خانهاخبار
HTC گوشی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین عرضه می‌کند

HTC گوشی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین عرضه می‌کند

تب و تاب ارزهای دیجیتال از دنیای نرم‌افزار به سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند رسیده است. پس از سیرین‌لبز،‌ این‌بار HTC نیز ساخت گوشی مبتنی بر بلاک‌چین را آغاز کرده است.
۱۳۹۷/۲/۲۶
image

چند روز پیش بود که اطلاعاتی در خصوص قابلیت‌ها و قیمت گوشی بلاک‌چین شرکت سیرین لبز به نام فینی (Finney) منتشر شد. این گوشی در سال جاری با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه می‌شود که البته اگر قیمت آن را با ارز دیجیتال خود کمپانی سیرین بپردازید ۱۰٪ تخفیف نصیب‌تان می‌شود. امروز خبری منتشر شد مبنی بر آنکه HTC نیز در حال ساخت یگ گوشی اندرویدی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین به نام Exodus است. شاید بدانید که فناوری بلاک‌چین (زنجیره بلوکی) از یک شبکه همتا-به-همتا (peer-to-peer) برای ذخیره اطلاعات تراکنش‌های مالی استفاده می‌کند. اولین بار بیت‌کوین بود که این ایده را عملی کرد.

با فناوری بلاک‌چین، هر تراکنش یک بلوک جدید دریافت می‌کند که برای همه اعضای شبکه ارسال می‌شود. با تایید اعضا، این تراکنش جدید فورا به «زنجیره» تراکنش‌های قبلی افزوده می‌شود. گفته می‌شود که این  فناوری از مدل قدیمی ثبت داده‌ها در یک نقطه متمرکز امن‌تر بوده و برخی نیز ادعا می‌کنند که بلاک‌چین موج آینده‌ تغییر و تحولات بنیادین است. Exodus بااستفاده از بلاک‌چین اختصاصی ساخت HTC می‌تواند مبادله با ارز دیجیتال را برای صاحبان گوشی فراهم کند.

این گوشی HTC مانند گوشی فینی دارای قابلیت حافظه کیف پول سرد خواهد بود که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای رمزنگاری شده خود (نظیر بیت‌کوین یا ...)  را بدون اتصال به اینترنت و دور از دست و دید دیگران ذخیره کنند. HTC برای ساخت این گوشی روی خلاقیت و مهارت فیل چن تکیه کرده که در گذشته نیز هدست واقعیت مجازی Vive را برای این شرکت ساخته بود.

فیل چن می‌گوید: «گوشی  Exodus قابلیت پشتیبانی از پروتکل‌های بیت‌کوین، لایتنینگ‌نتورک، اتریوم، دیفینیتی و بیشتر را دارد و ما امیدواریم که در ماه‌های آتی از تمام اکوسیستم بلاک‌چین پشتیبانی کرده و همکاری‌های هیجان‌انگیزی را با شرکای این حوزه داشته باشیم».

در حالیکه بسیاری از گوشی‌های هوشمند مبادله با ارزهای دیجیتال را تنها به طور نرم‌افزاری ممکن کرده‌اند،‌ این گوشی‌ها احتمالا صرفا برای تجار حرفه‌ای ارزهای دیجیتال جذاب باشند. در راستای استفاده بیشتر، HTC امکان خرید گوشی با ارزهای دیجیتال را نیز بررسی می‌کند.

تا این لحظه هیچ خبری در مورد زمان عرضه Exodus اعلام نشده است،‌ اما در مورد فینی گفته می‌شود که احتمالا از ماه اکتبر به بازار ارائه شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۲/۲۹
هنگی جان فناوری بلاک چین رو که هنگ تی سی نساخته این فقط کپی کرده گذاشته رو گوشیش همین چرا ذوقت میکنه

cadillac

۱۳۹۷/۲/۲۶
وقتی همه سایتهای فناوری میگن HTC همیشه یه قدم جلوتر از بقیه کمپانی‌هاست بی راه نگفتن!

مجتبی

۱۳۹۷/۲/۲۶
گوشی های htc به هیچ وجه ارزش خرید ندارن گرون و بی کیفیت و بدون خدمات پس از فروش و همچنین آینده نامعلوم این برند