خانهاخبار
توسعه گوشی پرچمدار Essential Phone 2 لغو شده است

توسعه گوشی پرچمدار Essential Phone 2 لغو شده است

خبرگزاری بلومبرگ، اعلام کرده است که پرچمدار جدید Essential از مرحله توسعه کنار گذاشته شده است؛ Andy Rubin نیز با تأیید این موضوع، از حضور Essential در بازار محصولات هوشمند خانگی خبر داده است.
۱۳۹۷/۳/۵

خبرگزاری بلومبرگ، به‌تازگی و با استناد به منابع مطلع از برنامه‌های شرکت Essential اعلام کرده است که این کمپانی، از توسعه جانشین گوشی پرچمدار Essential PH-1 صرف‌نظر کرده؛ با اینکه نام این مدل مشخص نیست اما به‌نظر می‌رسد که شرکت تازه تأسیس Andy Rubin، آن‌را با نام تجاری Essential PH-2 عرضه نماید.

هیجان‌انگیزتر از این موضوع، احتمال واگذاری استارتاپ Essential به شرکت دیگری است؛ حتی ظاهراً یک خریدار برای این استارتاپ تازه تأسیس پیدا شده است. اگر Essential واگذار شود، شرکت خریدار صاحب پتنت‌ها و محصولاتی خواهد شد که توسط این شرکت در حال توسعه بوده است. تیم توسعه‌دهنده محصولات Essential نیز که شامل کارمندان پیشین گوگل و اپل هستند، احتمالاً در جریان این واگذاری به شرکت خریدار خواهند پیوست. البته گفته می‌شود که مقامات این شرکت، هنوز تصمیم نهایی خود را برای واگذاری Essential نگرفته‌اند. همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، توسعه گوشی پرچمدار جدید این شرکت متوقف شده است؛ در عوض، Essential تمامی نیرو و توان خود را برای توسعه یک محصول خانگی هوشمند متمرکز کرده است که احتمالاً در سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. آنچه که این استارتاپ در ابتدا به دنبالش بوده، توسعه محصول هوشمند خانگی است که از سیستم‌عامل Ambient OS بهره می‌گیرد.

image

در پاسخ به این شایعات، اندی رابین با انتشار توئیت و یک ایمیل محرمانه از آینده Essential و برنامه‌های آتی این شرکت خبر داده است. وی ادعا می‌کند که برای یک شرکت، توقف توسعه برخی محصولات امری عادی است؛ به جای توسعه آن‌ها، محصولات دیگری آماده ورود به بازار می‌شوند که گمان می‌رود توجه کاربران را به خود جلب نمایند. وی وعده داده است که محصولات آینده Essential در زمینه لوازم خانگی هوشمند و محصولات قابل‌حمل، باعث شکل‌گیری تِرِند جدیدی در بازار خواهد شد. 

در ایمیل محرمانه که توسط The Information منتشر شده است، Andy Rubin اعلام می‌کند که Essential به دنبال جمع‌آوری بودجه بیشتری برای توسعه محصولات جدید خود است؛ همین موضوع باعث شده تا بحث‌هایی برای تصاحب Essential وجود داشته باشد. هرچند، شرکت متبوع Andy Rubin هیچ‌گاه از فعالیت دست نخواهد کشید و با قدرت به کار خود ادامه می‌هد تا استارتاپ Essential موفق شود. ضمن اینکه اعلام شده است که در حال‌حاضر، هیچ‌یک از مقامات این شرکت نمی‌دانند چه اقدامی برای بهبود وضعیت Essential مناسب است. 

همان‌طور که بالاتر ذکر شد، Essential PH-1 اولین گوشی است که Essential وارد بازار کرد؛ این مدل با تأخیر چندماهه به دست مشتریان رسید و البته هیچ‌گاه نتوانست به موفقیت دست پیدا کند. به‌طوری‌که ادعا شده تاکنون تنها 150 هزار واحد از Essential Phone خریداری شده است. باید اشاره کرد که مدل مذکور با تخفیف‌های مختلفی به فروش می‌رسد؛ قیمت ابتدایی این مدل که 699 دلار بود، حال به 499 دلار کاهش یافته است و حتی در برخی از فروشگاه‌های آنلاین، می‌توانید پرچمدار شرکت Essential را با پرداخت هزینه‌ای در حدود 399 دلار خریداری کنید. ویژگی جذاب Essential PH-1 طراحی بدون حاشیه و ماژولار بودن دستگاه است اما کاربران ادعا می‌کنند که مدل مذکور در زمینه عکاسی، عملکرد بسیار بدی دارد و قیمت اولیه آن نیز بالا بوده است. این گوشی در حالی به آتش بی‌توجهی کاربران گرفتار شده که اپراتور Sprint، تصمیم گرفت تا Essential Phone را از طریق فروشگاه‌های خود به فروش برساند اما ظاهراً این برنامه بی‌نتیجه بوده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Hadi

۱۳۹۷/۳/۱۸
من که خیلی از این گوشی خوشم اومد ولی حیف عرضه جهانی نشد صاحب کمپانی خیلی زود جا زد با اینکه کمپانی نوپایی بود ولی تونست علارقم قیمت بالاش ۱۵۰هزارتا بفروشه به نظرم فروش خوبی داشت

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۵
گوشی به ظاهر زیبایی بود. اگه حاشیهء پایینش هم حذف میشد خیلی توو دِل برو تَر بود، البته همینجوری‌شم توی دل‌ها فرورفتگی داره