خانهاخبار
لایکا دیگر M7 تولید نمی‌کند

لایکا دیگر M7 تولید نمی‌کند

دوربین فیلم‌خور Leica M7، برای نخستین بار شاتر الکترونیکی را به خانواده M هدیه داده بود.
۱۳۹۷/۳/۱۲
image

شرکت آلمانی لایکا پس از شانزده سال، تولید دوربین معروف M7 را پایان داد. به‌نوشته انجمن اینترنتی نقطه سرخ (Red Dot Forum) که توسط فروشگاه لایکا در میامی آمریکا اداره می‌شود، دوربین آنالوگ Leica M7 اعم از مدل استاندارد یا سفارشی آن، دیگر تولید نخواهدشد و از این پس، تنها آنچه از تولیدات قبل به جای مانده است به فروش خواهدرسید.

دوربین آنالوگ و فیلم‌خور «لایکا ام‌7» که در سال 2002 معرفی شد، نخستین عضو از خانواده دوربین‌های M به شمار می‌رفت که از شاتر الکترونیکی بهره می‌برد و برخی دیگر از قابلیت‌های آن نیز به برق باتری متکی بود. اما همین ویژگی نوگرایانه، به‌رغم مزیت‌های خود، تردیدهایی را در دل دوست‌داران لایکا برانگیخت، زیرا وابستگی بخش مهمی همچون شاتر به نیروی برق، نوعی محدودیت محسوب می‌شد.

دوربین M7 با بهره‌گیری از برق باتری می‌توانست سرعت شاتر خود را بسته به انتخاب عکاس از 1/1000 ثانیه تا 32 (و بنا به برخی گزارش‌ها تا 38) ثانیه تغییر دهد. اما بدون باتری، سرعت شاتر فقط به دو گزینه 1/60 ثانیه یا 1/125 ثانیه محدود می‌شد. این در حالی است که شاتر دوربین M6 (مدل پیش از M7) چون مکانیکی بود، چنین محدودیتی نداشت. (البته در سوی دیگر، حداقل سرعت شاتر آن 1 ثانیه بود که در مقایسه با حداقل سرعت 32 ثانیه‌ای M7، محدودتر است.)

با همه این‌ها، ویژگی‌های نوگرایانه M7 و حتی شاتر الکترونیکی آن، مزایای چشم‌گیری به همراه داشت. لایکا «حالت اولویت دیافراگم» را نخستین بار با این دوربین به خانواده M آورد. و باز، این نخستین دوربین از سری M بود که می‌توانست با بهره‌گیری از کدخوان DX، ایزو دوربین را برای نورسنج داخلی به‌طور خودکار تنظیم کند. این کار، با خواندن کدی که روی کاست فیلم چاپ شده بود انجام می‌گرفت.

جدای از تمام این موارد، تصمیم اخیر لایکا کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا این شرکت در حالی M7 را از چرخه تولید خود خارج می‌کند که  دو مدل قدیمی‌تر از آن، یعنی Leica MP و Leica M-A که شاتر آن‌ها تمام‌مکانیکی و همه تنظیمات‌شان دستی است، فعلاً همچنان تولید خواهندشد. البته، در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های رسمی، دوربین MP را در لیست موجودی‌های خود ندارند.  

دوربین Leica M7 هم‌اکنون در فروشگاه‌های انگلستان 3900 پاوند و در نیویورک 4795 دلار قیمت خورده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

yashar2080

۱۳۹۷/۳/۱۷
لنز رو سونی نمیسازه سنسور رو سونی میسازه... سنسور هم یکی از چندین قسمت دوربینه...مثل این میمونه یه مرسدس بنز لاستیک بارز داشته باشه بگی بنز رو بارز زده اصلا ربطی نداره یکی از قطعات دوربین سنسوره و همه کمپانیها هم سنسور سونی استفاده میکنند... ربطی به دوربین نداره اگه ربط داشت که سونی الان تو دوربین از بقیه عقبتر نبود

yashar2080

۱۳۹۷/۳/۱۷
تو رو خدا نخندون ما رو :))) بر روی کیفیت دوربینهای هواویی نظارت داره چیه:))) قرار داد دارن و دوربین رو به صورت امل طراحی و تولید میکنه براشون و میفرسته کارخونه بزاره رو گوشیش... دوربینهای هواویی رو همین الان هم میتونین تو گوشیهای میان رده ببینین چقدر در سطح بسیار پایینیه یا دوربینهایی که قبل لایکا خودش میذاشت رو گوشی

sinakaya

۱۳۹۷/۳/۱۳
استاد دوربین نمیسازه بر روی دوربین و کیفیت دوربین های هواوی نظارت و همکاری داره وگرنه لنز هاشو که سونی میسازه

حمید

۱۳۹۷/۳/۱۲
لایکا عالیه فعلا p20 pro با فاصله خیلیییییییی زیاد بهترین دوربینو داره

حمید

۱۳۹۷/۳/۱۲
کمپانی ای که خیلی ها رو سوزونده با بهترین دوربینی که روی p20 pro به کار گرفته دمش گرم