خانهاخبار
مدیاتک، Helio P22 نخستین چیپ‌ست میان‌رده را معرفی کرد

مدیاتک، Helio P22 نخستین چیپ‌ست میان‌رده را معرفی کرد

شرکت مدیاتک جدیدترین پردازنده خود را به نام Helio P22 معرفی کرد. این نخستین چیپ‌ست میان‌رده محسوب می‌شود که بر پایه ساخت پردازش ۱۲ نانومتری است و به طور خاص از فناوری TSMC's FinFET ساخته شده است.
۱۳۹۷/۳/۳

هلیو P22 دارای یک پردازنده ۸ هسته‌ای با هسته‌های پردازشی Cortex-A53 و با حداکثر ۲ گیگاهرتز سرعت است. این چیپ‌ست می‌تواند از دوربین‌های دوگانه با سنسورهای ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی پشتنیبانی کند و هم‌چنین قابلیت ثبت ویدئوها تا ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. این چیپ‌ست یک موتور قدرتمند سخت‌افزاری با توانایی بالا و مصرف کم انرژی برای عمق میدان دوربین دارد تا ثبت بوکه‌های باکیفیت در تصاویر را امکان‌پذیر کند.

هلیو P22 از نمایشگرهای با حداکثر رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل و حداکثر نسبت تصویر ۲۰:۹ پشتیبانی می‌کند. این پردازنده قابلیت استفاده از دو سیم کارت را فراهم می‌کند به گونه‌ای که هر دو سیم کارت‌ها امکان اتصال به شبکه LTE را دارا باشند. هم‌چنین امکاناتی چون وای‌فای 802.11ac، بلوتوث ۵.۰، جی‌پی‌اس و GLONASS را ارائه می‌دهد.

image

 

در سال ۲۰۱۸ دیگر نمی‌توان هوش مصنوعی را از تکنولوژی ساخت چیپ‌ست‌ها جدا دانست. طبق ادعای مدیاتک، هلیو P22 مزایای استفاده از هوش مصنوعی را ارائه خواهد داد. این به این معناست که از فریم‌ورک‌های معمول هوش مصنوعی مانند TensorFlow, TF Lite, Caffe و Caffe2 پشتیبانی می‌کند. همچین قابلیت انتخاب خودکار بهترین منبع هوش مصنوعی موجود برای توسعه دهندگان عرضه شده است تا بتوانند بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

به وسیله این چیپ‌ست هم‌چنین می‌توان از عملکردهای هوش مصنوعی بر روی دوربین، مانند  Face ID، آلبوم عکس هوشمند و همچنین ویژگی‌های عمق میدان دو دوربینه در یک دوربین بهره‌مند شد.

در حال حاضر Helio P22 در مرحله تولید انبوه است و به نظر می‌رسد تا پایان ماه ژوئن در دستگاه‌های مصرف کننده مورد استفاده قرار گیرد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)