خانهاخبار
پرچمدار Galaxy S10 آغازگر فصلی نو در طراحی موبایل است!

پرچمدار Galaxy S10 آغازگر فصلی نو در طراحی موبایل است!

انتظار می‌رود کمپانی سامسونگ سال آینده پرچمدار Galaxy S10 را معرفی کند. گفته می‌شود که این گوشی با تغییرات متعددی نسبت به پرچمداران کنونی همراه خواهد بود.
۱۳۹۷/۲/۳۱

طراحی گوشی‌های پرچمدار در خلال سال‌های اخیر دستخوش تغییرات جزئی شده است اما بازطراحی عمده‌ای در آن‌ها دیده نمی‌شود. گوشی‌های سطح بالای اغلب سازندگان موبایل تقریبا شبیه یکدیگر به نظر می‌رسند چراکه بسیاری از آن‌ها بدنه‌ای از جنس فلز و شیشه دارند؛ بدنه و فریم کلی‌شان مستطیل شکل طراحی شده است و تنها از نظر جزئیاتی مانند نوع، شکل و نقشه تعبیه دکمه‌های راهنما، دکمه‌های فیزیکی کناره، پورت‌های ارتباطی و دوربین‌ها از یکدیگر متمایز می‌شوند.

البته نباید این حقیقت را نادیده گرفت که طراحی گوشی‌های همراه در دهه اخیر کاملا دگرگون شد اما صادقانه بگوییم، این تغییرات مدتیست که اصلا شگفت انگیز نیستند. حالا اغلب برندهای سطح بالا گوشی‌های گران قیمتی عرضه می‌کنند که کاربران مجبورند برای تهیه‌شان حداقل 1000 دلار صرف کنند؛ در حالی که به نظر اکثر مصرف کنندگان تفاوت چندانی میان یک پرچمدار تازه با نسل قبلی‌اش وجود ندارد و بسیاری از این افراد معتقدند که نباید هزینه گزافی برای خریدش بپردازند. این موضوع دقیقا یکی از دلایلی است که بارها در خبرهای مختلف شنیده‌ایم فروش Galaxy S9 سامسونگ ظاهرا از Galaxy S8 آن کمتر بوده است؛ هرچند سامسونگ همچنان ادعا می‌کند که میزان فروش S9 از پرچمدار سال پیش بیشتر است.

معتقدیم که سامسونگ با Galaxy S10 این فرصت طلایی را در اختیار دارد تا همگان را بار دیگر شگفت زده کند. Galaxy S10 درواقع نسخه مخصوص دهمین سالگرد تولد سری پرچمداران Galaxy S سامسونگ است و تنها در شرایطی بسیار ویژه خواهد بود که این غول تکنولوژی طراحی و توسعه آن را به آنچه تا به حال پیش برده است، محدود نکند. البته گزارش‌های اولیه درباره توسعه گوشی مذکور هم حاکی از همین پیش بینی هستند و ادعا می‌کنند که پرچمدار Galaxy S10 سامسونگ با قابلیت‌های نوین متعددی همراه خواهد بود. برای مثال، اشاره شده است که تکنولوژی اختصاصی حسگر اثرانگشت که توسط سامسونگ توسعه یافته است در آن تعبیه می‌شود.

در حال حاضر دستگاه‌های موبایلی متعددی در بازار وجود دارند که نسبت صفحه نمایش به پنل آن‌ها از Galaxy S9 و S8 که نسبت در آن‌ها 83.6 و 84.2 گزارش شده، بیشتر است. صرف نظر از این موضوع که سازندگان چینی پیشگامان تحول‌های نوین و شگرف در طراحی گوشی‌های پرچمدار هستند، موضوع اصلی اینجاست که سامسونگ از برخی سازندگان عقب افتاده است و در حالی که سایرین گوشی‌هایی با نسبت نمایش بسیار بالا عرضه می‌کنند، این غول تکنولوژی هنوز چنین گوشی پرچمداری معرفی نکرده است. برخی از این سازندگان چینی موفق شده‌اند نسبت نمایش را با طراحی بریدگی حاشیه افزایش دهند و به نظر می‌رسد که حالا تعداد این سازندگان رو به افزایش است. احتمالا می‌دانید که سامسونگ هیچ علاقه‌ای ندارد از طراحی بریدگی حاشیه در آیفون 10 اپل الهام بگیرد و هیچ گزارشی هم هنوز مبنی بر أخذ چنین تصمیمی در توسعه Galaxy S10 منتشر نشده است.

image

از طرفی باید به این موضوع هم توجه کرد که در صورت فراگیرشدن طراحی بریدگی حاشیه، همه پرچمداران شبیه به یکدیگر خواهند بود. این وضعیت قطعا دلخواه بازار موبایل نخواهد بود و سازنده توانمندی باید پیدا شود و این قانون نانوشته تازه را برهم بزند. همینجاست که سامسونگ می‌تواند قدرتمندانه وارد میدان شود و بازی را بار دیگر به نفع خود تغییر دهد.

