خانهاخبار
آیا نسخه اندروید اپلیکیشن توییتر به رمزنگاری مخفی مجهز است؟

آیا نسخه اندروید اپلیکیشن توییتر به رمزنگاری مخفی مجهز است؟

چند روز قبل توییتر به طور رسمی اعلام کرد که به دلیل وجود یک باگ، کشف نموده که دسترسی به رمز عبور کاربران را ممکن می‌سازد و از تمامی کاربران خود خواست تا علاوه بر به روز رسانی به نسخه جدید، رمز عبور خود را نیز تغییر دهند. اما آیا باید خیال‌مان از بابت امنیت در این شبکه اجتماعی راحت شود؟ و یا اصلا پرنده آبی تا جه حد امن است؟
۱۳۹۷/۲/۱۸

به عنوان یک کاربر شبکه‌ اجتماعی توییتر، تا به حال آرزو کرده‌اید پیام‌های دایرکت این پلتفرم رمز نگاری شده باشد؟ با در نظر گرفتن این امکان، می‌توان بدون ترس از فاش شدن پیام‌های خصوصی و مشاهده آن توسط شخص ثالث، ارتباط برقرار کرد و توییتر را هم‌رده پلتفرم‌های ارتباطی مدعی امنیت و حریم خصوصی، مانند واتس‌اپ و تلگرام قرار داد.

خبر خوشحال کننده این است که توییتر مدتی است به طور مخفیانه این ویژگی را در اپ اندرویدی خود قرار داده . یک دانشجوی علوم کامپیوتر به نام مانچون ونگ، با بررسی فایل APK توییتر، به وجود چنین قابلیتی پی برد و در صفحه اینستاگرام خود به طور رسمی آن را اعلام نمود.

image

مشخص نیست که این شرکت چه زمانی این ویژگی را به کار می‌گیرد، اما در حال حاضر کدهای مربوط به آن نوشته شده‌ و برای استفاده آماده‌اند. جالب است بدانید که ۱۸ ماه  پیش، ادوارد اسنودن، پیمان کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در توییتی به جک دورسی، مدیر عامل توییتر، درباره افزودن ویژگی پیام‌های دایرکت خود تخریب شونده در اپ این پلتفرم پیشنهاد داد. همچنین او به رمز نگاری end-to-end نیز اشاره کرده بود. دورسی در پاسخ به توییت اسنودن پاسخ داد: «معقول است و چیزی است که راجع به آن فکر خواهیم کرد.»

ظاهرا دورسی و هم‌کارانش به اندازه کافی به این موضوع فکر کرده و به نتیجه رسیده‌اند. مانچون ونگ اعلام کرده است که توییتر برای فعال‌سازی این قابلیت فقط به ارایه یک به‌روز رسانی نیاز دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)