خانهاخبار
10 سازنده برتر لپتاپ در سال 2018

10 سازنده برتر لپتاپ در سال 2018

لپتاپ یکی از آن محصولات هوشمند است که کاربران امروزی علاوه بر گوشی هوشمند تقریبا برای همه کارهایشان به آن نیاز دارند و به همین خاطر بهتر است بهترین و بدترین سازندگان لپتاپ در سال 2018 را بشناسیم.
۱۳۹۷/۲/۱۹

فرقی ندارد که می‌خواهید یک لپتاپ گیمینگ گران قیمت بخرید یا قرار است هزینه معقول و متوسطی برای خرید یک لپتاپ مناسب اداری بپردازید، برند آن همیشه اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین خاطر مجله‌های اختصاصی لپتاپ هرساله فهرستی از 10 برند برتر سازنده لپتاپ تهیه می‌کنند و ما هم قصد داریم در این مطلب بهترین و بدترین برندهای سازنده لپتاپ را در سال 2018 به شما معرفی کنیم. این فهرست براساس عوامل متعددی مانند پشتیبانی سازنده، طراحی، نوآوری، ارزش محصول، تنوع انتخاب و از همه مهم‌تر کیفیت کالا تدوین شده است.

image

کمپانی لنوو امسال هم مانند سال گذشته موفق شده است رتبه اول را به دست آورد اما شایان ذکر است که میان لنوو و اچ پی و همچنین دل که به ترتیب جایگاه دوم و سوم را از آنِ خود کرده‌اند، تفاوت معناداری دیده نمی‌شود. پیش از این کمپانی اپل پرچمدار فهرست برترین‌ها بود اما حالا شاهد هستیم که به جایگاه هفتم سقوط کرده است. این سازنده نامی سال گذشته رتبه پنج را کسب کرده بود اما در سال 2018 دو رتبه دیگر تنزل یافته است.

1 - لنوو (امتیاز 86 از 100)

کمپانی لنوو امسال هم موفق شده است مانند سال 2017 با تکیه بر سری لپتاپ‌های متعدد و فوق العاده‌اش در صدر فهرست قرار گیرد. در میان این محصولات برجسته می‌توان به ThinkPad X1 زیبا که تنها محصولی به شمار می‌رود که توانست در بررسی‌های سال گذشته امتیاز کامل 5 ستاره را دریافت کند و همچنین Yoga 920 مدرن که موفق شد جایزه Editors Choice Awards را از آنِ خود کند، اشاره کرد. همچنین باید بگوییم که امتیاز 53% از لپتاپ‌های این برند حدودا 4 و بیش از آن (از حداکثر 5) بوده‌اند. از طرفی امتیاز پشتیبانی برند لنوو از محصولاتش نسبت به سال گذشته افت داشته است و از آنجا که لنوو تنها فاصله اندکی با برندهای اچ پی و دل دارد، رقابت میان همه‌ی آن‌ها بسیار نفس‌گیر به نظر می‌رسد.

image

2 - اچ پی (امتیاز 85 از 100)

کمپانی اچ پی سال گذشته در رده چهارم فهرست قرار داشت اما توانست با معرفی HP Spectre x360 زیبا، ZBook 17 توانمند و HP Envy 13t ارزان به جایگاه دوم صعود کند. این سازنده نامی محصولات خود را با طراحی ظاهری بی نظیر روانه بازار کرده است و در کنار امتیازها و بررسی‌های خیلی خوب توانسته است رقیب قدرتمندی برای لنوو باشد.

image

3 - دل (امتیاز 82 از 100)

محصولات تازه برند دل مجموعه ترکیبی و جالب توجهی از سیستم‌های فوق العاده و سطح بالا مانند Dell XPS 13 و Alienware 15 و همچنین چند لپتاپ متوسط و تقریبا ارزان دیگر است. این سازنده موفق شده است در سال اخیر با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه پشتیبانی تکنولوژی داشته است بررسی‌ها و نظرات مثبت کاربران و کارشناسان را جلب کند.

image

4 - ایسر (امتیاز 81 از 100)

کمپانی ایسر به خوبی می‌داند که چگونه باید لپتاپ‌های فوق العاده‌ای با مشخصات فنی سطح بالا را با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار دهد و مدل‌های محبوب Spin 1 و Aspire E 15 گواه همین حقیقت هستند. این سازنده همچنین قادر است لپتاپ‌های بسیار پیشرفته و البته گران قیمتی هم مانند Predator 21x را که 9000 دلار ارزش دارد، تولید کند.

image

5 - ایسوس (امتیاز 81 از 100)

ایسوس با توجه به تکنولوژی‌های نوینی مانند Zephyrus به یکی از پیشگامان صنعت تولید لپتاپ گیمینگ تبدیل شده است. این برند مشهور با معرفی مدل‌های آبی زیبا مانند ZenBook UX331UN، لپتاپ‌های توانمند جان سخت ازجمله Chromebook C213S و مدل‌های ارزان قیمت ZenBook UX330UA موفق شده است به برندی مطرح درزمینه معرفی لپتاپ‌های ارزشمند و زیبا تبدیل شود.

image

6 - مایکروسافت (امتیاز 77 از 100)

مایکروسافت مدل‌های معدودی معرفی می‌کند اما تقریبا همه آن‌ها باکیفیت و سطح بالا هستند. لپتاپ تبدیل شونده Surface Book 2 و مدل زیبای Surface Laptop مهم‌ترین لپتاپ‌های اخیرش هستند.

image

7 - اپل (امتیاز 72 از 100)

