خانهاخبار
بهترین آنتی ویروس‌های رایگان برای اندروید

بهترین آنتی ویروس‌های رایگان برای اندروید

معرفی پنج آنتی ویروس برتر سال 2018 بر اساس ارزیابی های AV Comparatives و AV Test
۱۳۹۷/۲/۱۷
image

تروجان‌ها، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، برنامه‌های جعلی و کلاهبرداری فقط برخی از خطرهایی هستند که با نصب هرچیز جدیدی، دستگاه اندرویدی شما را تهدید می کند.

مهمترین راه جلوگیری از ویروسی شدن گوشی، دانلود از جای معتبر

مهمترین راه جلوگیری از ویروسی شدن گوشی دانلود برنامه از جاهای معتبر مثل برنامه بازار است.  برنامه بازار، همه اپلیکیشنهای موجود را به طور منظم با سپرامنیت بررسی میکند. سپر امنیت بازار از ده آنتی ویروس تشکیل شده است. 

آنتی‌ویروس‌ها به صورت منظم اپلیکیشن‌های موجود را اسکن می‌کنند تا بدافزارها شناسایی شوند. به صورت دوره‌ای به شما هشدار داده می‌شود که در صورت وجود بدافزار یا برنامه‌های مخرب آن‌ها را را پاک کنید. برای مثال چندی پیش بازار اعلام کرد که برنامه‌ی CamScanner  که ابزاری برای اسکن مدارک به وسیله‌ی موبایل است، به بدافزار آلوده شده و کاربران باید بلافاصله آن را از گوشی خود پاک کنند. بازار این اطلاعات را از آنتی ویروسهای Lookout، Kaspresky و Bitdefender دریافت می‌کند. بعد از اعلام این خبر، گوگل نیز این اپلیکیشن را از پلی-استور حذف کرد.

image

 

سپر امنیت بازار چیست؟ 

سپر امنیت مجموعه‌ای از سازوکارهایی است که به امن ماندن دستگاه تلفن همراه شما کمک می‌کند. بازار سعی می‌کند تا قبل آلوده شدن، برنامه‌ها و رفتارهای مخرب را شناسایی کند. این اپلیکیشن استور ایرانی ابزارهای گوناگونی برای شناسایی رفتارهای مخرب دارد که  ده آنتی‌ویروس‌ قدرتمند تنها یکی از آنهاست. آنتی‌ویروسی‌هایی که نام آنها اعلام شده Lookout، Kaspresky و Bitdefender هستند.

راه حل، حداقل از دیدگاه تئوری، ساده است: آنتی‌ویروس‌هایی که در آزمایش‌های مستقل موفق به شناسایی کامل تهدیدهای امنیتی می‌شوند، عملکرد خوبی درحفظ امنیت دستگاه شما دارند.

انتخاب آنتی‌ویروس کار ساده‌ای نیست زیرا علیرغم تنوع بالا، بسیاری از آن‌ها عملکرد مطلوبی ندارند و حتی ممکن است خودشان مخرب باشند. گزارشی که AV Comparatives در سال 2018 با موضوع امنیت اندروید ارائه داد، به درک اهمیت این موضوع کمک می کند. این شرکت بیش از 200 آنتی‌ویروس را آزمایش کرد و اگرچه بسیاری از آن‌ها عملکرد خوبی داشتند، 79 مورد از آن‌ها، یا کمتر از 30 درصد نرم‌افزار‌های مخرب را شناسایی کردند و یا پیوسته هشدارهای نادرست مبنی بر حذف فایل‌ها می‌دادند. این نشان می‌دهد که از هر 10 محصول ضد‌ویروسی موجود در پلی استور حدودا 4 مورد، تا حدی ضعیف هستند که این شرکت آن‌ها را نا‌امن و یا حتی مخرب می‌داند. در نتیجه مهم است که برنامه‌های امنیتی خود را با وسواس بالایی انتخاب کنید. برای کمک به این امر، پنج مورد از بهترین و معتبرترین آنتی‌ویروس‌های رایگان برای اندروید در این مقاله معرفی می‌شود که با تکیه بر تجربه و همچنین نتیجه ارزیابی‌های AV Comparatives و AV Test انتخاب شده‌ است.

image

1- Avast Mobile Security

بالاترین سطح حفاظت برای دستگاه اندرویدی شما

نقاط قوت:

  • کسب نتایج عالی در آزمایش‌ مستقل 
  •  برخورداری از قابلیت‌های فراوان

نقطه ضعف:

  • پشتیبانی از تبلیغات

Avast Mobile Security یکی از محبوب ترین راه حل‌های امنیتی اندروید است که طبق گزارش Google Play بیش از 100 میلیون نسخه از آن نصب شده و رتبه 4.5 را به خود اختصاص داده است.