یک بار دیگر از نمای روبرو به دو پرچمدار Galaxy S8 و S9 نگاه کنید تا متوجه شوید که حاشیه‌های کناری صفحه نمایش مخصوصا به خاطر طراحی خمیده پنل اینفینیت آن‌ها اصلا دیده نمی‌شوند. ما معتقد هستیم که سامسونگ می‌تواند در راستای ایجاد تغییر در طراحی گوشی‌های پرچمدار حالا این طراحی را به کناره‌های دیگر هم بسط دهد؛ بدین ترتیب که صفحه نمایش قابل استفاده از لبه‌های پایین و بالا هم کشیده شود و مانند دو طرف کناری آن‌ها را در خمیدگی هوشمندانه خود پنهان کند. همین طراحی باعث می‌شود حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش در Galaxy S10 کاهش یابند و نسبت نمایش آن در مقابل افزایش یابد.

به خاطر داشته باشید که این پیشنهاد هم می‌تواند دردسرساز شود. سامسونگ در این صورت مجبور می‌شود موقعیت مناسب دیگری را برای حسگر مخصوص اسکن عنبیه، دوربین و سایر قطعات پیدا کند. متاسفانه تکنولوژی سامسونگ در حال حاضر آنقدر پیشرفته نیست که همه این قطعات را زیر صفحه نمایش تعبیه کند و باید راهکار دیگری برایش بیندیشد. در این موقعیت همچنین می‌توانیم به ایده مفهومی دوربین کشویی و قطعات اسلایدی در فریم اشاره کنیم و مطمئن هستیم که سامسونگ آنقدر توانمند است که می‌تواند چنین طرح‌های مفهومی را هم به واقعیت پیوند بزند.

برخی کاربران با احتمال ضخیم شدن بدنه Galaxy S10 نسبت به نسل‌های قبلی هیچ مشکلی ندارند؛ چراکه معتقدند سامسونگ تنها در صورتی قادر خواهد بود همه قطعات و همچنین جک هدفون 3.5 میلی متری را در پرچمدار بعدی خود تعبیه کند که بدنه‌اش را کمی ضخیم‌تر در نظر بگیرد. اگر فضای داخلی بدنه Galaxy S10 افزایش یابد، سامسونگ احتمالا می‌تواند باتری بهتری را هم با ظرفیت بیشتر برای آن طراحی کند.

اگر سامسونگ روند توسعه پرچمدار بعدی خود را از سری S اینگونه که انتظار می‌رود پیش ببرد، Galaxy S10 یک گوشی سطح بالا با سخت افزار نوین، نسبت نمایش بیشتر، باتری بزرگ‌تر و دوربین بسیار باکیفیت‌تر خواهد بود. در این صورت حتی اگر این گوشی بسیار گران‌تر از Galaxy S9 باشد هم کاربران بسیاری راغب خواهند بود هزینه بالایی برای تهیه‌اش بپردازند.

چنین طراحی نوینی همچنین می‌تواند دفتر طراحی قدیمی دهه اخیر را برای سامسونگ ببندد و فصل تازه‌ای در طراحی‌های تازه را آغاز کند. بازار گوشی همراه هم نیازمند چنین تغییر بزرگی است تا از یکنواختی دربیاید و بار دیگر توجه مشتریان را به خود جلب کند. Galaxy S10 می‌تواند سال 2019 میلادی را برای سامسونگ با موفقیت آغاز کند؛ هرچند انتظار می‌رود گوشی نوین دیگری هم از این غول تکنولوژی با صفحه نمایش تاشو در این سال معرفی شود و فصل تازه‌ای در گوشی‌های موبایل رقم بزند.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا سامسونگ باید Galaxy S10 را با تغییرات اساسی و چشمگیر معرفی کند و دنیای موبایل را تحت تأثیر عمیق قرار دهد؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۳/۳
در جواب جعفر بازم فرار کردی نگرفتی چی میگم اصلا میدونی استاندارد ip 67 یا 68 چیه؟اصلا واسه آب دریا یا آب شور نیست فقط واسه آب شیرین در عمق 1 تا 1.5 متری به مدت نیم ساعته.خب در مورد دوربین دوگانه اول سامسونگ زد واسه حالت سه بعدی که نو آوری بزرگی حساب میشد که در اون سال تازه اپل داشت اولین گوشیشو میزد و نمیدونست چی هست بعدا توسط ال جی و سپس اچ تی سی این طرح کپی شد و حالت های مختلف بهش اضافه شد و اپل هم مثل همیشه کپی کرد.این اسمش نوآوریه؟؟
خوبه خودت هم میگی اپل بعد سامسونگ اثر انگشت رو زد پس اینم شد کپی و نو آوری نبوده
حسگر تشخیص چهره هم چیز خاصی نداره فعلا که باگ زیاد داره ولی همین شیائومی جدید یعنی mi8 از تشخیص چهره سه بعدی استفاده کرده پس اونقدرها هم پیچیده نیس
در مورد فبلت مگه اپل مسخره نمیکرد سامسونگ رو که چرا گوشی بالای 5.5 اینچ میزنی؟چی شده حالا خودش میخواد فبلت 6.5 اینچی بزنه؟
تست سقوط هم واسه افتادن گوشی از دسته که اپل جزو بدترین ها بود پیشنهاد میکنم بری سایت جری ریگ تا ببینی چقدر آیفون ها ضعیفن در پایان میخوام این کلیپ رو حتما تماشا کنی :
http://www.gsm.ir/news/show/35957/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B4%D8%A7-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF:-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-+Galaxy-S8-%D9%88-iPhone-7-Plus-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%A8-%D8%AC%D9%88%D8%B4/