کمپان اپل نسبت به گذشته چند رتبه سقوط کرده است. به نظر می‌رسد این غول تکنولوژی به بخش لپتاپ‌هایش به اندازه سایر بخش‌ها ازجمله موبایل اهمیت نمی‌دهد. اپل در سال گذشته هیچ خلاقیتی در لپتاپ‌هایش به کار نبرد و طراحی ظاهری‌شان را هم دستخوش تغییر قابل توجهی نکرد و همچنین لازم به ذکر است که تنها یکی از لپتاپ‌هایش موفق شد جایزه Editors Choice را ببرد. از طرفی اپل همچنان بهترین خدمات پشتیبانی را ارائه می‌کند.

image

8 - Razer (امتیاز 70 از 100)

اگر قصد خرید یک لپتاپ بسیار خوب گیمینگ را دارید و قادر هستید هزینه زیادی بابت خریدش بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم محصولات Razer را هم در نظر بگیرید چراکه این برند لپتاپ‌های سطح بالایی دارد. Razer Blade و Razer Blade Pro نمونه‌های موفقی از این لپتاپ‌های گیمینگ سطح بالا هستند.

image

9 - MSI (امتیاز 67 از 100)

MSI یکی از اولین کمپانی‌هایی به شمار می‌رود که لپتاپ گیمینگ را توسعه داد و روانه بازار کرد اما شاهد هستیم که همچنان در قعر رده بندی دیده می‌شود چراکه سطح پشتیبانی آن ظاهرا چندان بالا نیست. از طرفی MSI لپتاپ‌های جالب توجهی معرفی کرده است و برای مثال می‌توان به MSI GT75VR Titan Pro اشاره کرد که گفته می‌شود در میان لپتاپ‌های مشابه از بهترین صفحه کلید ممکن بهره می‌برد.

image

10 - سامسونگ (امتیاز 67 از 100)

همانطور که می‌دانید، سامسونگ بیشتر به توسعه گوشی‌های هوشمند علاقه مند است و برخی معتقدند اگر این غول تکنولوژی به همان اندازه که گوشی‌های هوشمند را دوست دارد به لپتاپ‌هایش هم علاقه داشت، حتما به صدر این فهرست صعود می‌کرد. سامسونگ لپتاپ‌های معدودی را تا به حال معرفی کرده است و احتمالا به همین خاطر قادر نیست در رقابت با بزرگان عرصه لپتاپ رقابت کند. لپتاپ‌های سامسونگ همچنین از طراحی جالب توجهی بهره نمی‌برند اما پشتیبانی فنی‌شان در سطح بالایی گزارش شده است.

image

نحوه امتیازدهی به برندها

امتیاز همه برندهای مذکور از 100 محاسبه شده است. این امتیازدهی در 5 دسته بندی مختلف اجرا شده و در نهایت به طور کلی سنجیده شده است. این دسته بندی‌ها شامل طراحی، بررسی و نظرات، ضمانت / پشتیبانی فنی، ارزش و نوآوری و همچنین بازه انتخاب مدل‌ها بوده‌ است.

image

بررسی‌ها (40 امتیاز): کیفیت محصولات درواقع مهم‌ترین عامل محک زدن برندهاست. امتیاز اعطا شده به هر برند در این دسته بندی با توجه به بررسی‌ها و امتیازهایی انجام شده که از 1 مارس تا 28 فوریه برای هرکدام ثبت شده است.

طراحی (15 امتیاز): طراحی از منظر رویه، کناره‌ها، کف و حاشیه‌ها سنجیده شده است. البته هیچ دو لپتاپی شبیه یکدیگر نیستند اما هر برند سبک به خصوصی در طراحی محصولاتش دارد.

پشتیبانی فنی و ضمانت (20 امتیاز): هرگاه لپتاپ تازه‌ای می‌خرید، حتما مایل هستید بدانید بازه مورد مسئولیت فروشنده تا کجاست و چقدر می‌توانید به حمایت او اعتماد کنید. در امتیازدهی این بخش از برنامه سالانه Tech Support Showdown استفاده شده است. کارشناسان در اجرای این پروژه به صورت ناشناس و از طریق تلفن یا شبکه‌های اجتماعی از کمپانی‌ها سوال‌های مرتبط می‌پرسند.

نوآوری (10 امتیاز): صنعت لپتاپ به سرعت در حال رشد است و اگر شما هم خودتان را با این توسعه هماهنگ نکنید، عقب می‌افتید. در این بخش براساس توانایی هر برند برای معرفی و اعمال تکنولوژی‌های نوین و خلاقانه و همچنین امکان پیشروی با حرکت رو به جلو و رشد سریع امتیاز داده شده است.

ارزش و امکان انتخاب بین مدل‌های مختلف (15 امتیاز): سازنده در معرفی محصولاتش کدام دسته از مشتریان مختلف را مد نظر قرار داده است و آیا محصولاتش ارزش خرید دارند یا خیر. در این دسته بندی براساس بازه تنوع لپتاپ‌ها از ارزان قیمت، اداری، گیمینگ و همچنین از نظر قیمت گذاری مناسب امتیازدهی شده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۲/۲۱
فقط دل

الیوت هندرسون

۱۳۹۷/۲/۲۰
لنوو من سال 2015 خریدم سری z 50 7 توی این 3 سال حتی 1 تومن خرج تو دستم نزاشت مث بنز داره کار میکنه. باورتون نشه 1 لیوان اب پرتقال اشتباهی دستم خورد ریخته شد تو صفحه کلید . بازم کار میکنه ی خورده شل ده چند دکمش بخاطر پرتقال ولی موردی نیس . خیلی با کیفیت هستن لنوووارزش خرید بسیار بالایی دارن

pars71

۱۳۹۷/۲/۱۹
لپ تاپ های Lenovo بی نظیرند عالی اند بهترین قیمت با بهترین کیفیت و امکانات