خانهاخبار
تماشا کنید: ساعت هوشمند LumiWatch با قابلیت نمایش صفحه روی دست

تماشا کنید: ساعت هوشمند LumiWatch با قابلیت نمایش صفحه روی دست

گروهی از محققان و دانشمندان در حال توسعه نوعی ساعت هوشمند نوین با قابلیت نمایش صفحه لمسی روی دست کاربر هستند. اولین پوروتوتایپ ساعت هوشمند LumiWatch با ظاهر ساده ساخته شده است.
۱۳۹۷/۲/۱۳

سال‌هاست که کاربران در رویای داشتن ساعت هوشمندی با قابلیت نمایش صفحه لمسی روی دست به سر می‌برند و برخی سازندگان هم در تلاش هستند چنین محصول هوشمند نوینی را توسعه دهند. علاوه بر دستبند هوشمندی که سال گذشته با توانایی نمایش صفحه لمسی روی دست کاربر معرفی شد و البته هرگز به تولید انبوه نرسید، به نظر می‌رسد که حالا ساعت هوشمند تازه‌ای با ایت قابلیت در راه است. کریس هریسون از دانشگاه Carnegie Mellon و برخی از محققین همکارش در دانشگاه مذکور بعلاوه چند کارشناس از کمپانی ASU Tech Co.ltd این پروژه را در دست توسعه دارند و توانسته‌اند پروتوتایپ آن را تحت عنوان LumiWatch با قابلیت عملکرد چندگانه بسازند. البته نمونه‌های ساخته شده قبلی تنها قادر بودند صفحه نمایش را روی دست کاربر به نمایش درآوردند  اما LumiWatch همچنین قادر است عملگرهای لمسی را هم روی این صفحه نمایش فعال کند. همچنین لازم است یادآوری کنیم که ساعت هوشمند LumiWatch تنها یک پروتوتایپ است و الزاما قرار نیست به این شکل در آینده معرفی شود. این ساعت با نمای ظاهری فعلی اصلا زیبا و شکیل به نظر نمی‌رسد و چندان مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. ویدیوی زنده‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، توسط یکی از دانشمندان این پروژه به نام رابرت شیائو در یوتیوب منتشر شده و پروتوتایپ پیش رو هم الزاما طراحی نهایی LumiWatch را نشان نمی‌دهد. پروتوتایپ حاضر از LumiWatch درواقع به نوعی مدرک زنده از مفهوم ساعت هوشمند با قابلیت نمایش صفحه لمسی روی دست کاربر به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که محصول نهایی قرار است حداقل چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

مدل پیش رو از بدنه آلومینیومی با قابلیت پراکندگی گرما، باتری، ماژول پروژکتور و درایور، نشانگر حسی 1D و مدار منطقی تشکیل شده و به پردازنده کوالکام APQ8026 با 4 هسته پردازشی و قدرت فرکانس حداکثر 1.2 گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی 450 مگاهرتزی مجهز شده است. در طراحی و ساخت LumiWatch همچنین از بلوتوث نسخه 4.0، Wi-Fi، 768 مگابایت رم، 4 گیگابایت حافظه داخلی، واحد سنجش داخلی و حسگر نور بهره گرفته شده است. نرم افزار آن هم براساس اندروید 5.1 در نظر گرفته شده است. پروژکتور لیزری داخل این ساعت قادر است تصویر را در اندازه 6 اینچ که تقریبا به اندازه صفحه نمایش یک گوشی مدرن امروزی است، روی دست کاربر به نمایش درآورد. امکان عملگرهای لمسی روی این صفحه نمایش خارجی به کمک پایش مداوم دو بعدی حرکت انگشت و Swipe to unlock اولیه که برای تشخیص و تنظیم پیمایش انگشت کاربر اجرا شده، پردازش می‌شود.

در ویدیو هم می‌توان مشاهده کرد که LumiWatch در حال حاضر با چند مشکل اساسی مواجه است و پروژه آن پیش از آغاز فعالیت تولید عمومی باید حتما آن‌ها را رفع کند. پروتوتایپ این ساعت هوشمند در ابعاد 50 × 41 × 17 میلی متر ساخته شده است و علاوه بر اندازه بزرگ و نامناسبش همچنین پیش بینی می‌شود که گران قیمت هم باشد. محققان پروژه LumiWatch معتقدند که هزینه نهایی ساخت این ساعت هوشمند نوین در حال حاضر 600 دلار است. علاوه بر قیمت بالا، صفحه نمایش خارجی آن هم مستلزم اعمال تنظیمات هوشمندانه و پیشرفته‌تری است تا در نهایت بتواند تجربه بی نظیری به کاربر ارائه دهد. در کنار این عوامل، محققان به مشکل دیگری هم اشاره کرده‌اند. آن‌ها مدعی شده‌اند که متغیر انواع پوست و همچنین مو روی دست می‌تواند در نحوه عملکرد صفحه نمایش مشکل ساز شود. حالا همه این موارد را در کنار مشکلات دیگری مانند نور محیط و نور داخل فضای سربسته تصور کنید. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که توسعه نهایی چنین ساعت هوشمندی با در نظر گرفتن همه متغیرها و مشکلات مذکور زمان زیادی بطلبد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Pourya

۱۳۹۷/۲/۱۳
جالب بود