این آنتی‌ویروس همیشه قدرت تشخیص خوبی داشته است اما از سال 2016 و پس از تلفیق دو شرکت Avast و AVG، این برنامه حتی بهتر هم شد زیرا از فناوری‌های هر دو شرکت بهره می‌برد. در حال حاضرنیز هر دو شرکت AV Test و AV Comparatives آن ‌را به عنوان آنتی‌ویروسی معرفی می کنند که موفق به تشخیص 100٪ تهدیدهای امنیتی در آزمایش‌ها شد.

Avast Mobile Security مجموعه کاملی است از امکاناتی که نه تنها نیا‌زهای اساسی امنیتی بلکه بسیار فراتر از آن را پوشش می‌دهد. امکاناتی شامل: اسکن فایل و برنامه ، فایروال که لینک‌های خطرناک را شناسایی و مسدود می‌کند و همچنین امکان نظارت بر وای فای برای بررسی امنیت شبکه‌ای که به آن متصل هستید.

دیگر ابزارهای امنیتی و بهینه‌سازی این اپلیکیشن عبارت است از: مسدود کننده تماس، محافظ عکس‌های شخصی، ابزار حذف فایل‌های ناخواسته به منظورآزادسازی فضای ذخیره‌سازی و ویژگی ذخیره انرژی که تنظیمات سیستم را به منظور افزایش عمر باتری بهبود می‌بخشد.

البته نسخه رایگان این برنامه دارای تبلیغات است اما شما می‌توانید با ارتقا آن به نسخه پریمیوم علاوه بر حذف تبلیغات قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه کنید مانند: ابزار ضد سرقت، قفل برنامه و امکان تماس مستقیم با پشتیبانی .

image

 2- Avira Antivirus Security 2018

دستگاه خود را با این برنامه دقیق، حفاظت کنید.

نقاط قوت:

  • کسب رتبه عالی درتشخیص بدافزارها
  • امکان مدیریت دستگاه از راه دور

نقطه ضعف:

  • عدم حفاظت از مرورگر

Avira که به واسطه آنتی‌ویروس رایگانش برای PC معروف است، محصولات خود را روی اندروید نیز ارائه می‌دهد، Avira Antivirus Security 2018 عملکردی عالی در شناسایی نرم‌افزارهای مخرب به میلیون‌ها کاربرش در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

یک موتور آنتی‌ویروس جامع، دستگاه‌های ذخیره سازی خارجی وهمچنین برنامه‌ها‌ را (در زمان نصب و به روزرسانی) به دنبال کشف تهدیدهای امنیتی اسکن می‌کند. نتیجه آزمایش مستقل نشان می‌دهد که آویرا 100٪ نمونه‌های مخرب را شناسایی می‌کند. Avira همچنین ادعا می‌کند که ابزار تخصصی حفاظت از باج‌افزارش، از میلیون‌ها حمله درهر ماه جلوگیری می‌کند.

ویژگی حفاظت از هویت نیز، صفحات وب را برای یافتن نشانه‌هایی دال برسرقت آدرس ایمیل شما اسکن می‌کند و در صورت مشاهده چنین موردی هشدار می‌دهد، قابلیتی که معمولا در سایر‌آنتی‌ویروس‌های رایگان مشاهده نمی‌‌کنید.

ویژگی‌های دیگر آن شامل این موارد است: ابزار ضد سرقت وارائه گزارش‌های مفید در خصوص حفظ حریم خصوصی در برنامه‌های نصب شده است. علاوه برآن یک کنسول مدیریت وب نیز امکان نظارت و مدیریت تمام دستگاه‌های مجهز به Avira را از یک مکان مرکزی مهیا می کند.

درپایان باید گفت که هرچند نسخه رایگان این آنتی‌ویروس قابلیت محافظت کامل را دارد، دو نقطه ضعف آن ممکن است شما را متقاعد به ارتقا آن کند. نخست اینکه نسخه رایگان، وب سایت‌های آلوده یا فیشینگ را در سطح مرورگر بلاک نمی‌کند. نکته دوم اینکه دفعات به روز رسانی‌ به اندازه نسخه تجاری نیست، که همین امر باعث می‌شود تا هر روز خط‌رهای امنیتی کمتری شناسایی شوند.

image

3- Bitdefender Antivirus Free

آنتی‌ویروسی سبک از رهبر بازار

نقاط قوت:

  • موتور آنتی‌ویروس دقیق
  • مسدود کننده خودکار تهدیدهای امنیتی

نقطه ضعف:

  • اسکن و مسدود کردن صفحات وب به صورت بلادرگ انجام نمی‌شود.

