خانهاخبار
پرچمدار HTC U12 Plus معرفی شد؛ بدنه حساس به فشار، دوربین 4گانه و اسنپ‌دراگون 845

پرچمدار HTC U12 Plus معرفی شد؛ بدنه حساس به فشار، دوربین 4گانه و اسنپ‌دراگون 845

اچ تی سی سرانجام پرچمدار U12 Plus را به عنوان جانشین U11 Plus با دوربین دوگانه، پردازنده سطح بالا و بدنه حساس به فشار معرفی کرد. این گوشی در سه رنگ عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۲

کمپانی اچ تی سی سرانجام از تازه‌ترین پرچمدار خود به نام U12 Plus رونمایی کرد. این سازنده تایوانی توانسته است برخلاف همه مشکلاتی که اخیرا در بخش موبایلش پیش آمده است، یک گوشی سطح بالای مدرن با طراحی و قابلیت‌های فوق العاده معرفی کند.

image

 

گوشی U12 Plus درواقع جانشین U11 Plus است و اگر می‌خواهید با آن بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مشخصات

  • طراحی شیشه‌ای رنگی با نسبت نمایش بیش از 80%
  • پنل پشتی تقریبا شفاف با قابلیت به نمایش گذاشتن برخی قطعات پشتی
  • بدنه حساس به فشار و امکان فشردن کناره‌ها برای ثبت تصویر
  • دوربین چهارگانه؛ دوربین اصلی و حسگرهای سلفی دوگانه
  • پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپ‌دراگون 845 و سرعت LTE تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه

 

طراحی ظاهری

پنل شفاف، حاشیه‌های باریک و بدنه خوش دست

خوشبختانه کمپانی اچ تی سی در مقابل طراحی بریدگی حاشیه از خود مقاومت نشان داده و پنل نمایش پرچمدار تازه‌اش را به شکل دیگری توسعه داده است. این سازنده تایوانی موفق شده است پنل نمایش 6 اینچی را با کاستن حاشیه‌های کناری کشیده‌تر طراحی کند اما حاشیه‌های بالا و پایین حذف نشده‌اند؛ هرچند باریک دیده می‌شوند. U12 Plus یک گوشی بزرگ کشیده به شمار می‌آید که از نظر طراحی کلی و ضخامت چندان کامپکت دیده نمی‌شود.

 

گوشی U12 اچ تی سی همچنین چندی پیش در وب‌سایت اپراتور ورایزون فاش شد. در فهرست مشخصات آن از عبارت "بدون فریم" استفاده شده بود و حالا که به تصاویر نهایی‌اش نگاه می‌کنیم به خوبی متوجه می‌شویم که منظور سازنده از این عبارت درواقع طراحی کشیده و بدون حاشیه‌های کناری است که امکان کار تنها با یک دست را برای کاربر فراهم می‌آورد.

حسگر اثرانگشت این گوشی تازه هم در پنل پشتی تعبیه شده است و ماژول دوربین اصلی آن با لنزهای دوگانه و چینش افقی به طرز جالبی در میانه عرض طراحی شده‌اند تا از لمس سهوی لنزها توسط کاربر در هنگام تلاش برای ثبت تصویر جلوگیری شود.

کمپانی اچ تی سی این روکش براق آینه‌ای نوین در U12 Plus را Liquid Surface نامیده است و می‌توان آن را از نظر نمایش رنگ‌های متفاوت در زاویه‌های گوناگون شبیه تکنولوژی به کار رفته توسط هوآوی در P20 دانست. U12 Plus در یک نسخه آبی تیره هم علاوه بر مشکی سرامیکی شکیل و قرمز آتشین معرفی شده که پنل پشتی آن تاحدودی شفاف طراحی شده است و می‌توان برخی قطعات داخلی آن را مشاهده کرد. تازه‌ترین پرچمدار اچ تی سی مجوز مقاومت در مقابل آب IP68 دریافت کرده است و انتظار می‌رود که هزینه تعمیرات آن باتوجه به طراحی شیشه‌ای بالا باشد.

Edge Sense 2.0

یکی از اهداف این کمپانی تایوانی در طراحی گوشی‌ها این است که کاربران بتوانند تنها با یک دست گوشی را به راحتی در دست بگیرند و با آن کار کنند. به همین خاطر هم قابلیت Edge Sense 2.0 به همراه U12 Plus معرفی شده است. این تکنولوژی با کناره‌های حساس به فشار در بدنه همراه است و به کمک آن می‌توانید عملگرهای متفاوتی را تنها با فشردن بدنه U12 Plus فعال کنید.

image

 

تکنولوژی Edge Sense 2.0 به خوبی می‌تواند تشخیص دهد که شما U12 Plus خود را دقیقا در کدام دست گرفته‌اید و خودش را با آن هماهنگ کند. حالا می‌توانید برای اجرای عملگر نرم افزاری به عقب برگشتن به جای انتخاب دکمه روی صفحه، کناره‌های بدنه را دو بار فشار دهید. طراحی ژست‌های فشاری اچ تی سی در U12 Plus بیش از هرچیز به این خاطر موردتحسین قرار می‌گیرد که کاربران اغلب گوشی‌های بزرگ 6 اینچی مجبور هستند از هر دو دست خود کمک می‌گیرند. همچنین با در دست گرفتن گوشی U12 Plus دیگر لازم نیست نگران تاریک شدن صفحه باشید چراکه Rotation  آن در این حالت قفل می‌شود.

