خانهاخبار
پایان جنگ حقوقی سامسونگ و اپل؟

پایان جنگ حقوقی سامسونگ و اپل؟

چندین سال است دو ابرقدرت دنیای گوشی‌‌های هوشمند سوار بر قطار جنگ شده‌‌اند؛ قطاری که به نظر به ایستگاه پایانی نزدیک می‌‌شود.
۱۳۹۷/۳/۵

پس از یک هفته تحقیق و تفحص و بررسی شواهد، جمعه گذشته وکلای طرفین بیانیه نهایی خود را ایراد کردند. باید دید هیات منصفه چه جریمه‌ای برای سامسونگ به‌علت استفاده غیرقانونی از سه پتنت طراحی و دو پتنت کاربردی اپل در نظر می‌گیرد.

image

دادگاه جمعه با پرسش سوالات نهایی از مایکل واگنر، مشاور بخش مدیریت، به‌عنوان آخرین شاهد سامسونگ آغاز شد. سامسونگ مایل است فقط درآمد حاصل از فروش قطعات غیرمجاز را بپردازد. اما اپل که خواهان درآمد حاصل از فروش تمام گوشی‌هایی است که از پتنت استفاده کرده‌اند، از واگنر پرسید آیا سامسونگ فقط دنبال سود از فروش قطعاتی مانند محافظ صفحه، نمایشگر یا قاب است که با پاسخ منفی وی همراه بود.
روی هم رفته حدود 8.6 میلیون گوشی هوشمند سامسونگ با فروشی 3.3 میلیارد دلاری، به صورت غیرقانونی از پتنت‌های اپل استفاده کرده‌اند. اپل براساس کل درآمد حاصل از گوشی‌ها خسارتی 1 میلیارد دلاری طلب کرده است. در نقطه مقابل، سامسونگ عقیده دارد جریمه باید متناسب با ارزش قطعات کپی شده باشد، لذا خواستار جریمه 28 میلیون دلاری است. به‌علاوه، سامسونگ معتقد است که نباید بابت گوشی‌هایی که سودده نبودند جریمه‌ای بدهد. اپل این ادعا را نیز قبول ندارد.

اپل: «از فروش یک میلیون قطعه غیرمجاز، که به معنای یک میلیون تخلف است، صدها میلیون دلار به شما رسیده و اپل نباید هیچ سهمی از آن داشته باشد؟»
واگنر: «نه، هیچ سهمی»

با پایان پرسش‌ها، نوبت به ایراد بیانیه نهایی رسید. اپل ضمن پافشاری بر مواضع پیشین خود گفت نباید یک گوشی را به چند بخش تقسیم کرد و تنها بابت بخش‌های دزدی جریمه شد. پتنت دزدیده شده کل گوشی را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و جریمه هم باید متناسب با قیمت کل گوشی باشد.

جو مولر، وکیل اپل گفت:

«جدا کردن اجزا گوشی هیچ معنایی ندارد. سوال اصلی آن است که طرح‌های دزدی را کجا استفاده کرده‌اند. مسئله فقط یک قاب شیشه‌ای یا صفحه نمایش نیست. کل گوشی از طرح‌های مسروقه منتفع شده».

بیل لی، وکیل دیگر اپل ادامه داد:

«کار سامسونگ مانند این است که شرکت فورد، ظاهر فولکس غورباقه‌ای را برای عرضه یک مدل رقیب کپی کند».

در این میان وکیل سامسونگ، جان کوئین، به مخالفت برخاست و ادعا کرد پتنت‌های طراحی ربطی به بخش‌های داخل گوشی ندارد و اپل نباید طلب غرامت از سود قسمت‌هایی کند که طرحش در آن استفاده نشده. همچنین افزود:

«گاهی تشخیص موارد استفاده از یک پتنت طراحی سخت می‌شود. سامسونگ از پتنت اپل در تمام اجزا داخلی و خارجی استفاده نکرده. بنابرقانون، اپل بر سود قسمت‌هایی که از این طراحی بهره نبرده است، حقی ندارد».

در نهایت مقرر شد هیات منصفه در تاریخ دیگری به کنکاش بیشتر مسئله بپردازد. باید به انتظار نشست و دید پایان این جنگ کی فرا می‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

امین

۱۳۹۷/۳/۵
الان سهامداران اپلو سامسونگ میان اینجا با هم بحث میکنن خخخخخخخخخخخخخ

محمد

۱۳۹۷/۳/۵
شما بپا هنگ تی سی ورشکست نشه به دعوای حقوقی سامسونگ و اپل کاری نداشته باش اونا خودشون مشکلات رو حل میکنن .راشتی همین هنگی u12+ کپی گوشی های الجی یا هنگی galaxy u ultra ترکیب سامسونگ و الجیه.دکمه هوم سامسونگ رو کپی کرد و دوربین دوتایی سامسونگ b710

Saeed

۱۳۹۷/۳/۵
جوراب نمی خواد تولید کنه که 1 روزه اماده باشه اقای قشنگ مگه خود اپل تونست اثر انگشت بیاره زیر ال سی دی توی گوشی های جدیدشم که معرفی میشه هیچ کدوم اثر انگشت توی صفحه نداره هواوی میت پورش دیزاین هم که اثر انگشت توی صفحه داره یه اثر انگشت هم پشت گذاشته حتما درست عمل نمیکرده که این کارو کرده خود اپل داره با همکاری ال جی ال سی دی که از وسط خم میشه داره میزنه همه میتونن این کارو انجام بدن ولی بخاطر هزینه بالا که واسشون داره با بقیه همکاری میکنن اگرم اثر انگشت چه سام چه اپا توی ال سی دی نیاوردن حتما درست روش جواب نمیده توی سال 2019 سام و اپل این کارو انجام میدن واسه گوشی تاشو هم شالگردن نیست 1روزه ببافن فکر کن بعد نظر بده

yashar2080

۱۳۹۷/۳/۵
دادگاه یک دزد پتنت... که سالیان سال است از این و اون کش میره و فقط ادعا داره.. فلان میکنم بهمان میکنم گوشی تاشو میسازم نمیدونم سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش:)))).. ولی در عمل میشنه تا دیگران بسازن و این برش داره