خانهاخبار
ویژگی جدید و احتمالی ARkit 2: امکان مشاهده همزمان تصاویر واقعیت افزوده در دو آیفون مجزا

ویژگی جدید و احتمالی ARkit 2: امکان مشاهده همزمان تصاویر واقعیت افزوده در دو آیفون مجزا

انتظار داریم در WWDC امسال، اپل از امکانات و فناوری‌های چشمگیری رونمایی کند از جمله، قابلیت‌های جدید ARKit مثل ویژگی «phone to phone» این پلتفرم که امکان مشاهده همزمان تصاویر AR را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
۱۳۹۷/۳/۱۳
image

هفته آینده، اپل میزبان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان جهانی خواهد بود. در طول این مدت، شرکت از دستاوردهای جدیدش رونمایی خواهد کرد از جمله: ارتقا پلتفرم واقعیت افزوده این شرکت، ARKit.

روز جمعه رویترز گزارش داد، اپل قصد دارد در WWDC هفته آینده حداقل یکی از ویژگی‌های جدید و برجسته ARKit را معرفی کند: ویژگی phone to phone. به لطف این ویژگی دو دستگاه کاملا مجزا، با سیستم عامل iOS ، قادر خواهند بود یک تصویر مجازی را بصورت همزمان مشاهده و دنبال ‌کنند.

اپل برای رفع هرگونه نگرانی در مورد حریم خصوصی، اطمینان داد که این فرآیند در هر دستگاه به‌صورت مستقل اجرا می‌شود: «اپل هفته آینده از ابزاری رونمایی خواهد کرد که امکان اشتراک‌گذاری تصاویر واقعیت افزوده بین دو کاربر آیفون را میسر می‌‌سازد. هدف این است که دو کاربر از طریق گوشی‌های شخصیشان بتوانند شی مجازی یکسانی را در فضایی یکسان ببینند، رویکردی که پیش از این مشابهی نداشته و متفاوت از ابزار گوگل است که نیاز به اسکن محیط کاربر و ارسال و ذخیره آن در فضای ابری دارد.»
طبق گزارشی که اواخر ماه گذشته منتشر شد، اپل یک بازی چند نفره مبتنی بر واقعیت افزوده را نیز برای فریم‌ورک
ARKit معرفی خواهد کرد. انتظار داریم این دو ویژگی‌ جدید درنسخه ARKit 2.0 موجود باشند؛ نسخه‌ جدید این پلتفرم قرار است در اواخر ماه جاری در WWDC رونمایی شود و تا آخر سال، و بطور دقیق‌تر در ماه سپتامبر و همزمان با ارائه عمومی iOS 12 و مدل‌های جدید آیفون، در دسترس عموم قرار گیرد.
علاوه بر این، چنین اظهار می‌شود که iOS 12 از ویژگی های مبتنی بر NFC جدیدی نیز برخوردار می‌شود.

آوردن واقعیت افزوده به iOS 11 که به لطف ARKit صورت گرفت، موفقیت بزرگی را برای اپل درسال گذشته به همراه داشت. بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت قصد افزودن ویژگی‌های جدیدی به این فریم‌ورک در iOS 12 داشته باشد. البته این مساله که آیا بازی‌های واقعیت افزوده چندنفره مورد استقبال قرار خواهند گرفت یا نه، هنوز در پرده‌ای از ابهام است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)