرضه دو تبلت اندرویدی جدید خود با نام تجاری Xperia Z5 و Xperia Z5C صرف‌نظر کرده است. انتظار می‌رفت این دو تبلت اندرویدی در نیمه دوم سال 2018 به بازار عرضه شوند اما با کنار گذاشتن برنامه تولید نسخه‌های نهایی تبلت جدید سونی، احتمالاً شرکت ژاپنی روی بازار موبایل متمرکز خواهد شد. باید اشاره کرد که تبلت‌های اندرویدی جدید سونی به دلیل فروش پرچمداران جدید این شرکت یعنی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact عرضه نخواهند شد؛ ظاهراً ژاپنی‌ها حتی نتوانسته‌اند کاربران را به خرید گوشی‌های جدید خود مجاب نمایند و همین موضوع باعث شده است تا سونی، تمرکز خود را از بازار تبلت به گوشی‌های هوشمند معطوف نماید. البته مشخص نیست چگونه وضعیت فروش گوشی‌های هوشمند سونی، باعث شده تا این شرکت از عرضه تبلت‌های جدید خود با نام تجاری Xperia Z5 و Xperia Z5C صرف‌نظر کند.

image

گفته می‌شد تبلت اندرویدی Xperia Z5 سونی به نمایشگری 10 اینچی مجهز خواهد بود و مدل کوچک‌تر که با پسوند C متمایز شده است، از صفحه‌نمایش 8 اینچی استفاده می‌کند. گمانه‌زنی‌ پیرامون‌ تبلت‌های جدید سونی از اواخر ماه مارس آغاز شد و گفته می‌شد که هر دو مدل در تابستان به بازار عرضه خواهند شد. سونی از زمان Xperia Z4 که در ماه مارس 2015 رونمایی شده بود، تبلت جدیدی را معرفی نکرده است؛ علت این موضوع، فروش پایین تبلت Xperia Z4 عنوان می‌شود که با استقبال سرد خریداران مواجه شده بود! با اینکه سونی در بازار تبلت هیچ فعالیتی ندارد اما به عرضه نسخه‌های جدید از کاغذ دیجیتال E-Link خود ادامه می‌دهد.

البته حتی خود گوگل نیز دیگر تمایل چندانی به حضور در بازار تبلت‌ها ندارد؛ این بازار نزدیک به چهار سال است که از نظر فروش، روند نزولی به خود گرفته و همین موضوع باعث شده است تا شرکت‌های مختلف تمایل چندانی به آن نداشته باشند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)