خانهاخبار
گوشی Nokia X6 با بریدگی حاشیه معرفی شد

گوشی Nokia X6 با بریدگی حاشیه معرفی شد

کمپانی HMD Global سرانجام میان رده سطح بالای تازه خود را به نام Nokia X6 رسما معرفی کرد. این گوشی از بریدگی حاشیه و سیستم تشخیص چهره بهره می‌برد و با طراحی ظاهری شیشه‌ای و زیبا ساخته شده است.
۱۳۹۷/۲/۲۷

به دنبال انتشار مجموعه‌ای از خبرها و گزارش‌های مختلف درباره گوشی هوشمند تازه نوکیا، کمپانی HMD Global سرانجام این دستگاه تازه را به نام Nokia X6 روز گذشته رسما معرفی کرد. Nokia X6 درواقع اولین گوشی هوشمند نوکیا با طراحی بدون حاشیه به شمار می‌رود و اولین مدل احیا شده از سری قدیمی Nokia X است. این میان رده تازه تقریبا مشابه Nokia 6.1 قیمت گذاری شده اما از نظر طراحی ظاهری و همچنین سخت افزار داخلی از آن سطح بالاتر است.

image

گوشی تازه Nokia X6 علاوه بر طراحی بریدگی حاشیه و پشتیبانی از نسبت تصویر 19:9 همچنین از جنس شیشه ساخته شده و به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه در پنل پشتی مجهز شده است. بدنه Nokia X6 عمدتا از شیشه با طراحی و نمای شیک و براق در قالبی فشرده و کامپکت ساخته شده و محافظ شیشه‌ای Corning Gorilla Glass روی هر دو پنل جلو و پشت آن را پوشانده است.

این میان رده زیبای تازه صفحه نمایش 5.8 اینچی فول اچ دی پلاس با نسبت نمایش 19:9 و حاشیه‌های بسیار باریک دارد و لوگوی برند نوکیا هم در حاشیه پایین آن نقش بسته است. Nokia X6 همچنین از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 636 به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 509 قدرت می‌گیرد و نسخه استانداردش 4 گیگابایت رم دارد. این نسخه با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی همراه شده است در حالی که نسخه سطح بالای 6 گیگابایتی آن از 64 گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند. البته همه نسخه‌های Nokia X6 از پشتیبانی کارت حافظه جانبی بهره می‌برند و می‌توانید آن‌ها را تا 256 گیگابایت ارتقا دهید اما در این صورت باید از سیم کارت دوم چشم پوشی کنید چراکه درگاه مجزایی برای کارت حافظه جانبی microSD طراحی نشده است.

گوشی Nokia X6 هم مانند بسیاری از میان رده‌های تازه بازار به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است که لنز اصلی آن 16 مگا پیکسلی و لنز ثانویه‌اش 5 مگا پیکسلی مونوکروم با دیافراگم 2 و اندازه پیکسلی 1 میکرون در نظر گرفته شده‌اند و یک لنز توانمند 16 مگا پیکسلی دیگر هم با دیافراگم مشابه 2 و اندازه پیکسلی 1 میکرون برای ثبت تصاویر سلفی در بریدگی حاشیه‌اش تعبیه شده است. هر دو دوربین اصلی و سلفی Nokia X6 از برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند و از قابلیت‌های تشخیص چهره، فیلترهای متعدد، تار کردن پس زمینه، وضعیت HDR و همچنین Bothie پشتیبانی می‌کنند.

ظرفیت باتری میان رده تازه نوکیا معادل 3060 میلی آمپر ساعت گزارش شده است و از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 هم پشتیبانی می‌کند. Nokia X6 به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو مجهز شده و HMD در این باره وعده داده است که پس از انتشار نسخه اندروید پی به سرعت به آن ارتقا یابد. این گوشی از شبکه‌های ارتباطی متعددی ازجمله 4G VoLTE، Wi-Fi 802.11 ac (2.4 GHz + 5 GHz)، بلوتوث نسخه 5، GPS، GLONASS و USB Type-C پشتیبانی می‌کند و حسگر اثرانگشت آن در پنل پشتی زیر دوربین اصلی که به صورت عمودی چینش شده قرار گرفته است. لازم به ذکر است که طبق انتظارها جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی Nokia X6 حذف نشده و در لبه بالای فریم آن طراحی شده است.

HMD روز گذشته این گوشی تازه را در رنگ‌های آبی، مشکی و نقره‌ای رسما معرفی کرد و قرار است آن را از هفته آینده وارد بازار چین کند. Nokia X6 در ابعاد 147.2 × 70.98 × 7.99 میلی متر ساخته شده است و 151 گرم وزن دارد.

قیمت نسخه‌های مختلف Nokia X6:

  • 4 گیگابایت رم / 32 گیگابایت حافظه داخلی – 200 دلار
  • 4 گیگابایت رم / 64 گیگابایت حافظه داخلی – 235 دلار
  • 6 گیگابایت رم / 64 گیگابایت حافظه داخلی – 265 دلار

در حال حاضر اطلاعات دیگری درباره تاریخ نهایی عرضه جهانی Nokia X6 منتشر نشده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Ali

۱۳۹۷/۶/۷
تو تستها باتریش عالیه تو 1 ساعت آسفالت 8 فقط 11 درصد از باتریش کم شد تو 1 ساعت هم تماشا فیلم 9 درصد تو یوتوب هست تستش

Hamid.sh

۱۳۹۷/۳/۲
گوشی عالی هست . از جمله ایراداتی که داره میشه به IPS LCD بودن صفحه نمایش و ظرفیت 3090 میلی آمپری باتری اشاره کرد که فکر کنم جوابگو یک روز کاربری نیمه سنگین رو بده البته در خصوص باتری شارژ سریع نسخه 3.0 رو داره که مشکل کمبود ظرفیت رو برطرف میکنه . که البته با این قیمت کاملا قابل چشم پوشیه

r

۱۳۹۷/۲/۲۹
با توجه به قیافه برند و سخت افزار قیمت خیلی عالی داره که ارزش خریدش رو بالا میبره به امسد قیمت معقول این دلار ۴۲۰۰ رو که قول داده بودن رو اگه اختصاص بدن میشه ۱میلیون

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۲/۲۹
بدنه ی شیشه ای ینی آسیب پذیر؟
نوکیا 6 ک دارم آلومینیومی هس و محکم

هادی

۱۳۹۷/۲/۲۸
قیمتش خوبه با دلار ۱۰ تومنی هم حساب کنیم به دومیلیون نمیرسه ببینیم دلالان چه قیمتی روش میزارن