خانهاخبار
انتخاب الکسای آمازون به عنوان دستیار هوشمند صوتی پیش‌فرض در اندروید امکان پذیر شد

انتخاب الکسای آمازون به عنوان دستیار هوشمند صوتی پیش‌فرض در اندروید امکان پذیر شد

دستیار صوتی الکسای آمازون روز به روز در حال کسب محبوبیت بیشتری است. اگر شما هم از علاقمندان این دستیار هستید نیازی نیست نیست تا الزاما سخت‌افزار مربوطه را خریداری کنید،‌ بلکه دستگاه اندرویدی شما هم ممکن است کافی باشد.
۱۳۹۷/۲/۱۸

همه می‌دانند که گوگل و الکسا بر سر جلب نظر کاربران برای استفاده از بلندگوهای خانگی هوشمند با هم رقابت دارند. هرچند که Google Assistant گزینه پیش‌فرض در دستگاه‌ها و گوشی‌های هوشمند است، اما می‌توان الکسای آمازون را نیز روی گوشی‌های اندرویدی نصب کرد. اگرچه هنوز هم برای دادن فرمان‌ صوتی باید ابتدا این اپ را باز کنید، برخی کاربران دریافته‌اند که می‌توانند الکسا را به عنوان دستیار پیش‌فرض انتخاب کنند.

image

ما موفق شدیم تا این کار را روی گوشی Galaxy S9+ سامسومگ انجام دهیم،‌ ولی به نظر می‌رسد این کار روی گوشی‌های نتعدد دیگر نیز ممکن باشد. برای استفاده از این حالت به قسمت Setting رفته و وارد بخش Apps شده و گزینه Device Assistant را به هر اپ دیگری که مایلید تغییر دهید. توجه کنید که الکسا تنها گزینه ممکن نیست و می توانید از Cortana، SoundHound و حتی Firefox Search هم استفاده کنید.

تنها محدودیت استفاده از دستیارهایی غیر از Google Assistant این است که فرمان صوتی OK/Hey در سفت‌افزار (firmware) سی‌پی‌یو به نوعی تعریف شده که تنها اپ گوگل را فعال می‌کند و سایر اپ‌ها را تنها با فشردن طولانی دکمه Home می‌توان فعال نمود. تنها گوشی هوشمندی که قابلیت فعال شدن دوگانه را دارد HTC U11 است و شما با تلفظ کردن عبارت «Okay, Google» یا «Ok, Alexa» می‌توانید دستیار مورد نظر خود را فعال کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

yashar2080

۱۳۹۷/۲/۱۹
وقتی htcبهش اعتبار بده و بیاره رو گوشیاش حتما مثل اندروید جهانی مشه....البته الان دقیقا راهکار و هدف دو کمپانی یکیه و استراتژی htc دقیقا با گوگل همخوانی داره یعنی اگر بخوایم آینده گوگل رو ببینیم میتونیم قبلتر در گوشیهای htc اونو مشاهده کنیم... الان گوگل htc یک کمپانی هستن