خانهاخبار
مک‌بوک ایر 13 اینچی اپل در کنفرانس WWDC 2018 معرفی نخواهد شد

مک‌بوک ایر 13 اینچی اپل در کنفرانس WWDC 2018 معرفی نخواهد شد

آن‌طور که پیداست، احتمالاً مک‌بوک 900 دلاری اپل در کنفرانس WWDC 2018 معرفی نخواهد شد؛ گفته می‌شود به دلایلی، تولید این مدل به نیمه دوم سال 2018 موکول شده است.
۱۳۹۷/۲/۱۴

مدتی است که شایعاتی مبنی بر توسعه یک لپ‌تاپ مک 13 اینچی با نمایشگر رتینا وجود دارد؛ گمان می‌رود با عرضه این مدل، فروش مک‌بوک 12 اینچی و مک‌بوک ایر متوقف شود. در یک گزارش جدید که توسط دیجی‌تایمز منتشر شده است، نشریه تایوانی ادعا می‌کند که تولید لپ‌تاپ 13 اینچی ارزان‌قیمت اپل به سه ماهه سوم سال 2018 موکول شده است. 

گفته می‌شود این مدل تنها 899 دلار قیمت داشته باشد؛ با این‌حال، بعید است کوپرتینونشین‌ها از مک جدید خود در کنفرانس WWDC 2018 رونمایی کنند. از آنجایی‌که اپل فعلاً تصمیمی برای تولید انبوه مک‌بوک 13 اینچی جدید خود ندارد، تأمین‌کنندگان تنها در حال آماده‌سازی قطعات برای این مدل هستند تا در زمان مناسب، قطعات برای تولید لپ‌تاپ جدید اپل به کار گرفته شود.

image

نشریه دیجی‌تایمز مدعی شده است که لپ‌تاپ آینده اپل با قیمت 900 دلار به عنوان عضوی از سری «مک‌بوک ایر» عرضه خواهد شد؛ با این وجود در رابطه با نام تجاری این مدل، هنوز مطمئن نیستیم و تنها مقامات اپل مشخص خواهند کرد که مک‌بوک جدید خود را چه بنامند.  آن‌طور که پیداست، جانشین مک‌بوک ایر طراحی با ضخامت کم خواهد داشت؛ ضمن اینکه به نمایشگر رتینا مجهز شده است و از پردازنده‌های کم‌مصرف اینتل بهره می‌گیرد. 

اپل زمان تولید انبوه لپ‌تاپ اقتصادی مک‌بوک ایر خود را برای سال 2018 به نیمه دوم سال موکول کرده است؛ در ابتدا، قرار بود این مدل در سه ماهه دوم 2018 به تولید انبوه برسد. برخی از شرکای تجاری اپل، مدعی هستند که علت به تعویق انداختن زمان تولید انبوه لپ‌تاپ ارزان‌قیمت اپل به دلیل مشکلاتی است که با برخی از قطعات کلیدی نظیر پردازنده، ایجاد شده.

 هنوز صحت گزارش جدید دیجی‌تایمز مشخص نیست؛ با اینکه اپل احتمالاً تا نیمه دوم سال 2018 نسبت به تولید انبوه لپ‌تاپ جدیدش اقدام نخواهد کرد، غیرممکن نیست این مدل در نمایشگاه WWDC 2018 توسط کوپرتینونشین‌ها به نمایش گذاشته شود. سال گذشته، لپ‌تاپ‌های اپل با مشخصات سخت‌افزاری جدید به‌روزرسانی شده‌اند و ممکن است که اپل مجدداً چنین اقدامی را انجام دهد.

رویداد WWDC 2018 روی معرفی نرم‌افزارهای جدید متمرکز شده است؛ البته شایعاتی مبنی بر معرفی محصولات جدید در این رویداد جهانی وجود دارد. انتظار داریم سیستم‌عامل iOS 12 توسط اپل تا چند هفته آینده معرفی شود؛ سیستم‌عامل macOS 10.14 به همراه watchOS 5 (سیستم‌عامل اختصاصی اپل برای ساعت‌مچی اپل واچ) و tvOS 12 در نمایشگاه WWDC 2018 به نمایش گذاشته شود. آن‌طور که پیداست، نسخه جدید iOS و macOS توجه ویژه‌ای به کارآیی داشته‌اند و توسعه‌دهندگان این آزادی عمل را داشته‌‍اند که در صورت آماده‌نبودن قابلیت‌های جدید، معرفی آن‌ها را به سال آینده یعنی 2019 موکول نمایند. البته این موضوع به معنی عدم رونمایی از قابلیت‌های جدید برای سیستم‌عامل iOS و macOS نیست اما نباید انتظار داشته باشید که قابلیت‌های زیادی توسط شرکت آمریکایی معرفی شود. در رابطه با محصولات سخت‌افزاری جدید، انتظار داریم آیپدهای پرو با معرفی نسخه‌های جدید به‌روزرسانی شوند؛ ضمن اینکه ممکن است اپل از نسل جدید iPhone SE به همراه نسخه جدید مک‌بوک پرو رونمایی کند. لازم به‌ذکر است که از زمان معرفی آیفون 4s، هیچ گوشی جدیدی توسط اپل در کنفرانس WWDC معرفی نشده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)