اچ تی سی می‌گوید کاربران قادر خواهند بود عملگرهای متعددی را به کمک سه دستور فشردن، ضربه زدن و نگه داشتن در U12 Plus اجرا کنند و این عملگرها با اغلب اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی هم سازگار هستند.

صفحه نمایش، قدرت پردازش و حافظه

ظاهرا همه شایعه‌ها درباره طراحی پنل نمایش 6 اینچی کواد اچ دی با نسبت نمایش 18:9 در U12 Plus صحت داشته‌اند. ورایزن هم قبلا تأیید کرده بود که U12 Plus به صفحه نمایش 6 اینچی Super LCD با وضوح تصویر 1440 در 2880 مجهز می‌شود. دیدن این گوشی‌های 6 اینچی دیگر کمی خسته کننده شده است؛ هرچند حالا نسبت نمایش آن‌ها به 18:9 تبدیل شده و باریک‌تر از گوشی‌های قدیمی با نسبت تصویر 16:9 هستند. با این وجود کمپانی اچ تی سی بسیار هوشمندانه عمل کرده و ژست‌های لمسی را به آن اضافه کرده است. بازه رنگی (گاموت) در پنل نمایش U12 Plus بیش از حد معمول است و می‌تواند از تصاویر wide-color DCI-P3 و پخش ویدیوی HDR10 پشتیبانی کند.

اولین شایعه‌های مربوط به U12 Plus در ماه مارس منتشر شدند و به پردازنده داخلی احتمالی آن با پشتیبانی از سرعت دانلود 809.58 مگابیت بر ثانیه اشاره کردند. این سرعت تقریبا با میزان بیشینه 1.2 گیگابیت بر ثانیه در مودم پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845  یکسان است. پیش از این انتظار می‌رفت که سامسونگ مانند سال گذشته همه پردازنده‌های اسنپ‌دراگون 845 را برای پرچمداران خود استفاده کند اما امسال شرایط بهبود یافته است و وان پلاس، شیائومی و ال جی همگی توانسته‌اند پرچمداران 2018 خود را به این پردازنده مجهز کنند. نسخه استاندارد U12 Plus به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و نسخه 128 گیگابایتی آن 50 دلار گران‌تر قیمت گذاری شده است.

دوربین

اچ تی سی سرانجام به پیروان ترند دوربین‌های دوگانه پیوست و این بار U12 Plus را با دوربین اصلی و سلفی دوگانه معرفی کرد. دوربین اصلی آن یک لنز 12 مگا پیکسلی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر و اندازه پیکسلی 1.4 میکرون دارد و لنز ثانویه‌اش هم 16 مگا پیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی دو برابر است. دوربین سلفی U12 Plus هم دو لنز 8 مگا پیکسلی دارد که برای ثبت تصاویر باکیفیت پرتره به کار می‌روند و البته قابلیت تشخیص چهره را هم امکان پذیر می‌سازد. باتوجه به قابلیت‌های لنز زاویه باز، فلش صفحه، استیکرهای واقعیت افزوده و HDR Boost انتظارها از این دوربین دوگانه هم بالاتر می‌رود.

 

دوربین اصلی ویدیوهای HDR10 ضبط می‌کند و به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز بسیار سریع به کمک فوکوس لیزری هم مجهز است. این ماژول همچنین می‌تواند ویدیوی 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند و تصاویر صحنه آهسته را هم با کیفیت 1080 و سرعت 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. گوشی U12 Plus در حال حاضر بیشترین امتیاز را در ابزار بنچمارک DxO Mark برای دوربین اصلی دوگانه‌اش به دست آورده است.

امکانات صوتی

علاوه بر بلندگوهای دوگانه استریو BoomSound با ووفرهای جداگانه، 4 میکروفون حذف نویز و همچنین امکان ضبط صدای فراگیر هم در U12 Plus وجود دارد. میکروفون‌ها در سرتاسر بدنه پخش شده‌اند و بدین ترتیب به نظر می‌رسد که Sonic Zoom هم در U12 Plus طراحی شده باشد. بدین ترتیب احتمالا قادر خواهید بود صدای یک منبع پخش مشخص را در فایل‌های صوتی یا ویدیویی تقویت کنید. ویژگی Audio Boost هم امکان 3D Audio را تقویت می‌کند تا ویدیوهای 4K ضبط شده توسط گوشی همچنین از صدای فوق العاده بهره ببرند.

