خانهاخبار
سود اپل در یک چهارم پایانی سال، 143 درصد بیشتر از کل درآمد شرکت آمازون تا به امروز بوده است!

سود اپل در یک چهارم پایانی سال، 143 درصد بیشتر از کل درآمد شرکت آمازون تا به امروز بوده است!

آیا اپل می‌تواند به اولین کمپانی 1 تریلیون دلاری تبدیل شود یا به سرنوشت آمازون دچار خواهد شد؟
۱۳۹۷/۲/۲۵

اپل با سرمایه‌ای در حدود 943.4 بیلیون دلار که آخر هفته پیش برآورد شد، تنها 6 درصد مجموع سرمایه‌اش را نیاز دارد تا بتواند به اولین کمپانی 1 تریلیون دلاری تبدیل شود. بسیاری بر این باور بودند که شرکت آمازون گوی رقابت 1 تریلیونی شدن را از اپل برباید، اما آمازون به 29 درصد دیگر از سهام خود نیاز دارد تا بتواند به چنین جایگاهی برسد. سهام اپل از ابتدای ماه اخیر به لطف دو رویداد افزایش چشمگیری داشته است.

اولین روز از ماه مه اپل درآمد خود را در حالی اعلام کرد که تیم کوک، مدیر این شرکت، خیال سرمایه‌گذاران را از بابت iPhone X راحت کرد. به گفته او از زمان عرضه نسخه‌های پرمیوم در ماه نوامبر، این گوشی تا کنون بیشترین فروش را از آن خود کرده است. پیرو این خبر، Warren Buffet، بین ماه‌های ژانویه تا مارچ، 75 میلیون سهام از شرکت اپل خریداری کرد.

همه می‌دانند اگر کسی به دنبال پناهگاهی امن برای سرمایه گذاری باشد، حضور بافت در هر شرکتی این آرزو را برآورده می‌کند. وارن بافت یکی از ثروتمند‌ترین‌هاست که معمولا از تکنولوژی رو گردان است، اما اپل نظرش را جلب کرده است. او در مصاحبه ای با شبکه CNBC گفت اپل سودآور ترین کمپانی در آمریکاست که بیش از دو برابر دومین تجارت عمومی این کشور درآمد دارد.

image

در حالی که بافت به بیراهه رفتن آمازون اشاره کرد، آمار نشان می‌دهد که سود 13.8 بیلیون دلاری اپل در سه ماهه منتهی به مارچ، 43 درصد بیشتر از درآمد شرکت آمازون از ابتدای تولدش در سال 1995 است. سرانجام آمازون پس از ضررهای پی‌در‌پی در یک چهارم پایانی سال 2003 تا مرز نابودی پیش رفت.

گفته می‌شود بافت دارایی‌های اپل را بیشتر از خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها برآورد کرده است. او در سال 1995 گفت:

فکر می‌کنم منصفانه است اگر بگوییم که ما هیچ وقت طرحی را در ارتباط با امنیت یا کسب‌وکاری که برایش هزینه کردیم، پیش‌بینی نمی‌کنیم.

 این به معنی آنست که احتمالا او هرگز گزارش شرکت گلدمن ساکس را که هس تری درباره آمازون ارایه کرده بود، نخوانده است. این گزارش که در ماه گذشته برای مشتریان شرکت گلدمن ارسال شده است، پیش‌بینی می‌کند که بر خلاف پتانسیل آمازون در آینده این شرکت در حال از دست دادن بازارش است.

ما در محل خوبی بین سیکل‌های سرمایه گذاری آمازون هستیم. نرخ رشد درآمد مراکز داده جدید با شتاب پیش می‌رود در حالی که مرزهای بهره‌برداری گسترش می‌یابد. ما هنوز در عصر انتقال محاسبات به فضای ابری و گذار از خرده‌فروشی آنلاین هستیم. به نظر ما بازار به سود مالی بلند مدت حاصل از هر دو پیامد برای آمازون، کم توجهی می‌کند. هس‌تری، تحلیلگر، گلدمن ساکس.

اپل هم از این قاعده مستثنی نیست. زمانی فرا می‌رسد که دیگر حراج‌های اپل کارآمد نیست. بسیاری بر این باورند که این سرنوشت در حال رخ دادن است. با این همه کمپانی اپل توانسته است فروشی معادل 3.1 درصد بیشتر از یک چهارم پایانی سال پیش داشته باشد. در حالی که انتظار می‌رود افزایش سرویس‌ها به فروش کمک کند، اپل نیازمند محصول جدید است. طبق پیش‌بینی‌های پایپر جافری، تحلیلگر پیشین، و جین مانستر، سرمایه گذار، این محصول عینک اپل خواهد بود. به گفته مانستر که سال‌هاست با اپل کار می‌کند، این کمپانی به عصر جدیدی پا گذاشته است که دیگر نباید تنها بر روی فروش آیفون‌هایش حساب باز کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)