خانهاخبار
زمان برگزاری کنفرانس WWDC 2018 به صورت رسمی توسط اپل اعلام شد

زمان برگزاری کنفرانس WWDC 2018 به صورت رسمی توسط اپل اعلام شد

اپل به صورت رسمی تأیید کرده است که کنفرانس WWDC 2018 در تاریخ 4 ژوئن برگزار خواهد شد؛ انتظار می‌رود نسخه جدید سیستم‌عامل iOS و macOS در این کنفرانس معرفی شود.
۱۳۹۷/۳/۲

شرکت اپل تأیید کرده است که رویداد خبری WWDC از تاریخ 4 ژوئن برگزار خواهد شد؛ براساس اطلاعات رسمی، این کنفرانس در شهر سن خوزه در ایالات کالیفرنیا برگزار می‌شود. رویداد WWDC 2018 پس از چهار روز به کار خود در تاریخ 8 ژوئن خاتمه خواهد داد.

صرف‌نظر از اینکه رویداد WWDC 2018 چه زمانی برگزار خواهد شد، بسیاری هیجان‌زده هستند تا از محصولات احتمالی اپل در این رویداد مطلع شوند. اول از همه، تقریباً مطمئن هستیم که نسخه جدید سیستم‌عامل iOS، مک‌اواس و tvOS در ماه ژوئن معرفی خواه شد؛ ضمن اینکه انتظار داریم watchOS 5 نیز توسط اپل عرضه شود. همچنین بعید نیست که بهبودهایی در دستیار صوتی Siri اپل اعمال شود و حتی عملکرد بلندگوی هوشمند HomePod ارتقا پیدا کند؛ محصولی که در سه ماهه اول سال 2018، فروش 600 هزار واحدی را تجربه کرده است اما بسیاری از عملکرد ضعیف آن به دلیل محدودیت‌های دستیار صوتی Siri گله‌مند هستند. شرکت اپل معمولاً در این کنفرانس، نسخه جدید پلت‌فرم‌های مخصوص خود را برای گوشی‌های آیفون، تبلت‌های آیپد، ساعت‌مچی اپل واچ، لپ‌تاپ مک‌بوک و Apple TV معرفی می‌کند و سپس، نسخه آزمایشی آن‌ها را مخصوص توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد. پس از گذشته چند هفته، نسخه آزمایشی عمومی سیستم‌عامل iOS، مک‌اواس، tvOS و watchOS توسط اپل منتشر می‌شود و در اواخر ماه سپتامبر نیز از نسخه نهایی آن‌ها رونمایی خواهد شد.

image

اما منتظر رونمایی از چه محصولات سخت‌افزاری جدیدی باشیم؟ سال گذشته در کنفرانس WWDC اپل از مک‌بوک‌های پرو جدید به همراه آی‌مک‌ها رونمایی شد. ضمن اینکه نسخه آزمایشی iMac Pro توسط شرکت آمریکایی به همراه بلندگوی هوشمند HomePod به نمایش گذاشته شد. امسال انتظار داریم کوپرتینویی‌ها از لپ‌تاپ 13 اینچی جدیدی در کنفرانس WWDC 2018 رونمایی کند که براساس شنیده‌ها، قیمت مناسبی دارد؛ لپ‌تاپ مک 13 اینچی جدید اپل از نمایشگر رتینا برخوردار است که باعث تمایز این مدل از مک‌بوک ایر خواهد شد. گفته می‌شود این مدل تنها 899 دلار قیمت داشته باشد؛ البته در رابطه با صحت قیمت احتمالی جانشین مک‌بوک ایر چندان مطمئن نیستیم. با این وجود، برخی مدعی هستند MacBook Air جدید اپل در ماه ژوئن معرفی نخواهد شد؛ خبرگزاری دیجی‌تایمز، مدتی پیش اعلام کرده بود که اپل  به دلیل مشکلاتی که با برخی از قطعات کلیدی نظیر پردازنده ایجاد شده، زمان تولید انبوه لپ‌تاپ اقتصادی مک‌بوک ایر خود را برای سال 2018 به نیمه دوم سال موکول کرده است.

همچنین مدتی پیش، اعلام شده بود که نسخه جدید iPhone SE در کنفرانس WWDC 2018 به نمایش گذاشته خواهد شد اما احتمال این موضوع بسیار پایین است. گفته می ‌شود جانشین آیفون 4 اینچی اپل که دو سال است با مشخصات سخت‌افزاری جدید به‌روزرسانی نشده، طراحی بدون حاشیه خواهد داشت و مانند iPhone X از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره می‌گیرد. در حال‌حاضر، زمان مشخصی برای رونمایی از یک آیفون جدید اعلام نشده است اما بعید نیست که مدل مذکور در تابستان معرفی شود؛ کوپرتینویی‌ها از سال 2010، هیچ آیفون جدیدی را در کنفرانس WWDC معرفی نکرده‌اند و بسیاری انتظار دارند که این روند ادامه پیدا کند.

شما چه انتظاراتی از محصولات جدید اپل دارید؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)