موتور آنتی‌ویروس Bitdefender یکی از دقیق‌ترین و قابل اعتمادترین موتورهاست و از نظر قدرت تشخیص به‌طور متمادی در صدر لیست نتیجه آزمایش‌های مستقل قرار گرفته است. به عنوان مثال، این شرکت در آزمایش‌های حفاظت Real-World که شرکت AV Comparative در جولای سال جاری انجام داد، رتبه دوم را کسب کرد و بعد از آنتی‌ویروس پاندا قرار گرفت، در حالی ‌که از نام‌های بزرگی مثل Kaspersky, Avira و Avast پیشی گرفته بود.

ممکن است انتظار داشته باشید که برای این سطح از امنیت هزینه نسخه پریمیوم را پرداخت کنید، اما این آنتی‌ویروس رایگان به شما اجازه می‌دهد تا دسترسی بی قید و شرط به موتور آنتی‌ویروس قدرتمند صنعتی‌اش را داشته باشید.

فناوری Autopilot در این آنتی‌ویروس استفاده آسان از آن را تضمین می‌کند و باعث می‌شود اکثر تصمیم‌های امنیتی به صورت خودکار اتخاذ و اجرا شود. به عنوان مثال زمانی که برنامه‌ جدیدی درحال دانلود است، همزمان و به‌طور نامحسوس در پشت صحنه اسکن می‌شود و به این ترتیب هر‌گونه تهدید، قبل از اینکه به دستگاه شما آسیب برساند، شناسایی می‌شود.

Bitdefender برای شناسایی بدافزارها از فضای ابری استفاده می‌کند، تصمیمی هوشمند که علاوه بر کاهش مصرف CPU و اجتناب از دانلود و ذخیره دیتابیس های حجیم، باعث اجرا سریع برنامه می‌شود.

بی‌شک این آنتی‌ویروس رایگان محدودیت‌هایی نیز دارد از جمله اینکه شناسایی و مسدود کردن سایت‌های فیشینگ و مخرب به صورت بلادرنگ انجام نمی‌شود، اگرچه می‌توانید همزمان از برنامه دیگری برای حفاظت از مرورگر بهره ببرید.

image

4- Norton Security and Antivirus

تشخیص پیشرفته بدافزارها با متخصص این امر

نقاط قوت:

  • علاوه بر بدافزارها، خطرهای احتمالی را نیز شناسایی می‌کند.
  • کسب رتبه بالا در آزمایش‌ها

نقطه ضعف:

  • عدم فیلتر کردن وب سایت‌های مخرب در سطح مرورگر.

هرچند Symantec Norton بیشتر به واسطه نرم‌افزار امنیتی ویندوزش معروف است، محصول‌های باکیفیتی در زمینه تلفن همراه نیز طراحی کرده است از جمله Norton Security and Antivirus ، که برای اندروید ارائه شده و عملکرد مطلوبی در مقابله با بد‌افزارها دارد.

قلب این اپلیکیشن Norton's Mobile Insight است، سرویسی قدرتمند که میلیون‌ها برنامه را تجزیه و تحلیل کرده است و هر روز نیز هزاران برنامه جدید به این لیست اضافه می‌کند. این موتور نه تنها بدافزارهای شناخته شده، بلکه به کمک تکنیک‌های تجزیه و تحلیل چندگانه، تهدیدهای جدید و خطرات احتمالی موجود در برنامه‌های به ظاهر امن را نیز تشخیص می‌دهد که در نهایت از این اطلاعات برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل امنیتی استفاده می‌شود. در نتیجه قدرت تشخیص این آنتی‌ویروس درخور توجه است، چنانچه در آزمایش اخیر شرکت AV Comparative همه تهدیدها را شناسایی کرد.

Norton Security and Antivirus ویژگی‌های قدرتمند دیگری نیز دارد؛ از جمله: ویژگی ضد سرقت، توانایی قفل از راه دور و پاک کردن اطلاعات گوشی سرقت شده یا مکان یابی آن توسط پیامک. البته به یاد داشته باشید که این ویژگی‌ها در اندروید نسخه 4.03 و یا قبل تر قابل دسترسی نیستند.

