خانهاخبار
عرضه آیفون‌های 2018 اپل با شارژر 18 واتی؛ سرعت شارژ بهبود می‌یابد

عرضه آیفون‌های 2018 اپل با شارژر 18 واتی؛ سرعت شارژ بهبود می‌یابد

براساس اطلاعات ارائه شده در چین، اپل آیفون‌های امسال خود را با شارژر سریع 18 واتی ارائه خواهد داد؛ به طوری‌که می‌توانید شارژ باتری را در مدت 30 دقیقه به بیشتر از 50 درصد افزایش دهید.
۱۳۹۷/۲/۱۵

براساس اطلاعاتی که در شبکه اجتماعی Weibo چین منتشر شده است، اپل درنظر دارد تا آیفون‌های 2018 خود را با آداپتورهای USB-C عرضه نماید؛ این آداپتورها با مبدل USB-C به لایتنینگ همراه خواهند شد.

در آیفون‌های جدید اپل، درگاه لایتنینگ همچنان حفظ خواهد شد اما برای اینکه سرعت‌ شارژ افزایش پیدا نماید، کوپرتینونشین‌ها نیاز به استفاده از پورت USB-C دارند؛ همین موضوع باعث شده است تا مبدلی برای تبدیل USB-C به لایتینینگ به همراه آیفون‌های جدید اپل ارائه شود. لازم به‌ذکر است که نسل جدید آیفون‌های اپل از آداپتور شارژ 18 واتی بهره خواهند برد؛ بدین شکل، سرعت شارژ بالاتری در مقایسه با نسل قبل دارند.

با اینکه مشخص نیست اطلاعات به‌دست آمده تا چه اندازه صحت دارد و ضمن اینکه اعتبار منبع انتشار این گزارش چندان مشخص نشده است، استفاده از آداپتورهای سازگار با پورت USB-C در آیفون‌ها و آیپدهای اپل امری معقول به‌نظر می‌رسد؛ در مک‌های این شرکت، اپل از پورت USB-C استفاده کرده است تا بدین شکل، سرعت شارژ را افزایش دهد. با استفاده از آداپتور 18 واتی که از درگاه USB-C بهره می‌گیرد، انتظار داریم مدت زمان شارژ آیفون‌های 2018 به طور چشمگیری کاهش پیدا نماید؛ به‌طوری‌که بتوانید باتری این مدل‌ها را در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ نمایید.

image

آداپتور شارژ آیفون‌های 2017 یعنی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 اپل، 5 واتی هستند و از مبدل USB-A به لایتنینگ بهره می‌گیرند؛ به همین جهت، عرضه آیفون‌های آینده با آداپتورهای 18 واتی یک تغییر چشمگیر برای این مدل‌ها نسبت به نسل قبل محسوب خواهد شد. البته می‌توانید از آداپتورهای شارژ مک‌بوک که با اتصال USB-C توسعه یافته‌اند و 50 دلار قیمت دارند، به منظور شارژ سریع‌تر آیفون‌های امسال استفاده کنید؛ یا اینکه می‌توانید آداپتورهای USB-C را خریداری نمایید که قیمت آن‌ها حداقل 15 دلار است. ضمن اینکه باید یک مبدل لایتنینگ به USB-C خریداری کنید که چنین مبدلی، 25 دلار قیمت‌گذاری شده است. 

در صورت صحت این گزارش، انتظار داریم آیپدهای پرو امسال نیز به شارژر سریع 18 واتی USB-C مجهز شوند؛ به همراه مدل‌های پیشین، شارژ سریع 12 واتی ارائه می‌شود از اتصال USB-A بهره می‌گیرد. البته در این گزارش، تنها به آیفون‌های 2018 اشاره شده است و مشخص نیست آیپدهای جدید اپل، چنین قابلیتی را ارائه دهند.

آیفون 10 که پرچمدار 2017 اپل محسوب می‌شود، می‌تواند به کمک آداپتورهای USB-C و یک مبدل لایتنینگ به USB-C، با توان 18 وات شارژ شود؛ بدین شکل، سرعت شارژ آن به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. همان‌طور که گفته شد، یک آداپتور 18 واتی که از شارژ سریع برخوردار است، خواهد توانست سرعت شارژ آیفون‌های امسال اپل را به طور چشمگیری افزایش دهد؛ به طوری‌که در مدت 30 دقیقه، نیمی از باتری شارژ شود و در مدت یک ساعت، شارژ باتری به 80 درصد برسد. در حال‌حاضر، گوشی‌های اندرویدی مختلف از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند؛ بدون آنکه نیاز باشد وسیله جانبی برای افزایش سرعت شارژ آن‌ها خریداری کنید. به همین جهت، عرضه آیفون 10 که 1000 دلار قیمت دارد؛ با یک آداپتور شارژ 5 واتی، یک نقطه ضعف محسوب می‌شود که بسیاری از خریداران نسبت به این موضوع خرده‌ می‌گیرند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)