باتری

ممکن است تصور کنید که باتری 3500 میلی آمپر ساعتی چندان قدرتمند نیست اما رابط کاربری HTC Sense یکی از اولین پوسته‌های اختصاصی در این میان بود که توانست روند پردازش پس زمینه را در دستگاه‌ها تحت کنترل درآورد و به همین خاطر پیش بینی می‌شود که روند مصرف انرژی باتری در U12 Plus از نظر نرم افزاری کاملا کنترل شده باشد.

وضوح تصویر صفحه نمایش در پرچمدار U12 Plus بالا و معادل WQHD است و این موضوع یعنی دوام باتری آن صرفن نظر از امکان بهینه سازی انرژی در پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 از گوشی‌هایی با وضوح تصویر 1080 کمتر خواهد بود. بدین ترتیب انتظار نداشته باشید که U12 Plus دو روز دوام بیاورد.

قیمت نهایی و تاریخ عرضه

کمپانی اچ تی سی امروز را به عنوان تاریخ رسمی عرضه U12 Plus اعلام کرده ؛ چراکه امکان پیش خرید این گوشی در رنگ‌های آبی شفاف و مشکی سرامیکی از حالا در برخی کشورها آغاز شده است.

نسخه استاندارد 64 گیگابایتی U12 Plus به قیمت 799 دلار پیش فروش می‌شود و نسخه 128 گیگابایتی‌اش هم 849 دلار ارزش دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (118 نظر)

soroosh

۱۳۹۷/۶/۱۲
سلام. کل این حرف هایی که میخوام بزنم فقط y h بخونه:
داری زیاد روی میکنی ماشا الله جی اس ام هم انگار ازش باج میگیره تمام نظراتش روثبت میکنه:)
احتمالا اینو شنیده باشی گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده.
توکه پول نداری برندهای معتبری مثلsamsung وapelبگیری. خو پس سرت تو لاک خودت باشه نمیتونی پیشرفتشون رو ببینی میتونی دیگه به اخبار روز تکنلوژی سر نزنی:))))
اولا که این گوشی ساخت کامل خود اچ تی سی نیست گوگل هم 70درصدش رو درست کرده خبر داری که گوگل خریدتش:)))) شکی نداشته باش چیزی که یه برند معتبر داخلش دست داره هرچیزیش رو ضعیف بزنه دوربین رو ضعیف کار نمیکنه:))))منظورم رو که گرفتی یعنی دوربین این سری شرکت ورشکستت رو گوگل زده اگه میخوای نمونه دوربین های شرکتت رو ببینی میتونی به سری های قبل از10 مراجعه کنی که حتی توی سایتdxomarck هم خبری ازش نیست:)))
درضمن به ادم های عقده اای نمیگن خاص:)))))))))
خطم کلام.

سلطان هنگ سامهنگ

۱۳۹۷/۳/۱۶
اینگوشی خط بطلانی برتمام گوشیهای سامهنگه....
گوشی s9 سامسونگ توان رقابت htc 10 رو نداره چه برسه به این ابرگوشی.....تنها نکته بارز در مورد سامسونگ هنگ بیش از حد اونه...وکسانی که میگن مل چن ساله داریم برامل مثل روز اولشه چون در حد 1100 ازش کار میکشن من u11 دارم از 128 گیگش124 تا پره مثل جت سرعتش بالاست...

Ostad

۱۳۹۷/۳/۱۵
زلیخا گفتن و یوسف شنیدن / شنیدن کِی بُوَد مانند دیدن ‌. اگر انسان ها کمی تمدن و فرهنگ و اخلاق داشته باشند هرگز برترین برند محبوب را مسخره نخواهند کرد اگر اچ تی سی نبود اندروید هم نبود و فقط آیفون وجود داشت ، اچ تی سی کار خودشو میکنه و موجودات ظاهربین و بی خِرَد فقط زرق و برق و سر و صدا ها را متوجه میشوند . امیدوارم روزی دنیا متوجه معجزات اچ تی سی بشود

Amin

۱۳۹۷/۳/۹
کاش منطق هم تو نظراتتون به اندازه همین جوری صحبت کردن اضافه شه ، تا مخاطبا رو راهنمایی کنه ?

amir hessam

۱۳۹۷/۳/۸
در مورد این گوشی باید بگم که از نظر قطعات و کیفیت دورببن مورد تست قرار گرفته و از نظر قدرت خیلی عالیه اما دوستانی که با گوشی های دیگه مقایسه میکنن باید بگم که درسته اچ تی سی زرق و برق هواوی و سامسونگو نداره و مثل اونا تبلیغ نمیشه و هرکی این گوشی رو بخره ادم خاصیه من خودم بگم که رایم داشتم ام ۹ داشتم و الانم یو اولترا دارم هیچ موقع هنگ نکرده و کیفیت بالانری از هم رده هاش داره این گوشی از اس۹ بهتره و مشخصه ولی تبلیغ نمیشه