خانهاخبار
نسخه‌ی بتا از iOS 12 به وجود یک آیپد جدید با بریدگی نمایش‌گر و فناوری Face ID اشاره دارد

نسخه‌ی بتا از iOS 12 به وجود یک آیپد جدید با بریدگی نمایش‌گر و فناوری Face ID اشاره دارد

شب گذشته اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود از iOS 12 پرده برداشت. این نسخه بسیاری از دستگاه‌های تولید شده توسط اپل را پشتیبانی می‌کند؛ اما نکته ی جالب این نسخه، اشاره به یک آیپد احتمالی با نمایش‌گر مجهز به بریدگی و فناوری تشخیص چهره است.
۱۳۹۷/۳/۱۵

شب گذشته iOS 12 در اختیار بسیاری از توسعه دهندگان قرار گرفت و در کمتر از ۲۴ ساعت، ویژگی‌های جدیدی از طریق کدهای این نسخه فاش شد که یکی از آن‌ها به آیپدی در آینده اشاره دارد.

با توجه به ظاهر فعلی آیپدها و تغییراتی که در ظاهر نسخه‌ی جدید iOS ایجاد شده، احتمالا آیپدهای بعدی ظاهر متفاوتی دارند. نوار وضعیت در این نسخه تغییر کرده، به‌ طوری که نشان‌گر ساعت که قبلا در مرکز بود به سمت چپ رفته است و فضای خالی زیادی در قسمت مرکزی بخش بالایی نمایش‌گر ایجاد شده که حدس زدن دلیل آن کار دشواری نیست. به احتمال بسیار زیاد، اپل قصد دارد آیپد جدیدی را تولید کند که از طراحی مشابه آیفون X برخوردار است. 

image

بریدگی بالای نمایش‌گر آیفون X میزبان فناوری Face ID و سنسورهای مرتبط با آن است؛ بنابراین، وجود بریدگی در آیپد جدید این احتمال را به ذهن می‌اورد که تبلت اپل نیز به فناوری تشخیص چهره‌ی مشابه گوشی هوشمندش مجهز شود. یکی از توسعه دهندگان با نام گیل‌هرم رمبو، به این موضوع اشاره کرده است که اپل رابط کاربری تنظیم شده‌ی Face ID را در این نسخه به گونه‌ای قرار داده است که با نمایش‌گر آیپد سازگار باشد؛ البته این نسخه هنوز پایدار نیست زیرا همچنان ارجاع‌هایی به آیفون در آن وجود دارد. با این اوضاف، به احتمال بسیار زیاد نسل بعدی آیپد پرو اپل (پرچم‌دار تبلت‌های این شرکت) به فناوری تشخیص چهره و بریدگی بالای نمایش‌گر برای کاهش حاشیه‌ی اطراف مجهز خواهد شد. 

image

باید به این نکته هم اشاره کنیم که فناوری Face ID اکنون از چند کاربر پشتیبانی می‌کند و احتمالا این ویژگی در آیپد هم حضور دارد. زیرا برخلاف آیفون که یک گجت خصوصی به حساب می‌آید، آیپدها گاهی به طور مشترک نیز استفاده می‌شوند. در حال حاضر زمان معرفی نسل جدید آیپد مشخص نیست و باید منتظر اعلام خبرهای جدیدتر از سوی اپل باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)