خانهاخبار
سامسونگ به دنبال تغییر نام ساعت‌ هوشمند Gear به Galaxy Watch

سامسونگ به دنبال تغییر نام ساعت‌ هوشمند Gear به Galaxy Watch

سامسونگ دو نام تجاری تازه را برای گجت‌های هوشمند بعدی خود به ثبت رسانده است. به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی قصد دارد برند Gear را به Galaxy تغییر دهد و ساعت‌هایش را به محصولات محبوب این برند اضافه کند.
۱۳۹۷/۲/۲۳

کمپانی سامسونگ ظاهرا قصد دارد دو گجت پوشیدنی هوشمند تازه را به نام‌های Galaxy Watch و Galaxy Fit توسعه دهد چراکه اسناد مربوط به درخواست ثبت رسمی این نام‌ها را به USPTO تحویل داده است. در حالی که انتظار می‌رفت ساعت هوشمند بعدی این غول تکنولوژی به نام Gear S4 به زودی معرفی شود، حالا پیش بینی می‌شود که تا آخر سال 2018 شاهد رونمایی آن تحت عنوان Galaxy Watch باشیم.

همان‌طور که می‌دانید، برند Galaxy در حال حاضر شامل گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ می‌شود و عملا با نام سامسونگ برابری می‌کند. اگر پیش بینی تازه صحت داشته باشد، کمپانی سامسونگ قصد دارد تغییری مهمی در محصولاتش اعمال کند. از طرف دیگر این سازنده نامی در خلال سال‌های اخیر تلاش کرده بود که سری ساعت‌های هوشمند خود را با نام Gear به سرتاسر جهان معرفی کند و تصمیم تازه‌اش درواقع همه این تلاش‌های و کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی را به کلی زیر سوال می‌برد. به بیان ساده‌تر، سامسونگ قصد دارد ساعت‌های هوشمندش را هم زیر چتر محبوب‌ترین برند خود یعنی Galaxy ببرد و در خلال اجرای این روند همه هزینه‌های صرف شده قبلی به هدر می‌روند. البته این تفسیر فعلا ظاهری و سطحی به نظر می‌رسد چراکه تنها مدرک همین تصاویر پیش رو هستند که از ثبت نام Galaxy Watch و Galaxy Fit خبر می‌دهند.

دلیل اصلی این تفسیر درواقع این است که ثبت نام‌های تجاری Galaxy Watch و Galaxy Fit از سوی سامسونگ تازگی ندارد. این دو نام تجاری به ترتیب در سال‌های 2013 و 2011 به ثبت رسیده بودند اما هر دوی آن‌ها در سال‌های 2015 و 2014 از سوی USPTO به عنوان منسوخ و از بین رفته اعلام شدند. دفتر ثبت USPTO برای ابزار چنین پاسخ‌هایی دلایل خاص خودش را دارد. برای مثال ممکن است سامسونگ در زمان معین به نامه درخواست USPTO پاسخ نداده یا "مورد استفاده" آن را اعلام نکرده باشد. البته این موارد تنها برخی از نمونه علت‌هایی هستند که USPTO ممکن است روند ثبت را به خاطر ناتمام ماندنشان لغو کند اما آنچه در حال حاضر حایز اهمیت است، تلاش سامسونگ برای ثبت دوباره این نام‌های تجاری است. به نظر می‌رسد این غول تکنولوژی حالا تصمیم قاطع برای توسعه این محصولات گرفته است یا اصلا قصد دارد آن‌ها را به زودی معرفی کند. مخصوصا با توجه به این موضوع که تنها تغییرات اندکی در دنیای گجت‌های هوشمند در بازه زمانی میان ثبت نام این دو نسل ایجاد شده است، احتمال تصمیم سامسونگ برای معرفی Galaxy Watch و Galaxy Fit قوت می‌یابد. در حال حاضر اطلاعات دیگری در این باره در دسترس نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ چه برنامه‌ای برای گجت‌های هوشمندش دارد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)