خانهاخبار
سونی هوش مصنوعی را به یاری دوربین‌هایش می‌آورد

سونی هوش مصنوعی را به یاری دوربین‌هایش می‌آورد

هوش مصنوعی که روز به روز مصارف بیشتری پیدا می‌کند، این بار بازار دوربین گوشی‌های هوشمند را هدف گرفته.
۱۳۹۷/۳/۱۱

زمانی بود که با شنیدن دوربین گوشی هوشمند تنها یک چیز به ذهن متبادر می‌شد؛ دوربین! قصد عکس گرفتن داشتید؟ کافی بود دوربین را رو به سوژه گرفته، دکمه‌ای را لمس کنید و تمام. اگرچه این گزاره برای غالب دوربین‌های امروزی نیز صادق است، ظاهرا نظر تولیدکنندگان در حال چرخش به سمت استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد این بخش مهم گوشی است.
در این میان سونی که همواره در زمینه ساخت دوربین پیشگام بوده تمایلش را به این تغییر نشان داده است. اخیرا وب‌سایت موبایل سونی در پستی پیرامون دوربین سلفی دوگانه مدل Xperia XA2 Ultra توضیحاتی ارائه داد که پیشتر و در جریان نمایشگاه CES 2018 برای اولین بار اخبارش منتشر شده بود.

image

قسمتی از این پست به مصاحبه با کنسوکه ماشیتا، مدیر ارشد بخش بازاریابی دوربین و همراه پانزده ساله سونی اختصاص داشت. از او در مورد تکنولوژی‌هایی که در آینده به دوربین‌های این شرکت اضافه می‌شوند سوال شد که در پاسخ گفت:

اجازه ندارم خیلی توضیح دهم، اما سلفی راهی برای ورود هوش مصنوعی باز کرده و در تلاش برای ارتقا تجربه کار با نسل بعد دوربین‌ها هستیم. تجربه‌ای که قطعا هیجان‌انگیز خواهد بود.

image

سونی اولین گروهی نیست که قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی تجربه عکاسی لذت‌بخش‌تر از سابق با دوربین گوشی هوشمند را به ارمغان آورد. باید منتظر مدل‌های آینده این کمپانی خوشنام در زمینه دوربین نشست و دید چه در چنته دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مجتبی

۱۳۹۷/۳/۱۲
میت 10 هواوی در زمینه هوش مصنوعی پرچمداره.اولین گوشی با هوش مصنوعی بود

ali

۱۳۹۷/۳/۱۲
هیچی نیست.اولین هواوی بود با mate10

محمد

۱۳۹۷/۳/۱۲
ال جی هیچی نیست اولین گوشی با هوش مصنوعی هواوی میت 10 بود

حمید

۱۳۹۷/۳/۱۱
اولین گروه!پس الجی چیه؟