محدودیت اصلی نسخه رایگان این آنتی‌ویروس عدم حفاظت از مرورگر است. هرچند شما می‌توانید با استفاده از ابزار Safe Search از تهدید وب سایت‌های خطرناک در امان باشید، بهترین حفاظت از مرورگر با سرویس قدرتمند SafeWeb امکانپذیر است که در نسخه پریمیوم ارائه می‌شود.

image

5- Sophos Mobile Security

یک مجموعه امنیتی کامل، بدون تبلیغات و محدودیت

نقطه قوت:

  • بالاترین نرخ تشخیص بدافزار

نقطه ضعف:

  • نیازمند به‌روزرسانی روزانه

سوفوس یک شرکت بریتانیایی است که از سال 1985 در زمینه نرم‌افزارهای امنیتی فعالیت می‌کند و هرچند بیشتر عمر کاری خود را صرف طراحی محصول تجاری کرده است، به فکر رفع نیازهای شخصی نیز هست و به شما این امکان را می‌دهد تا بسیاری از فناوری‌های آن را بصورت رایگان امتحان کنید.

Sophos Mobile Security یک برنامه امنیتی بسیار کامل است و هر‌آنچه را که برای حفظ امنیت دستگاه اندرویدی خود نیاز دارید، بدون تبلیغ، محدودیت‌ و یا تقاضای مداوم به روزرسانی، در اختیارتان قرار می‌دهد. حفاظت در برابر نرم‌افزارهای مخرب شامل اسکن خودکار برنامه‌ها در زمان نصب و امکان تعیین زمانبندی برای اسکن برنامه‌ها و فضای ذخیره‌سازی است.

آخرین آزمایش‌های امنیتی اندروید که توسط  AV Test و AV Comparatives انجام شد، قدرت تشخیص سوفوس را 100٪ گزارش کردند. این برنامه همچنین با مسدود کردن هوشمندانه URLهای مخرب و بهره‌گیری ازاسکنر کد امن QR، که مانع از هدایت شما به سایت‌های خطرناک می‌شود، نشان داد که برای محافظت در سطح وب نیز عملکرد خوبی دارد.

علاوه بر موارد ذکر شده، این برنامه آنقدر امکانات اضافی دارد که به راحتی می‌توانید آن را جایگزین مجموعه ای از برنامه‌های امنیتی کنید. امکاناتی مثل: ابزار ضد سرقت و امکان کنترل از راه دور با SMS؛ حفاظت از رمز‌عبور برنامه‌های حساس؛ امکان ارتباط با مشاوران برای دریافت پیشنهادهای هوشمند امنیتی، مسدود کردن تماس‌های ناخواسته، مدیریت رمز عبور سازگار با KeePass و امکان نظارت و مدیریت تمام دستگاه‌های مجهز به Sophos از یک مکان مرکزی.

این آنتی‌ویروس بر اساس لیست ویروس‌هایی که برایش تعریف شده است، نرم‌افزا‌رهای مخرب را شناسایی می‌کند، البته این لیست بطور روزانه به‌روزرسانی می‌شود. در نتیجه Sophos به اندازه آنتی‌ویروس‌هایی مثل  Bitdefender Antiviruleg، که برای شناسایی به این لیست وابسته نیستند، موثر نیست زیرا آن‌ها با بهره بردن از فضای ابری این اطمینان را به شما می‌دهند که دستگاهتان را بی‌درنگ در برابر جدیدترین بدافزارها محافظت کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

....

۱۳۹۸/۷/۶
تمامی انتی ویروس ها الکیه و بدرد نخور و مضر برای گوشی تمام

****

۱۳۹۷/۸/۲۱
منم A7دارم اما ویروس گرفته.به روز رسانی هم ر بار میده نصب میکنم.من ویروس کش اول رو نصب کردم.خیلی خوب بود.اما حالا برای استفاده نیاز به اپدیت داره که هر بار میزنم erorمیده

امید

۱۳۹۷/۵/۳۱
Eset mobile security چطوره؟

Nima

۱۳۹۷/۳/۹
سلام تفاوت avast mobile security با avast antivarusچیه؟

سینا

۱۳۹۷/۲/۱۷
اندروید ۶ و بالاتر ویروس نمیگیره
اگر آپدیت های امنیتی سازنده را دائم دانلود کنید
من نوت۴ داشتم
الانم آ۷ دارم
از همه سایت ها دانلود کردم
از همه اطلاعات گرفتم
مموری کارت غریبه رو گوشی گذاشتم
به سیستم بیرون گوشی را وصل کردم
دریغ از ذره ای تغییر
آنتی ویروس فقط سرعت گوشی را کم میکنه بخاطر اسکن کردن