خانهاخبار
اطلاعات کلیدی از پرچمدار Mi 8 شیائومی؛ حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش!

اطلاعات کلیدی از پرچمدار Mi 8 شیائومی؛ حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش!

کمپانی شیائومی قصد دارد هفته آینده پرچمدار Mi 8 خود را با ویژگی‌های فوق العاده‌ای معرفی کند. تازه‌ترین فهرست منتشر شده منسوب به این گوشی از صفحه نمایش 6.2 اینچی و دوربین دوگانه 20 + 16 مگا پیکسلی خبر می‌دهد.
۱۳۹۷/۳/۴

در ابتدای سال 2018 انتظار می‌رفت که شیائومی دو پرچمدار Mi 7 و Mi MIX 2S را معرفی کند. Mi MIX 2S چندی پیش رسما رونمایی و روانه بازار شد اما مدتیست که با توجه به انتشار گزارش‌های مختلف درباره نام نهایی پرچمدار بعدی شیائومی هنوز درباره آن به یقین نرسیده‌ایم. در حالی که مدت‌ها شایعه‌ها و خبرهای مختلف درباره Mi 7 منتشر می‌شد، به یکباره Mi 8 در صدر این گزارش‌ها قرار گرفت. در این گزارش‌ها مکررا گفته می‌شود که شیائومی تصمیم خود را برای توسعه و معرفی Mi 7 لغو کرده است و تصمیم دارد به جای آن Mi 8 را با مشخصات پیشرفته‌تر معرفی کند.

image

شیائومی هم بیکار ننشست و با انتشار پوسترهای تبلیغاتی مختلف به این شایعه‌ها دامن زد. این غول تکنولوژی چینی صراحتا اعلام کرد که دستگاه هوشمند تازه‌اش با ویژگی‌های منحصر به فرد و پیشرفته‌ای همراه است و آن را به عنوان نسخه مخصوص هشتمین سالگرد تولدش روانه بازار می‌کند. به نظر می‌رسد که شیائومی در مسیر توسعه پرچمدار Mi 7 خود به یکباره مسیرش را تغییر داده و متوجه شده است که می‌تواند با افزودن چند ویژگی جالب از آن یک ابر پرچمدار بسازد. همین موضوع باعث شده است Mi 7 به Mi 8 تغییر پیدا کند اما هنوز هم درباره سرنوشت نهایی Mi 7 مطمئن نیستیم. البته بسیار جالب خواهد بود اگر Mi 7 درواقع نسخه کوچکتری از Mi 8 باشد و با تفاوت‌های جزئی مانند حذف بریدگی حاشیه و ویژگی تشخیص چهره سه بعدی رونمایی شود. البته اگر پیش بینی ما صحت داشته باشد، همچنان ترجیح می‌دهیم که Mi به امکان شارژ بی سیم مجهز شود و از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره ببرد.

image

Mi 8 شیائومی ظاهرا قرار است اولین گوشی اندرویدی باشد که به قابلیت تشخیص چهره سه بعدی مجهز می‌شود و بیش از هرچیز به خاطر همین ویژگی احتمالی‌اش است که تقریبا هر روز شاهد انتشار خبر تازه‌ای درباره آن هستیم. در ادامه همین خبرها روز گذشته فهرستی از مشخصات کلیدی منسوب به پرچمدار Mi 8 در فضای وب منتشر شد و حدس و گمان‌های تازه‌تری هم به وجود آورد.

در این فهرست مشخصات اشاره شده که Mi 8 شیائومی 172 گرم وزن دارد و ضخامتش تنها 7.8 میلی متر است. این گوشی به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 مجهز و در دو نسخه با میزان رم 6 / 8 بعلاوه حافظه داخلی 128 گیگابایت معرفی می‌شود. بر اساس این اطلاعات تازه، Mi 8 صفحه نمایش 6.2 اینچی فول اچ دی با وضوح تصویر 1080 در 2280 دارد و لنزهای دوربین اصلی دوگانه‌اش هم 20 و 16 مگا پیکسلی با دیافراگم به ترتیب 1.7 و 2.0 هستند. دوربین سلفی Mi 8 هم ظاهرا یک لنز 16 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.0 دارد که در بخش بریدگی حاشیه پنل جلوی آن تعبیه می‌شود. ظرفیت باتری این پرچمدار تازه معادل 3300 میلی آمپر ساعت درج شده است اما از آنجا که سیستم عامل پیش فرضش اندروید 8.1 اوریو است و میزان مصرف انرژی در آن بهینه شده، احتمالا دوام قابل قبولی خواهد داشت.

image

شیائومی قرار است رویداد رونمایی از پرچمدار تازه Mi 8 را 31 مه (10 خرداد) در شن ژن چین ساعت 14 به وقت محلی برگزار کند. این سازنده همچنین اعلام کرده است که قصد دارد محصولات دیگری را هم در کنار Mi 8 معرفی کند که حدس می‌زنیم منظورش از آن‌ها Mi Band 3 و MIUI 10 بوده باشد. در حال حاضر نمی‌تواند درباره لغو معرفی Mi 7 به طور قطعی نظر داد اما منطقی به نظر می‌رسد که شیائومی از توسعه آن صرف نظر کرده باشد. در هر صورت تنها چند روز دیگر تا آن روز مهم باقی مانده است و همه خبرها 10 خرداد به طور رسمی اعلام خواهند شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهراد

۱۳۹۷/۳/۴
گوشی هاش فوق العادس.همه مدل هاش .از ارزانترین تا گرانترینش

pars71

۱۳۹۷/۳/۴
بهترین موبایل ساز چین بنظرم همین شیائومیه