خانهاخبار
هوآوی به دنبال توسعه ساعت هوشمند گیمینگ

هوآوی به دنبال توسعه ساعت هوشمند گیمینگ

هوآوی طرحی از یک ساعت هوشمند مخصوص گیمینگ ثبت کرده است که بندهای آن لمسی هستند و در بازی به کار می‌آیند. این ساعت نوین همچنین دارای دوربین سلفی است.
۱۳۹۷/۲/۱۵

هفته گذشته اسناد یک طرح ثبت شده از دفتر WIPO منتشر شد که نشان می‌داد هوآوی قصد دارد یک ساعت هوشمند گیمینگ با قابلیت ثبت تصویر سلفی و همچنین چند ویژگی نوین دیگر توسعه دهد. این گجت هوشمند در چند تصویر مختلف از زوایای متفاوت در این اسناد به تصویر کشیده شده است که می‌توانید همه آن‌ها را در گالری ادامه مطلب مشاهده کنید. هوآوی در این تصاویر به خوبی به مفهوم پیشنهادی خود پرداخته و ویژگی‌های جالب توجه آن را با رسم شکل و توضیحات متنی تبیین کرده است.

با توجه به سند پیش رو، بند متصل به این ساعت گیمینگ هم حساس به فشار طراحی شده است و کاربر می‌تواند آن را با حرک دست یا فشردن به مدت طولانی به کنترلر تبدیل کند. هوآوی ادعا می‌کند که این دستورات می‌توانند برای انتخاب متن یا کنترل کردن رابط کاربری علاوه بر ایفای نقش به عنوان نوعی روش کنترلی برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های روی ساعت مورد استفاده قرار گیرند. این ساعت هوشمند همچنین دارای حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب سنج است تا بتواند به کمک بند لمسی خود حرکات کاربر را مانند کشیدن و چرخاندن شناسایی کند.

هوآوی امکان اجرای بازی را در این ساعت هوشمند در حالت افقی ترسیم کرده است و در این حالت کاربر باید ساعت را از دور مچ بازکرده و هرکدام از بندها را در یک دست خود بگیرد. حالت دیگری هم برای اجرای بازی روی این ساعت تصور شده است که در آن لازم نیست ساعت باز شود و کاربر می‌تواند در حالی که آن را روی مچ یک دست خود بسته، با دست دیگر با کنترلرهای آن به بازی ادامه دهد. بازی به خصوصی که هوآوی در این باره به آن اشاره کرده، ماشین سواری است که در تصویر شاهد هستیم کاربر می‌تواند ماشین را با کشیدن انگشت روی بند پایین راهنمایی یا با لمس بند بالا ترمز کند. این ساعت هوشمند مفهومی همچنین دارای دوربین سلفی روی بدنه اصلی است که کاربر می‌تواند از بند لمسی آن برای ثبت کردن تصویر بهره ببرد. امکان بزرگنمایی به کمک دو انگشت همچنین روی صفحه ساعت و بندهای آن طراحی شده است و علاوه بر موارد مذکور، شاهد توضیحات دیگری درباره برخی ویژگی‌های کنترلی دیگر هم در اسناد ارائه شده از سوی هوآوی هستیم.

این طرح تازه در دسامبر سال گذشته توسط هوآوی به دفتر WIPO تسلیم شده است اما سازنده مذکور پیش از این هم دو طرح مرتبط دیگر را در سال 2016 در چین به ثبت رسانده بود. این پتنت تازه نشان می‌دهد که کمپانی هوآوی از دو سال پیش در اندیشه توسعه چنین ساعت هوشمند نوینی بوده است و تا امروز از پروراندن این ایده دست برنداشته است. از طرفی نمی‌توان نظر قطعی در این باره صادر کرد چراکه بخش ساعت‌های هوشمند هوآوی اخیرا کم کار شده است و نمی‌دانیم این غول تکنولوژی چینی واقعا قصد دارد ساعت هوشمند مخصوص گیمینگ را روانه بازار کند یا خیر. ساعت هوشمند Huawei Watch 2 اوایل سال 2017 عرضه شد و جانشین آن هنوز رسما معرفی نشده است. هوآوی چندی پیش در این باره اظهار نظر کرد و گفت که معرفی نسل بعدی ساعت‌های هوشمندش را در برنامه دارد اما رونمایی از این محصول در آینده نزدیک رخ نخواهد داد. علاوه بر این ساعت‌های هوشمند مفهومی، اخیرا بارها شاهد ثبت برخی طرح‌ها از سوی هوآوی در ارتباط با گجت‌های هوشمندی با بندهای قابل تعویض و نامتعارف هم بوده‌ایم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)