جعفر

۱۳۹۷/۳/۲
در جواب محمد عزیزم من فکر کردم و گفتم شما بخون چی گفتم بعد بگو فکر کن
د.ربین دوتایی ک نوآوری هست ولی نه دوربین دوتایی ای که در سامسونگ 2007مدل b710 بوده سامسونگ مدل 2007 ش پورتره داشت که میگی نو آوری؟
چرا دیگه تو مدلا دیگش نزد نوآوری اون زمان دوربین دوتایی رو اولین گوشی که حالت پرتره آورد اپل بود دوست من برو تحقیق کن بعد بگو قبل از اپل هواوی دوربین دوتایی داد ک اونم پرتره نبود تا اینجا برای پرتره که اصلا سامسونگ نمیدونست چی هست
برای فبلت که میگید
اینکه صفحه نمایش 6 اینچ بدی نوآوری نیست من تو پیام قبلم گفتم نوآوری سامسونگ همون قلم فبلت بود و بس ک خوب داده ش
وگرنه اثر انگشتش تو اس 5 هیچ ارزشی نداشت 2-3 ماه بعدش هم اپل آیفون 5 اس و داد ک اثر انگشت بی عیب و نقص و داد تا اینجا هم سامسونگ هیچ
فیس آیدی اپل همینیه ک همه شرکت ها موندن توش که چی ساخته
برای ضد آب بودن سامسونگ هم اینو میگم و دعوتت میکنم کلیپ زیر رو ببینی
کی میاد آب بزاره رو گاز و گوشی رو بندازه توش ولی ممکنه بری لب اسکله و گوشیت بیوفته تو آب تا درش بیاری 5 دقیقه حداقل زمان میبره مهم اینه اونجا کم نیاره نه اینکه گاز روشن کنی و گوشی بندازی توش اینا ملاک ضد آبی نیست عزیز دل برادر. خیلیا میان کوشی و میذارن تو هندونه از ارتفاع میندازن پایین این ملاک ضد هندونه بودن یا ضد ارتفاعه؟ نه عزیزم ضد آب یعنی آبی ک اتفاقی بیوفته گوشی توش حتی آب جوشم نهایت میوفته تو یه کتری یا ظرف پر آب رو گاز سریع در میاریمش ولی کنار دریا یا تو قایق باشی یهو بیوفته تو آب زمان میبره و مقاومت اونجا معلوم میشه
اینم کلیپش ک دعوتت میکنم ببینی
http://www.gsm.ir/news/show/36074/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-+Galaxy-S8-%D9%88-iPhone-7-Plus-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%85%D9%82-15-%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87/

عاقل

۱۳۹۷/۳/۱
مسلما مثل اپل به مهم ترین مشخصه خودش گند نمیزنه که امنیته گوشیشه با اون اسکن چهره که توست برادر غیر دقلوت هم باز میشه

محمد

۱۳۹۷/۲/۳۱
شما 10 سال دیگه صبر کن شاید ارزون شد خخخخخخخخخخخخ

محمد

۱۳۹۷/۲/۳۱
دوربین دوتایی اگه نو آوری نیست پس چیه؟ همه دارن استفاده میکنن از حالت پرتره بگیره تا .....
همین فبلت رو اول سامسونگ زد که اپل مسخره اش میکرد حالا خودش میخواد گوشی بالای 6 اینچ بده بیرون
همین صفحه نمایش آیفون ایکس رو سامسونگ واسه اپل زد وگرنه خود اپل صد سال دیگه هم نمیتونست همچین صفحه ای بزنه
حسگر اثر انگشت هم در اس5 نمونه اولیه بود که حالا به این حالت در اومده
حسگر عنبیه که با تشخیص چهره ادغام شده و خیلی امن تر از فیس آی دی اپله که دوغلو ها رو اشتباه میگیره و باز میشه
الان هم میخواد حسگر درون نمایشگر یکپارچه با صفحه نمایش بده که در حالت صفحه خاموش هم اثر انگشت رو تشخیص بده(برخلاف اثر انگشت گوشی های چینی که باید صفحه رو اول روشن کنی و درجای مشخص شده قرار بدی
ضد آبش هم بهت پیشنهاد میدم کلیپشو ببینی سانسونگ و اپل رو میندازه تو آب و آب رو داغ میکنه ایفون سریع خاموش میشه و مشخصه الکیه ولی سامسونگ همچنان روشنه
تست سقوط و خش پذیری و خم شدن رو هم بببین که جری انجام میده ایفون ها جزو بدترین ها هستند و سامسونگ جزو بهترین ها
حالا فهمیدی؟ یکم قبلش فکر کن جعفر